۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

وقتی لابی‌گری رای کمیسیون حمل ونقل را برمی‌گرداند/ رسوخ بخشی‌نگری به شورای پنجم!

۳ دی ۱۳۹۶، ۱۳:۵۲
کد خبر: 239791
وقتی لابی‌گری رای کمیسیون حمل ونقل را برمی‌گرداند/ رسوخ بخشی‌نگری به شورای پنجم!

باوجود اینکه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران کتبا مخالفت خود را با طرح «تشکیل کمیته ارتقای ایمنی ساختمان‌های شهر تهران» اعلام کرد اما ناگهان در زمان اخذ آرا، رای به تشکیل دادند.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ در سی و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران «طرح تشکیل کمیته ارتقای ایمنی ساختمان‌های شهر تهران جهت پیگیری تحقق خروجی‌ها ‌‌‌و پیشنهادات گزارش‌های پیشنهاد شده در کارگروه دولت، مجلس شورای اسلامی، شورای شهر چهارم و سایر سازمان‌ها پیرامون حادثه پلاسکو» مورد بررسی قرار گرفت.

این طرح با مخالفت کمیسیون برنامه و بودجه و سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری و همچنین مخالفت تلویحی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی روبرو شد اما در عمل و در زمان رای‌گیری کمیسیون حمل و نقل که خود مخالف طرح بود ناگهان رای به تشکیل این کمیته داد.

این تغییر نظر ناگهانی کمیسیون حمل و نقل که حتی یکی از اعضای آن هم در مخالفت با تشکیل کمیته صحبت کرده است تنها می‌تواند نشان از لابی‌گری در بین برخی از اعضای شورا باشد.

برخی از اعضا بدون توجه به مفید بودن تشکیل این کمیته و‌ صرفا بر مبنای لابی‌گری رای به تشکیل دادند. وجود چنین اتفاقاتی این شائبه را در ذهن ایجاد می‌کند که برخی از اعضای شورای پنجم نیز مانند اصولگرایان شورای چهارم برای محقق شدن خواسته‌های تیم خود و نه نظر کارشناسی و مورد نیاز شهر و‌ شهروندان دست به ارایه و اجرای طرح می‌زنند.