۰ نفر

تصویب کلیات طرح الزام شهرداری به گزارش میزان تحقق طرح تفصیلی شهر

۲۶ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۳۰
کد خبر: 238251
تصویب کلیات طرح الزام شهرداری به گزارش میزان تحقق طرح تفصیلی شهر

کلیات طرح الزام شهرداری تهران به گزارش میزان تحقق طرح تفصیلی شهر با ۱۰ رای موافق و ۸ رای مخالف در صحن شورای شهر تصویب شد.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی ؛ اعضای شورای شهر تهران با ۱۰ رای موافق شهرداری تهران را ملزم به ارائه گزارش میزان تحقق طرح تفصیلی شهر کردند.

این طرح توسط علی اعطا رییس کمیته معماری و طرح های شهری به شورای اسلامی شهر تهران ارائه شده بود.

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در واکنش به ارائه این طرح از سوی اعطا و درباره طرح الزام شهرداری تهران به گزارش میزان تحقق طرح تفصیلی گفت: حدود ۳۰ درصد از این پرونده‌ها به نتیجه نمی‌رسند و برخی از آنها اصلا ساخته نمی‌شود.

وی ادامه داد: اگر آمارها را با احتمال بررسی کنیم  و بگوییم حدود ۱۲۰هزار ساختمان و حدود ۷۰هزار آپارتمان ساختیم بنابراین حدود ۲میلیون جمعیت پذیری در سال ایجاد کردیم که این عدد نمی‌تواند درست باشد.

هاشمی خود را موافق این طرح معرفی کرد و افزود : باید برای این طرح زمانی در نظر گرفته شود تا بتوان سریع تر از شهرداری در این زمینه پیگیری کنیم.

در ادامه برخی از اعضای شورای شهر تهران در دفاع و یا مخالفت با این طرح صحبت کردند و نهایتا کلیات طرح الزام شهرداری تهران به ارائه گزارش در خصوص میزان تحقق طرح تفصیلی با ۱۰ رای موافق در کنار ۸ رای مخالف تصویب شد.