۰ نفر

تشکر از ستاد اجرایی فرمان امام (ره)/ اجازه خروج به عضو شورا در صورت رای آوری در کانون وکلا داده نمی‌شود

۱۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۴۸
کد خبر: 236763
تشکر از ستاد اجرایی فرمان امام (ره)/ اجازه خروج به عضو شورا در صورت رای آوری در کانون وکلا داده نمی‌شود

رییس شورای اسلامی شهر تهران از عملکرد ستاد اجرایی فرمان امام و خروج کافه نادری از جریان مزایده فروش تقدیر کرد.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ محسن هاشمی روز یکشنبه پس از برگزاری بیست و هشتمین جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره تخریب بخشی از دیوار کافه نادری گفت: در رسیدگی‌های اعضای شورا مشخص شد که سوء تفاهمی بود و در گفتار و رفتار و انتشار این موضوع عجله شد.

وی با بیان تشکر از، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: این ستاد ملک کافه نادری را از لیست مزایده خارج کرد، در حالی‌که قانونا می‌توانستند ملک را بفروشند .

*پاسخ به ثبت نام یک عضو شورا در انتخابات کانون وکلا

محسن هاشمی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه یک عضو شورا (سید ابراهیم امینی) برای انتخابات کانون وکلا کاندید شده و در صورت رای آوردن براساس قانون جدید شورا باید از شورای شهر استعفا دهد، خواستار حضور این عضو در جمع خبرنگاران شد.

وی با بیان اینکه به ابراهیم امینی در صورت رای آوردن در انتخابات کانون وکلا اجازه خروج و استعفا از شورا را نمی‌دهد، با ابراهیم امینی مزاح کرد و گفت: ایشان می‌خواهند تست محبوبیت بدهند.

سید ابراهیم امینی نیز در جمع خبرنگاران درخصوص اعلام کاندیداتوری برای انتخابات کانون وکلا گفت: در قانون جدید شوراها که توسط مجلس شورای اسلامی بازنگری شده، محدودیتی برای اعضا پیش بینی شده که منطقی پشت آن نیست.

وی افزود: نمایندگان مجلس نیز از چنین محدودیتی برخوردار نیستند و نمایندگان می توانند عضو هیات رئیسه و رئیس صنف خود شوند.

امینی عنوان کرد: قانون جدید شورا در کمیسیون شوراهای مجلس در حال اصلاح و بازنگری است و به دنبال حذف این محدودیت برای اعضای شوراها هستند.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران  همچنین با اشاره به روند حضور مهمانان در شورا گفت: سردار یزدی فرمانده سپاه تهران آن روز در شورا حضور داشتند و حمایت شورا از بسیج و سپاه را خواستار شدند.

وی گفت: در ادامه روند جلسه شورا متن لایحه دو فوریتی کمک شهرداری تهران به زلزله زدگان کرمانشاه را تکمیل کرد.

هاشمی همچنین درباره معضل پارکینگ در تهران گفت: بک میلیون پارکینگ حاشیه ای داریم که به دلیل نداشتن نظم، منبع درآمد محسوب نشده اند.

وی گفت: باید در سراسر تهران پارکینگ هایی بسازیم و منبع درآمد برای مردم و شغل هم ایجاد شود.

وی تاکید کرد: مگا مال ها به تعداد پارکینگ تامین کنند .

* معاونت های شهرداری دارای اختیار لازم درباره انتصابات هستند  

هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور یاران قالیباف در شهرداری تهران و انتصاب زمان آبادی به عنوان مسئول روابط عمومی معاونت شهرسازی شهرداری تهران گفت: انتصابات جزو اختیارات معاون مربوطه بوده  است و در فضای مجازی اعتراضاتی نسبت به آن شده است.

وی گفت: شورا در حال حاضر به این موضوع ورود نکرده است.