۰ نفر

نجفی: شایعاتی که درباره توقف پروژه‌های عمرانی شنیده می‌شود درست نیست

۱۳ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۲۳
کد خبر: 235569
نجفی: شایعاتی که درباره توقف پروژه‌های عمرانی شنیده می‌شود درست نیست

شهردار تهران در واکنش به مسائل مطرح شده در زمینه توقف پروژه‌های عمرانی اظهار کرد این‌ها شایعات است و ما به عنوان مدیران شهری نباید گوشمان به این شایعات بدهکار باشد.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی ؛ مراسم افتتاح ٥٣ پروژه اجتماعی، فرهنگی ، ترافیکی ، عمرانی و محیط زیستی در منطقه ١١ در محل بوستان شهید حججی برگزار شد.

آبادیان، شهردار منطقه ١١ در ابتدای این مراسم گفت : منطقه ١١ مساحتی بیش از ١٢ کیلومتر مربع و جمعیتی حدود ٣١٥ هزار نفر دارد.

آبادیان در ادامه گفت : پروژه هایی که امروز به مناسبت میلاد پیامبر اسلام (ص)افتتاح می گردد ارزشی حدود ٧٠٠ میلیارد تومان دارد .

او ادامه داد: پروژه بوستان شهید حججی در راستای گرامیداشت این شهید بزرگوار که مقام معظم رهبری در وصف ایشان فرمودند:" شهید حججی حجت خداوند  در مقابل چشم همگان بود " افتتاح شد .

در ادامه مراسم محمد علی نجفی، شهردار تهران به ایراد سخنرانی پرداخت.

نجفی گفت: شهر یک موجود چند وجهی و زنده است و‌تحت تاثیر اتفاقاتی که در آن می افتد تغییر شکل می‌دهد.

وی ادامه داد: شهری که دوستدار کودک باشد باید در تنفس و قدم زدن شهر این ویژگی احساس و حفظ شود.

به گفته نجفی در برنامه ‌ریزی و‌مدیریت شهری به همه این وجه‌ها باید توجه شود و روح به اندازه کالبد باید توجه شود.

نجفی اضافه کرد: تاکید بر توجه به مسائل اجتماعی و‌فرهنگی و روابط انسانی در شهر به معنی فراموش کردن پروژه‌های شهری نیست. پارکی که در منطقه ای ساخته می‌شود هم در طراوت موثر است و کاستن آلودگی و‌ یک عملکرد چندگانه از خودش به جا می‌گذارد.

شهردار تهران تاکید کرد: تاکید ما بر جنبه‌های انسانی به معنی این نیست که از پروژه‌ها غافل می شویم. شهرداری مشکلات مالی دارد اما این مشکلات لاینحل نیست. مدتی درآمد کم‌تر می‌شود اما درآمدهای جدید جایگزین می‌شود.

نجفی ادامه داد: شایعاتی که شنیده می‌شود مبنی بر توقف پروژه‌های عمرانی درست نیست. ما باید به عنوان مدیران شهری گوشمان بدهکار این شایعات باشد.

او با اشاره به اینکه سیاست شورا و شهرداری حمایت و تقویت شورایاری‌ها است،تاکید کرد: هم بنده و هم اعضای شورای شهر بر محله محوری تاکید داریم و‌ این موضوع یکی از اصول برنامه‌ریزی شهری است.

به گفته شهردار تهران یکی از نوآوری‌هایی که ما در برنامه پنج ساله سوم خواهیم داشت این است که همه مناطق یک برنامه جداگانه در چهارچوب برنامه شهرداری برای توسعه محلات شهر داشته باشند.

وی ادامه داد: شهر و‌ شهرداری متعلق به شهروندان است. در دل خانواده‌ها ما دانش‌آموزانی داریم که به بحث تفکیک زباله توجه می‌کنند. شهرداری به نیابت از شهروندان عهده‌دار مسوولیت شهر باید باشند.

محمدعلی نجفی

محمدعلی نجفی

محمدعلی نجفی