۰ نفر

ارائه گزارش صد روزه شورا در هفته آینده

خلاهای قوانین مناسب‌سازی شهر برای معلولان شناسایی می‌شود

۱۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۳:۳۷
کد خبر: 235372
خلاهای قوانین مناسب‌سازی شهر برای معلولان شناسایی می‌شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: مجموع قوانین و مصوبات ویژه مناسب سازی سه، برای معلولان بررسی و خلاهای آن شناسایی می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، علی اعطا روز یکشنبه پس از پایان بیست و ششمین جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران با اشاره به روز جهانی معلولان گفت: کمیسیون معماری و شهرسازی در حوزه مناسب سازی برای معلولان  ماموریت دارد، و بزودی الزامات تحقق پذیر کردن شهر در دسترس برای معلولان محقق می شود.

وی افزود: در حوزه معلولان از نظر مصوبه و قانون نقص نداریم ولی در حوزه اجرا نقصهایب وجود دارد

اعطا گفت: محدودیت ها در سیستم شهرسازی از جمله دلایل عدم اجرای مصوبات بوده است.

* گزارش صد روزه اقدامات شورا یکشنبه آینده ارائه می شود

اعطا همچنین از ارائه گزارش صد روزه اقدامات شورا در روز یکشنبه آینده  خبر داد و گفت:  یکشنبه آینده در نشست خبری گزارش عملکرد صد روزه از شورا ارائه می کنیم.

وی افزود: همچنین هر دو هفته یکبار نشست خبری سخنگوی شورا میزبان یکی از روسای کمیسیون ها خواهد بود. 

*متخلفان در حوزه باغات به نهادهای قضایی معرفی می شوند

اعطا در ادامه با بیان اینکه شورا درخصوص  مصوبات کمیسیون ماده هفت، 2 اقدام انجام می دهد، افزود: تشخیص باغ و یا غیر باغ بودن و  اعتراض به عوارض تعیین شده در کمیسیون ماده هفت در شورای شهر انجام نی شود.

وی با بیان اینکه متخلفان در حوزه باغات به دستگاه نظارتی معرفی می شوند، اظهار کرد: تاکنون چندین بار متخلفان ابتدا به بازرسی شهرداری معرفی شده اند.

وی گفت: متخلفان در این حوزه ابتدا به بازرسی شهرداری و سپس به نهادهای قضایی معرفی می شوند .

*ایجاد فراکسیون زنان و فراکسیون جوانان در شورا مانعی ندارد

سخنگوی شورا در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل عدم ایجاد فراکسیون های زنان و جوانان در شورای شهر تهران گفت: ایجاد این فراکسیون ها موجب شکاف و اختلاف بین اعضا نمی شود.

وی گفت: همانطور که پیش از این فراکسیون کارگری تشکیل و اطلاع رسانی شده است.

* اولویت مدیریت شهری اتمام پروژه های نیمه تمام است

وی با بیان اینکه اولویت مدیریت شهری اتمام  پروژه هایی است که درصد بالایی از آنها اجرا شده، گفت: رویکرد مدیریت شهری در دوران جدید مداخلات عمرانی درشت مقیاس نسیت .

* فرمانده سپاه تهران یکشنبه آینده به شورا می آید

سخنگوی شورا همچنین با اشاره به عدم حضور فرمانده سپاه در جلسه امروز شورا گفت: این اتفاق به علت سرکشی ایشان از مناطق زلزله زده بوده و سردار یزدی فرمانده سپاه تهران یکشنبه آینده به شورا می آید.