۰ نفر

بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی پایتخت

۷ آذر ۱۳۹۶، ۱۹:۵۲
کد خبر: 234372
بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی پایتخت

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران بر لزوم پیش بینی راهکارهای جدید تامین منابع مالی در بودجه سال آتی معاونت فنی و عمرانی تاکید کرد.

پیروز حناچی که در نوزدهمین نشست کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران سخن می گفت، با بیان آنکه طولانی شدن زمان بندی اجرای پروژه های عمرانی، کاهش میزان رضایتمندی شهروندان را به دنبال دارد، فرآیند بودجه بندی سال ۱۳۹۷ را نیازمند تغییر نگرش در نحوه تامین منابع مالی پروژه های عمرانی دانست و یادآور شد اجرای برخی از طرح های فرامنطقه ای همچون احداث آزادراه شهید شوشتری، راهکاری جز جذب فاینانس ندارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، حناچی با تاکید بر این رویکرد کلی که احداث دسترسی ها و معابر جدید لزوما به کاهش بار ترافیک منجر نمی شود، مراحل تعریف و پیدایش پروژه های عمرانی را نیازمند فرصت های کافی مطالعاتی دانست و اضافه کرد: مشکلاتی که در زمینه فعالیت های عمرانی شهر تهران به ویژه در مقیاس مناطق وجود دارد، نه در مورد چگونگی اجرای اقدامات عمرانی بلکه پیرامون چرایی و ضرورت اجرای برخی از پروژه ها است که بدون شک با تمهیدات اندیشیده شده در اداره کل هماهنگی فنی و عمرانی مناطق و سازمان ها کاهش خواهد یافت.

وی با بیان آنکه برتری سهم غیرنقد بودجه عمرانی قطعا تاثیری مستقیم بر طولانی شدن زمان بندی و قیمت تمام شده پروژه ها خواهد داشت، خواستار توجه جدی کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران به این امر شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان آنکه طی سال های اخیر ۲ عنصر خلاقیت و جذابیت در تعریف و طراحی پروژه های عمرانی کمتر مورد توجه قرار گرفته است، استقبال بی نظیر گردشگران شهری از پل طبیعت را نشان دهنده اهمیت این عناصر در توفیق پروژه های عمرانی ذکر و اضافه کرد معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران باید به مرکزی برای تولید فکر و تعریف پروژه های موثر در زمینه پروژه های شهری تبدیل شود.

در بخش دیگری از این نشست،  مهدی شریفیان مدیرکل اداره برنامه‌ریزی و توسعه شهری، به ارائه گزارشی در مورد اولویت های پیشنهادی معاونت به منظور تکمیل پروژه های عمرانی در حال اجرا با لحاظ معیارهایی همچون ضرورت تامین ایمنی، عدم اختلال در فضای شهری، پیشرفت فیزیکی و اثربخشی و رضایتمندی ذینفعان پرداخت.

در این نشست صفا صبوری سرپرست اداره کل هماهنگی فنی و عمرانی مناطق و سازمان ها نیز طی سخنانی به تشریح تدابیر اتخاذ شده در خصوص اعمال نظارت عالیه بر پروژه های عمرانی مناطق پرداخت و بر ضرورت استانداردسازی حداکثری در زمینه اقدامات پرتکرار عمرانی تاکید کرد.  

در نشست کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران که به ریاست دکتر محمد علیخانی تشکیل شد، علاوه بر مدیران معاونت فنی و عمرانی، جمعی از کارشناسان صاحب نظر در حوزه عمران شهری نیز حضور داشتند و به طرح پرسش ها و نقطه نظرات خود پیرامون موضوعات مختلفی از قبیل اولویت بندی پروژه های عمرانی در حال اجرا، پروژه های عمرانی مناطق ۲۲گانه، شبکه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی و میزان مطالبات پیمانکاران پرداختند.