۰ نفر

استقرار ۳هزار و ۲۰۰کارتن خواب در مددسراهای پایتخت

۴ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۴۶
کد خبر: 233717
استقرار ۳هزار و ۲۰۰کارتن خواب در مددسراهای پایتخت

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: با توجه به کاهش محسوس دمای هوای پایتخت در روزهای اخیر، شب گذشته ۳ هزار و ۲۰۰ کارتن خواب در مددسراهای شهرداری تهران مستقر شدند.

رضا قدیمی گفت: شهرداری تهران هر ساله همزمان با برودت هوا تمامی امکانات و پتانسیل خود را برای ساماندهی کارتن خواب ها و جلوگیری از مرگ این افراد به دلیل یخ زدگی بسیج می کند. این امر موجب شد تا سال گذشته با وجود سرمای کم نظیر پایتخت، موردی از یخ زدگی کارتن خواب ها گزارش نشود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی با اشاره به برودت هوای تهران در شب گذشته عنوان کرد: طبق آمارهای موجود، شب گذشته ۳ هزار و ۲۰۰ آسیب دیده در مددسراهای شهرداری تهران مستقر شدند و هیچ مشکلی از حیث نگهداری اعلام نشد. البته طبق گزارش های هواشناسی، امشب هم با کاهش دمای هوا رو به رو خواهیم بود که در این خصوص هم پیش بینی های لازم برای ساماندهی افراد کارتن خواب صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا مددسراهای سیار در شب های سرد پیش رو فعال خواهند شد، تصریح کرد: این نوع از مددسراها سال گذشته در شب های برفی و دمای زیر صفر درجه در برخی از مناطق فعال شدند. امسال نیز به مناطق دستور دادیم تا پیگیری های لازم را در این خصوص انجام دهند.

قدیمی با بیان اینکه ضرورتی برای فعالیت مددسراهای سیار در شب های سرد اخیر وجود ندارد، خاطرنشان کرد: ۴ هزار نفر از معتادان متجاهر که بخش زیادی از آن ها کارتن خواب بوده اند، طی هفته های گذشته در قالب طرح جذب به کمپ های خاورشهر، سعیدآباد، فشافویه و ... منتقل شدند. این امر موجب شد تا در این شب های سرد ظرفیت موجود در مددسراها پاسخگوی کارتن خواب ها باشد. از این رو، دیگر نیازی به فعال کردن مددسراهای سیار نیست.