۰ نفر

انتقاد از نصب خروجی هواکش مترو در مقابل متروی فرش تهران

۳۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۲۳
کد خبر: 232793
انتقاد از نصب خروجی هواکش مترو در مقابل متروی فرش تهران

عضو شورای شهر تهران از نصب خروجی هواکش مترو در مقابل درب اصلی موزه فرش تهران انتقاد کرد.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی ؛ حسن خلیل آبادی روز سه شنبه در بیست و سومین جلسه شورای شهر تهران افزود: موزه فرش تهران در سال ۵۶ درضلع شمالی پارک لاله تهران تاسیس شد و بزرگترین موزه فرش خاورمیانه است.

وی ادامه داد: شرکت متروی تهران قصد نصب خروجی هواکش دقیقا در مقابل درب این موزه داشت که با اعتراض صورت گرفته این خروجی به کمی پایین تر منتقل شده اما با توجه به توریستی بودن این موزه و ارزش معنوی این مکان انتظار می رود از شرکت راه آهن تهران وحومه و میراث فرهنگی در این زمینه پیگیری لازم را انجام دهند.

* کانکس های موقت نیاز واقعی زلزله زدگان است

شهربانو امانی دیگر عضو شورای شهر نیز در تذکر پیش از دستور خود به سفر خود به مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه اشاره و تاکید کرد که ارسال کانکس برای اقامت موقت نیاز اصلی زلزله زدگان با توجه به سرمای هوا است.

وی در این زمینه افزود: طی بازدید از مناطق زلزله زده حماسه همدلی را شاهد بودیم و خوشبختانه با همت مردم و مسئولان پتو و موادغذایی کافی به زلزله زدگان رسیده اما کانکس برای اسکان موقت و تهیه ملزومات بهداشتی برای زلزله زدگان ضروری است

امانی خاطر نشان کرد: قیمت هر کانکس به طور متوسط ۲میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و با همت و کمک مردم می توان این مشکل را رفع کرد.

عدم تخصیص بودجه خرید کتاب برای کتابخانه های شهرداری تهران

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد که ۶ سال است بودجه ای برای خرید کتاب های جدید ویژه کتابخانه های شهرداری تخصیص نیافته است.

محمدجواد حق شناس روز سه شنبه در بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا و حضور مدیران ان در حوزه کتاب افزود: شهرداری تهران ۱۰۸ کتابخانه در سطح شهر دارد که در سال های اخیر تنها ۱۰ درصد از اعضای این کتابخانه ها فعال هستند.

وی ادامه داد: بیش از ۸ میلیارد تومان هرسال به کتابخانه های شهرداری اعتبار تخصیص می یابد  اما گزارش عملکردی به جز فعالیت های عمرانی آن به صحن شورا ارائه نشده است.

حق شناس از شهردار تهران درخواست کرد که گزارش عملکردی در خصوص چگونگی هزینه کرد اعتبارات در بخش کتاب خانه های عمومی شهرداری تهران به صحن شورا ارائه شود.