۰ نفر

رییس سازمان بازرسی شهرداری تهران:

دست دلال‌ها در احداث برخی "بازار روزها"

۲۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۶:۴۸
کد خبر: 231080
دست دلال‌ها در احداث برخی "بازار روزها"

رییس سازمان بازرسی شهرداری تهران از آمادگی همکاری شهرداری با نهادهای خدماتی شهر جهت رفع معضلات چند وجهی شهری خبر داد.

شیرازی با توجه به اهمیت پاسخگویی مدیران و مسئولان به مردم و در راستای حل مشکلات و رسیدگی به درخواست شهروندان گفت: برخی از معضلات و مشکلات شهری چندوجهی هستند. به‌طور مثال در خصوص رها شدن ماشین‌های اسقاطی پلاک‌دار ،فضاهای بی‌دفاع شهری و روشنایی معابر که نهادهای دولتی و خدماتی در رسیدگی به آن دخیل هستند باید اذعان کرد شهرداری تهران آماده است تا با اشتراک داده‌ها و تجارب با واحدهای خدمات‌رسان همچون ادارات برق،آب،پلیس راهور،نیروی انتظامی و غیره با تشکیل کارگروه‌های مشترک و ارتباطات سیستمی مشترک معضلات و  مشکلات چند وجهی شهر را حل و فصل کند تا به آرامش ، امنیت و آسایش شهروندان خدشه‌ای وارد نشود.

اقدامات شهرداری قبل از شروع فصول سرما برای مقابله با معضل آبگرفتگی آغاز شده است

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی در خصوص آبگرفتگی احتمالی انهارو دپوی زباله در مسیل ها اظهارکرد: حوزه خدمات شهری شهرداری تهران همراه مجموعه‌های مرتبط از دو ماه پیش طی جلسات و بازدیدهای میدانی وضعیت انهار را بررسی کرده و اقدامات مهندسی و لازم را در خصوص اصلاح هندسی ،تعمیر و بهسازی و رفع موانع در مسیل‌ها و معابر انجام داده تا هنگام بارش نزولات آسمانی کمترین مشکل برای شهر و شهروندان به وجود آید البته با نظارت‌های سازمان بازرسی و پیام های مردمی ۱۳۷در صورت مشاهده آبگرفتگی در سطح معابر اقدامات لازم جهت حل آن صورت خواهد گرفت .

شیرازی با اشاره به ریزش زباله‌های ماشین‌های پسماند هنگام حمل در اتوبان آزادگان و دیگر بزرگراه‌ها گفت: حتما به این موضوع رسیدگی خواهد شد و جلسه‌ای با سازمان پسماند و معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص ساماندهی ماشین‌های حمل پسماند،استفاده از حفاظ های استاندارد و آموزش‌های لازم منطبق با دستورالعمل‌ها و قوانین برگزار می‌شود و این اقدامات به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

رئیس سازمان بازرسی ضمن تشکر از رسانه‌ها به علت فرهنگ‌سازی در خصوص تفکیک زباله اظهارکرد: در مقایسه با ادوار گذشته مشارکت مردم امروز در خصوص رویارویی با زباله و استفاده از مخزن‌های مکانیزه زباله و موضوع تفکیک از مبدا افزایش یافته است و تقاضا داریم با فرهنگ‌سازی بیشتر رسانه‌ها و مشارکت مضاعف شهروندان شاهد شهری زیبا و عاری از زباله و آلودگی باشیم.

بازار روزهای مناطق با مکانیزم جدید ساماندهی و راه‌اندازی خواهند شد

وی در خصوص ساماندهی بازار روزهای مناطق توضیح داد: متاسفانه در احداث و راه‌اندازی برخی بازار روزها دست دلال‌ها و افراد سودجو در کار است و ما در حال بررسی و انجام راهکاری هستیم تا این دلال ها که سود زیادی به جیب می زنند از چرخه حذف شوند و با ساماندهی جامع و دقیق‌تر ، بازار روز مناطق فعالیت کنند.

وی خبرنگاران و رسانه‌ها را که در بطن مردم هستند به عنوان چشم سوم شهرداری دانست و گفت: سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸پل‌های ارتباطی مردم با شهرداری در کنار رسانه‌ها می توانند در تبدیل شهر تهران به شهر شیشه‌ای نقش مهمی را ایفا کنند.