۰ نفر

رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران مطرح کرد؛

کم و کیف خدمات شهرداری به زائران اربعین

۱۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۲۷
کد خبر: 230629
کم و کیف خدمات شهرداری به زائران اربعین

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، گفت: در طول مسیر پیاده‌روی امسال اربعین شاهد فرایند خدمت رسانی جمع آوری زباله و پذیرایی مناسب بودیم، البته در بعضی بخش‌ها هم نیاز به بهبود دارد.

محمد سالاری، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه بازدید از روند خدمت رسانی شهرداری تهران در مراسم اربعین حسینی، طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: از دیروز به همراه مهندس هاشمی و فراهانی بازدید‌های مختلفی از روند خدمت رسانی به زائران اباعبدالله (ع) در اربعین داشتیم و در مجموعه این بازدیدها خدمت رسانی های متنوعی را از سوی شهرداری تهران در بخش های مختلف مشاهده کردبم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، او گفت: نقاطی که شهرداری تهران مسؤلیت جمع آوری زباله و خدمت رسانی به زائران را بر عهده داشته با دیگر نقاط متفاوت است. هر چند که حجم جمعیت و سیل حضور مردم از سراسر عراق و ایران اسلامی به حدی زیاد است که خدمات شهرداری تهران در این فرایند بخش کوچکی از مجموعه خدمت رسانی دیگر نهادها، سازمان ها و وزارتخانه های ایران و عراق و همچنین خیران و نیروهای داوطلب را تشکیل می دهد.

سالاری با اشاره به سایر فعالیت های شهرداری تهران در حوزه درمانی، زیباسازی و فرهنگی گفت: امروز از موکب سازمان بسیج شهرداری تهران در عمود 708 بازدید کردیم و شاهد بودیم که مجموعه بسیار خوبی از سوی سازمان بسیج شهرداری چیدمان و جانمایی شده است. در کنار آن تجهیزات و وسایل زیادی از تهران برای ارایه خدمات درمانی در نظر گرفته شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: گزارش های ارایه شده نشان می دهد طیف قایل توجهی از زائران اباعبدالله (ع) تحت پوشش خدمات درمانی شرکت شهر سالم شهرداری تهران شامل ویزیت توسط پزشکان، ارایه دارو و خدمات سرپایی قرار گرفتند.

عضو کمیته نظارت و ارزشیابی فعالیت های شهرداری تهران در اربعین حسینی درباره نحوه حضور مدیریت شهری پایتخت در اجتماع سال های آتی عتبات عالیات نیز گفت: برای تصمیم گیری در این زمینه نیاز به آسیب شناسی جدی تری وجود دارد، به همین منظور در کمیته نظارت و ارزشیابی ساز و کار چابکی را طراحی کردیم؛ به نحوی که در کلیه مرزهای ایران و عراق شامل چذابه، مهران و شلمچه ناظرانی را به صورت ثابت در دو شیفت قرار دادیم که به صورت مستمر گزارش های خود را ارایه می دهند. همچنین در شهرهای کربلا، نجف، کوت و در طول مسیر پیاده روی نیز ناظرانی را تعیین کرده ایم که به موجب هماهنگی های صورت گرفته گزارش های خود را ارایه دهند.

سالاری گفت: باید کلیه این نظرات را به همراه مشاهدات و تیم همراه رییس شورای شهر، در کنار گزارش های شهرداری تهران جمع بندی کنیم و به تصمیم قطعی برسیم اما بر اساس مشاهدات موجود، به نظر می رسد که نوع خدمت رسانی شهرداری تهران باید تغییرات اساسی پیدا کند.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: با وجود سیل جمعیت عزادار، برخی برنامه ریزی های موازی و جزیره ای از سوی بخش های مختلف وجود دارد که این امر نشان می دهد به یک مدیریت هماهنگ و یکپارچه و مبتنی بر نیازسنجی در هر محدوده، شهر و مرز و مسیر ها نیاز داریم.

وی با اشاره به تنوع نحوه خدمت رسانی در محدوده های مختلف مرزی و شهرهای عراق، گفت: در طول مسیر پیاده روی شاهد بودیم که فرایند خدمت رسانی جمع آوری زباله و پذیرایی مناسب است و در بعضی بخش ها نیز نیاز به بهبود دارد.

سالاری در پایان گفت: این کنگره بزرگ مردمی به عنوان یک ظرفیت تاثیرگذار در دنیای کنونی اتفاق افتاده و ایجاد چنین جنبشی، همه کشورهای جهانی را مبهوت کرده است. ما نیز همراستای این جنبش باید بتوانیم سال به سال خدمت رسانی خود را در تراز این سیل عظیم عاشقان ارتقا ببخشیم.