۰ نفر

محمد علیخانی با حضور در غرفه اقتصادآنلاین:

کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی مستلزم توسعه حمل و نقل عمومی است/ نیاز ۲۲هزار میلیاردی خطوط مترو برای تکمیل

۷ آبان ۱۳۹۶، ۲۲:۴۰
کد خبر: 228240
کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی مستلزم توسعه حمل و نقل عمومی است/ نیاز ۲۲هزار میلیاردی خطوط مترو برای تکمیل

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: تا زمانی که حمل و نقل عمومی توسعه پیدا نکند، نمی‌شود استفاده از وسایل حمل و نقل شخصی را محدود کرد.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ محمد علیخانی با حضور در غرفه اقتصاد آنلاین در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: توزیع و صدور طرح ترافیک تعداد مشخصی دارد و تا آنجایی که می‌دانم بیشتر از حجم مشخص شده قابل انتقال نبوده است.

وی ادامه داد: هرجایی که انسان دخالت داشته باشد، ممکن است تبعیضی اتفاق بیفتد و به‌طور کاملا قانونی توزیع نشود اما تاکنون تخلفی در این باره به ما گزارش نشده است.

او با اشاره به راه‌حل هایی برای کاهش ترافیک گفت: فقط با طرح ترافیک نمی‌شود ورود اتومبیل شخصی را به شهر  محدود کرد. تعرفه تراکم ترافیک، معابر خاص و پارک حاشیه‌ای از جمله راه‌حل‌هایی هستند که می‌شود ورود خودرو به شهر را با آن‌ها محدود کرد.

به گفته علیخانی شهرداری تهران در حال حاضر با مشکلات مالی زیادی روبرو است این در حالی است که باید سهم عمده بودجه شهرداری به توسعه وسایل حمل و نقل عمومی اختصاص پیدا کند.

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای پنجم اضافه کرد: البته نباید برای کسب درآمد در شهرداری به هر کاری رو آورد. در گذشته تراکم‌ می‌فروختند یا قرارداد خاص صادر می‌کردند که ما به آن‌ها منتقد بوده‌ایم و قرار نیست دیگر تکرار شوند.

او با اشاره به نیاز 22هزار میلیارد خطوط مترو برای تکمیل، تاکید کرد: باید هزینه استفاده از خودروی شخصی را خود فرد بپردازد نه افراد جامعه با ترافیک و آلودگی هوا. این اقدام در کشورهای دیگر هم اجرایی شده است و اگر ما به دنبال آن‌ها نباشیم باید به سراغ راه‌های غیر قانونی برویم که خودمان منتقدش بودیم.

علیخانی ادامه داد: طرح‌هایی مثل محدودیت برای ورود خودروهای تک سرنشین در حال بررسی است اما اینکه بلافاصله آن‌ها اجرایی شود، امکان پذیر نیست. باید تبعات طرح به‌طور کامل بررسی شود. خطوط مترو در حال حاضر دو میلیون سفر را پوشش می‌دهد که باید به 6میلیون سفر افزایش پیدا کند.  

او در پایان گفت: تا زمانی که حمل و نقل عمومی توسعه پیدا نکند، نمی‌شود استفاده از وسایل حمل و نقل شخصی را محدود کرد.