۰ نفر

کارگر جنوبی حادثه‌خیزترین معبر منطقه ۱۱

۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۷:۲۰
کد خبر: 227964
کارگر جنوبی حادثه‌خیزترین معبر منطقه ۱۱

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11 تهران با اشاره به تحلیل تصادفات بخش مرکزی شهر تهران در سامانه GIS گفت: خیابان کارگرجنوبی با ثبت 545 تصادف، حادثه خیز ترین معبر منطقه 11 است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سجاد زارع صفت با اشاره به ثبت آمار 3 ساله از تصادفات هسته مرکزی تهران در سامانه GIS، گفت: در این مدت، بیش از 4000 تصادف در شبکه معابر منطقه 11 که طول آن بیش از 70 کیلومتر است؛ رخ داده که از این میزان بیش از 72 درصد سوانح جرحی، حدود 36 درصد خسارتی و یک درصد تصادفات نیز فوتی بوده است.

زارع صفت با بیان این که برای اولین بار در تهران، پروژه ثبت و تحلیل 3 ساله تصادفات این منطقه با کامل ترین اطلاعات ممکن به پایان رسیده است، افزود: بیشتر تصادفات در مسیرهای عادی اتفاق افتاده که حدود 40 درصد از کل آمار ثبت شده است؛ همچنین سواری با بیش از 50 درصد، بیشترین خودروی مقصر در سوانح رانندگی و موتورسیکلت نیز در رتبه دوم قرار دارد.

وی ادامه داد: 63 درصد از کل حوادث رانندگی در معابر شریانی درجه یک به وقوع پیوسته و خیابان کارگرجنوبی با ثبت 545 تصادف، حادثه خیز ترین معبر منطقه 11 به حساب می آید. داده های ثبت شده نشان می دهد بیشتر تصادفات 3 سال گذشته در ساعت 12 ظهر تا 18 بعد از ظهر رخ داده و در ساعت صفر دقیقه تا 6 بامداد نیز بروز کمترین اتفاقات رانندگی را شاهد بوده ایم.

وی با تاکید بر این که بیشترین علت حوادث رانندگی این منطقه مربوط به «عدم رعایت حق تقدم عبور» می باشد که 36 درصد از کل آمار را شامل می شود و بیشترین مقصران این حوادث نیز در گروه سنی 21 تا 30 سال قرار دارند، تصریح کرد: مردان با حدود 92 درصد، بیشترین مقصران تصادفات هستند و قصور تنها 5 درصد از زنان باعث بروز سوانح رانندگی شده است. یعنی مردان 17 برابربیشتر از زنان درمرکز تهران مرتکب تخلف رانندگی می شوند؛ همچنین سایر متخلفان نیز در گروه سنی زیر 18 سال هستند.

وی اظهار داشت: بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که 70 درصد حوادث رانندگی در روز، 97 درصد در شرایط آب و هوایی خشک و معمولی و غالب اتفاقات رخ داده در کاربری های مسکونی منطقه 11 بوده است.

زارع صفت در خصوص تصادفات رانندگی داخل خطوط تندروی این منطقه نیز گفت: بیش از 500 مورد حادثه رانندگی در این خطوط به وقوع پیوسته که در این بین سهم سال 95 با بروز 200 فقره تصادف نسبت به دو سال گذشته خود بیشتر است.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 11، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11 تهران، عدم رعایت حق تقدم عبور را بیشترین تخلفی دانست که از سوی رانندگان در خطوط تندروی این منطقه بروز کرده و افزود: از مجموع کل تصادفات ثبت شده، حدود 130 حادثه در میدان ها بوده که حدود 64 درصد از این تصادفات جرحی است.همچنین در مدت 3 سال اخیر، در بیش از 1500 فقره تصادف، موتورسیکلت مقصر بوده که بیشتر راکبان متخلف در گروه سنی 18 تا 30 قرار دارند.