۰ نفر

آینده تهران را فروخته‌اند

۳۰ مهر ۱۳۹۶، ۲۳:۴۴
کد خبر: 226923
آینده تهران را فروخته‌اند

معاون توسعه و برنامه‌ریزی شهرداری تهران بیان اینکه آینده شهر با فروش هولوگرام و تراکم شناور فروخته شده است، اضافه کرد: امسال شهرداری با کسری بودجه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی روبه رو است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، حجت الله میرزایی، در نشست بررسى عملکرد شهردارى وچشم اندازهاى پیش رو گفت: در حال حاضر  با شهرداری که ترکیبی ناکارآمد با ۲۰ هزار نفر نیروی مازاد انسانی که  هیچ منطقی برای سیستم تشکیلاتی آن وجود ندارد روبه رو هستیم.

وی ادامه داد: شهرداری سازمانی بود با بودجه غیر قابل اعتماد و با تصمیمات و عملکردهایی که یا قابلیت پاسخگویی نداشته یا نمی خواستند پاسخ  دهند.

او اضافه کرد: مدیران شهری قبلی باید پاسخ دهند چرا اجرای پل صدر را به اتمام خط هفت مترو ترجیح دادند. چرا که با اجرای پل صدر و تونل نیایش فرصت های دیگر از دست رفت و این پروژه‌ها منعکس کننده طرز تفکر و اولویت هایی  بود که  مدیران شهر داشتند، و بیانگر این است که آیا اولویت ما داشتن یک شهر شیک است یا شهری که عدالت در آن وجود دارد.

میرزایی گفت: بخش عمده دارایی‌های شهرداری در قالب املاک است اما شهروندان هیچ اطلاعی از نحوه استفاده و هزینه کرد این املاک ندارد.

او ادامه داد: شهرداری ظرفیت ۵۰ هزار نیرو دارد، اما ۱۳۰ هزار نفر از شهرداری حقوق می گیرند.  و متاسفانه برخی از کارکنان که بدون هیچ آزمونی وارد شده‌اند حتی  کاری  برای انجام دادن در سازمان ندارند و فقط صبح به صبح کارت می زنند و می روند.

به گفته میرزایی در ۶ ماه اول سال ۹۶ شهردار سابق ۶۸۰۰ نیروی انسانی جدید استخدام کرده است و از سوی دیگر ۵۰۰۰ هزار نفر هم رسمی شده‌اند.

او‌با بیان اینکه آینده شهر با فروش هولوگرام و تراکم شناور فروخته شده است، اضافه کرد: امسال شهرداری با کسری بودجه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی روبرو است.

وی تاکید کرد: از روز اول نگاه قالیباف  به صندلی ریاست جمهوری بود و می خواسته این مسیر را هموار کند پس در انتخاب پروژه ها توجه می کردند که کدام پروژه مسیر را به سمت ریاست جمهوری می برد!