۰ نفر

پروژه‌های نیمه تمام پایتخت ۳۰هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

۳۰ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۵
کد خبر: 226765
پروژه‌های نیمه تمام پایتخت ۳۰هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره وضعیت حمل و نقل تهران گزارشی ارائه داد و گفت: پروژه های نیمه کاره پایتخت به 30هزار میلیار تومان اعتبار نیاز دارد.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی ؛ محمد علیخانی روز سه شنبه در پانزدهمین جلسه شورا گفت: 116ایستگاه مترو در غالب  7خط فعال هستند و خط مترو هشت ادامه خط یک است و به اشتباه نام خط هشت را گذاشتند.

وی گفت: این خط از نظر مسافر هم که خیلی کارایی ندارد در آمار حساب نشده است.

وی سر فاصله حرکت قطارها، در خط یک چهار و نیم، خط دو چهار، خط سه بیست دقیقه است و خط هفت چهل دقیقه اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت زیر ساخت نمی توانیم حداکثر بهره برداری را داشته باشیم، اضافه کرد: ناوگان اتوبوسرانی 6هزار و 270 و تاکسی 77هزار 949است که به برنامه اهداف تعیین شده نرسیده‌اند.

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران اضافه کرد: مجموعه جابجایی با تاکسی یک و نیم میلیارد نفر است.

وی آمار موتور سیکلت های فعال را یک میلیون و صد هزار عنوان کرد و گفت: تعداد موتورهای شماره گذاری شده بیش از سه میلیون است.

علیخانی تاکید کرد: تعدادخودرو شماره گذاری شده چهار میلیون است سه میلیون روزانه فعال اند و تعداد یک و نیم میلیون خودرو تیز روزانه وارد شهر می‌شوند.

وی با اشاره به سهم شش دهم درصدی دوچرخه و پیاده راه در تهران، گفت: 313 کیلومتر مسیر دوچرخه در تهران طراحی شده است. این سهم بسیار پایین است.

وی افزود: مکانیزه شدن کنترل طرح ترافیک، معاینه فنی روزانه چهل خودرو و خودرو سنگین شش است که تعداد آن کم و از برنامه عقب است.

وی همچنین به بیان اینکه پایانه ها در مرکز شهر است در حالی که باید در ورودی شهر قرار داشته باشد، یادآور شد: پایانه آزادی باید در منطقه 21 باشد. اما در مرکز شهر است.

علیخانی ادامه داد: 15هزار پارکومتر نیز در شهر رها شده در حالی که می تواند از منابع پایدار درآمدی باشد.

علیخانی گفت: با هوشمند سازی پارک حاشیه ای و تعریف یک میلیون پارک می توان ماهانه 25 میلیارد تومان درآمد زایی کرد.

این عضو شورای شهر از سی هزار میلیارد پروژه نیمه تمام در تهران خبر داد و گفت:22هزار میلیارد نیز برای مترو نیاز است.

وی هوشمند سازی سیستم حمل و نقل، بهبود سیستم حمل و نقل ، ایجاد درآمد و منابع پایدار و مدیریت سوخت، استفاده از خودرو های برقی را از جمله پیشنهادهای کمیسیون عمران برای تهران عنوان کرد.

وی همچنین گفت: تا ده سال آینده نباید خودرو با سوخت فسیلی داشته باشیم.