۰ نفر

قول نوبخت برای پرداخت سهم شهرداری از جرائم رانندگی

۲۰ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۴۳
کد خبر: 224736
قول نوبخت برای پرداخت سهم شهرداری از جرائم رانندگی

شهردار تهران گفت: موضوع انضباط اجتماعی باید در یک مثلث دنبال شود که یک ضلع آن خود مردم هستند. اگر آنها تصمیم بگیرند در بحث انضباط اجتماعی همکاری کرده و انضباط اجتماعی که درخور شان پایتخت است را حاکم کنند، حتما این کار با سرعت انجام می شود؛ ضلع دوم این مثلث نیز نیروی انتظامی است که وظیفه سختی دارند و ضلع سوم همکاران ما در مجموعه شهرداری تهران خواهند بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محمدعلی نجفی، صبح امروز در حاشیه نشست فرماندهان نیروی انتظامی با شهردار تهران که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، طی سخنانی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: مفتخر هستیم در واپسین روز از هفته نیروی انتظامی میزبان جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی تهران بزرگ بودیم چرا که وجوه اشتراک بسیار زیادی بین نوع فعالیت های نیروی انتظامی و شهرداری وجود دارد.

خدمت به شهروندان و افزایش کارآمدی نظام هدف مشترک نیروی انتظامی و شهرداری

وی تاکید کرد: هدف مشترک ما این است که خدمت موثرتری به شهروندان ارایه کنیم و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی را در حد وسع خودمان بالا ببریم. اگر این تعامل، همفکری و همکاری وجود داشته باشد، قطعا منجر به هم افزایی هایی می شود که مردم هم آن را درک خواهند کرد و حس می کنند خدمات و آسایش و آرامش بهتری برای آنها فراهم شده است.

آغاز همکاری های گسترده تر و برنامه ریزی های مشترک بین شهرداری و نیروی انتظامی

شهردار تهران خاطرنشان کرد: مسایلی همچون تامین امنیت، مبارزه با فساد، مبارزه با مفاسد اجتماعی، کنترل ناهنجاری های اجتماعی و ایجاد انضباط اجتماعی در شهر از موضوعات مشترک بین نیروی انتظامی و شهرداری به شمار می رود که لازمه اداره و زندگی در کلانشهر تهران است؛ جلسه امروز نیز نقطه آغاز همکاری های گسترده تر و برنامه ریزی های مشترک به شمار می رود.

نجفی در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه به انضباط اجتماعی در پایتخت، گفت: بحث انضباط اجتماعی باید در یک مثلث دنبال شود که یک ضلع آن خود مردم، شهروندان و همشهریان تهرانی هستند. اگر آنها تصمیم بگیرند در بحث انضباط اجتماعی همکاری کرده و انضباط اجتماعی که درخور شان پایتخت است را حاکم کنند، حتما این کار با سرعت انجام می شود؛ ضلع دوم این مثلث نیز نیروهای انتظامی هستند که وظیفه سختی دارند و ضلع سوم همکاران ما در مجموعه شهرداری تهران خواهند بود.

شهردار تهران ابراز امیدواری کرد که با هماهنگی ها و همدلی های ایجاد شده، شاهد ارایه خدمات بهتر و موثرتر به شهروندان تهرانی باشیم.

تشکیل کمیته های تامین درآمدهای جدید و اخذ در آمدهای قانونی شهرداری

نجفی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره راهکارهای جایگزین برای تامین درآمدهای شهری گفت: در حال حاضر یک کمیته درباره تامین درآمدهای جدید برای شهرداری تهران تشکیل شده است. در کنار آن کمیته دیگری نیز درباره اخذ درآمدهای قانونی فعالیت می کند که از طریق مجلس و شورای شهر تصویب شده اما عزم جدی برای کسب این درآمد ها وجود ندارد از این رو فکر می کنم بخشی از درآمد ها را از این طریق تامین خواهیم کرد.

قول مساعد نوبخت برای پرداخت سهم شهرداری از جرائم راهنمایی رانندگی

وی با اشاره به جلسه دو روز گذشته با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهارکرد: درخواست ما این بود تا مواردی از منابع مالی شهرداری که در قانون بودجه ذکر شده دریافت شود؛ از جمله آنکه سهم شهرداری تهران از جرایم راهنمایی و رانندگی را زودتر به ما پرداخت کنند که بتوانیم از نظر نقدینگی با انعطاف بیشتری عمل کنیم که دکتر نوبخت قول دادد در این زمینه مساعدت داشته باشند.

شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگری درباره نقش دوربین های نظارتی شهرداری تهران در جلوگیری و برخورد با تخلفات در شهر تهران گفت: شهرداری از نظر دوربین هایی که در سطح شهر گذاشته پوشش قابل توجهی ایجاد کرده که می توان نتایج آن را از مسئولان پلیس آگاهی و نیروی انتظامی سوال کرد. تا کنون بخش عمده ای از کشف جرایم و پیدا کردن مجرمان به واسطه همین دوربین ها بوده است.

وی یادآور شد: طبیعی است شهرداری  تهران در حد توانایی مالی و وسع خودش توسعه شبکه دوربین ها را انجام داده است. در آینده نیز اگر بخواهیم تعداد دوربین ها را به خصوص در بعضی از نقاط کور شهر افزایش دهیم، حتما موثر عمل خواهد کرد.

نجفی در پایان تصریح کرد: برای خریدهای آتی از همان تکنولوژی که در گذشته وجود داشته استفاده خواهیم کرد و سعی می کنیم از کیفیت بهتری بهره ببریم.