۰ نفر

منتخب شورای پنجم شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

رییس شورا باید با رای تمام ۲۱نفر اعضا انتخاب شود/ لزوم داشتن تجربه کاری در شهرداری/ تجربه موفق الویری در اداره شورا

۲۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۳۵
کد خبر: 212653
رییس شورا باید با رای تمام ۲۱نفر اعضا انتخاب شود/ لزوم داشتن تجربه کاری در شهرداری/ تجربه موفق الویری در اداره شورا

منتخب شورای پنجم شهر تهران گفت: برای اثبات انسجام بیرونی شورا، رییس باید با رای تمام ۲۱نفر از اعضای شورای شهر انتخاب شود.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ مجید فراهانی با بیان اینکه انسجام شورا بسیار حائز اهمیت است، اضافه کرد: باید از یک شورای 21نفره فقط یک نظر و دیدگاه بیرون بیاید؛ یعنی اعضا همزمان با تکثر در درون باید وحدت در بیرون داشته باشند.

وی ادامه داد: در انتخاب شهردار این وحدت را نشان دادیم. اولا یک چهره ملی که سوابق خیلی خوبی از خودش به جای گذاشته بود انتخاب کردیم که این موضوع وجه کارکردی شورا را به نمایش گذاشت و دوم اینکه انسجام خوبی در شورا برقرار و شهردار انتخاب شد.

فراهانی اضافه کرد: رییس شورا هم باید به همین منوال حتی با وجود اختلاف نظر در درون انتخاب شود یعنی رییس باید با رای تمام 21نفر اعضای شورای شهر انتخاب شود.

عضو منتخب شورای پنجم با اشاره به اینکه من نظرم نسبت به ریاست آقای الویری را در زمان مناسب خودش اعلام می‌کنم، تاکید کرد: در حال حاضر دو نفر برای ریاست شورا مطرح هستند؛ الویری و هاشمی. آنچه که در مورد آن‌ها اهمیت دارد اول بحث مطالبات به‌حق مردم و دوم وضعیت شهرداری و سازمان مدیریت شهری است که مشکلات عدیده و بدهی‌های سرسام‌آوری دارد.

فراهانی با تاکید به اینکه مشکلات مدیریت شهری، تهران را زمین‌گیر کرده است، ادامه داد: با این وضعیت، کارکرد شورا و شهرداری بسیار اهمیت پیدا می‌کند و در عین حال رییس شورا به عنوان رابط اصلی این دو رکن باید ویژگی‌ها و ملاک‌هایی داشته باشد.

به گفته وی مهم ترین کارکرد رییس شورا اداره شورا و اداره بودجه مالی آن، اعلام و دریافت مطالبات اعضا شورا به شهرداری است. رییس شورا باید از لحاظ وجه درونی دقیق باشد و جلسات شورا را دموکراتیک اداره کند. باید با رفتار غیرسیاسی از شکاف جلوگیری کند و روحیه تعادلی و صبورانه‌ای از خود نشان دهد.

فراهانی با اشاره به اینکه رییس شورای پنجم با چمران مقایسه خواهد شد، گفت: در وجه بیرونی رییس شورا باید علاوه بر داشتن تجربه کاری در محیط شهرداری، قدرت جمع‌بندی مطالب و موضوعات و روحیه انجام کار جمعی با هیئت رییسه شورا، حقوق مخالفان شورا را رعایت و آیین نامه‌ها را اجرا کند.

عضو شورای پنجم اضافه کرد: باید فردی را انتخاب کنیم که این ملاک‌ها را داشته باشد اما هنوز در شورا راجع به این موضوع به جمع‌بندی نرسیده‌ایم. مطمئنم که الویری و هاشمی خودشان برای یافتن بهترین گزینه جستجو خواهند کرد.

فراهانی با بیان اینکه الویری سابقه خوبی از خودش در ارتباط با اداره شورا نشان داد، ادامه داد: آقای هاشمی هم رای اول تهران و یادگار آیت‌الله هاشمی هستند و در عین حال مطالبه عمومی نسبت به حضور ایشان وجود دارد.

به گفته وی علاوه بر ریاست شورا ظرفیت‌های دیگری هم مثل شورای عالی استان‌ها و نائب رییسی بخش‌های مختلف شورا هم وجود دارد که هر کدام از آن‌ها انتخاب شود، دیگری می‌تواند در سایر جایگاه‌ها به عنوان نائب رییس (به ویژه در سال اول) ایفای نقش کند.

فراهانی در پایان گفت: من برآوردی نسبت به نظر اعضا راجب تمایلشان به الویری یا هاشمی ندارم. تا قبل از انتخاب رییس تمام قد از انسجام شورا دفاع خواهم کرد.