۰ نفر

افتتاح ١٠تصفیه‌خانه فاضلاب استان تهران در دولت یازدهم

۱۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۳۵
کد خبر: 209623
افتتاح ١٠تصفیه‌خانه فاضلاب استان تهران در دولت یازدهم

هاشمی: در اجرای طرح های توسعه ای استان موضوعات مربوط به محیط زیست در اولویت بوده به طوری که از میان 41 تصفیه خانه فاضلاب افتتاح شده در دولت یازدهم، 10 مورد مربوط به استان تهران است.

سیدحسین هاشمی در پایان پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در جمع خبرنگاران با تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) به مصوبات جلسه اشاره کرد و گفت: در اجرای طرح های توسعه ای استان موضوعات مربوط به محیط زیست در اولویت بوده است به طوری که از میان 41 تصفیه خانه فاضلاب افتتاح شده در دولت یازدهم، 10 مورد مربوط به استان تهران است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، وی افزود: پساب های به دست آمده از تصفیه خانه ها در بخش کشاورزی و صنایع قابل استفاده است و نیاز این بخش ها را تامین می کند و امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم 13 طرح دیگر در ایجاد تصفیه خانه عملیاتی شود و همه شهرهای استان به این فرایند مجهز شوند و از بیش از یک میلیارد و 400 میلیون مترمکعب فاضلاب استان بهره برداری شود.

هاشمی به طرح سند توسعه استان اشاره کرد و افزود: در چارچوب این طرح توسعه 67 روستا در استان برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه دسترسی به تجهیزات و نیروی انسانی در استان تهران امکان خوبی برای استان است،گفت: در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی، استان تهران در بخش کشاورزی رتبه نخست را در میان سایر استان ها به دست آورده است و در میان 14 دستگاه استانی هم موفق به کسب رتبه ممتاز شده ایم.

استاندار تهران در بخش دیگری از اظهاراتش به وضعیت مطلوب آب شرب استان از نظر کمیت و کیفیت اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مرداد ماه اوج مصرف آب و برق در استان را داریم از شهروندان می خواهیم صرفه جویی کنند و با توجه به فرسودگی 50 درصد تجهیزات برق استان که بیش از 25 سال از عمر آنها می گذرد تا قبل از نوسازی با مدیریت مصرف برق از خاموشی جلوگیری کنیم.

هاشمی به برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور و آمادگی و میزبانی کامل استان برای برگزاری باشکوه و اتخاذ تمهیدات لازم دستگاه ها برای این روز اشاره کرد.