۰ نفر

بزرگراه‌سازی نقطه ضعف قالیباف

بدهی شهردای تهران ٢٠هزار میلیارد تومان است/ کارچاق کنی و زیرمیزی از معضلات شهرداری

۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۱۵
کد خبر: 208528
بدهی شهردای تهران ٢٠هزار میلیارد تومان است/ کارچاق کنی و زیرمیزی از معضلات شهرداری

«محسن هاشمی رفسنجانی» منتخب مردم تهران در پنجمین دوره شورای شهر با حضور در برنامه دست خط به سوالاتی پیرامون شورای شهر و شهرداری تهران پاسخ داد.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ محسن هاشمی رفسنجانی منتخب اول شورای شهر تهران در برنامه «دست خط» گفت: شهرداری تهران ٢٠هزار میلیارد تومان بدهکار است.

وی گفت: فساد در شهرداری به شکل کارچاق‌کنی‌ها و زیرمیزی است که برای سرعت دادن به کار مردم است. اعضای شورای پنجم اگر بتوانند مجددا جبهه‌ای عمل کنند و تصمیم را جبهه‌ای بگیرند این موضوع می‌تواند منجر به تصمیم خارج از جبهه اصلاحات نشود. ولی اگر نتوانند دور هم جمع شوند و تصمیم را بدون اختلاف بگیرند می‌تواند تبعات اختلافی از همین الان بروز کند و امیدواریم چنین نشود.

هاشمی افزود: آقای قالیباف نقطه مثبت‌اش در عمل‌گرایی است. این یک نقطه مثبت در یک مدیر است که خود را در اتاق در بسته حبس نکند و کارها را به دیگران واگذار نکند و تنها به خود توجه نداشته باشد. پای کار بیاید و این از حسن‌های آقای قالیباف است که مدیر عملگرا است. در برخی موارد واقع‌گرایی را می‌توان در او به وضوح دید.

منتخب شورای شهر تهران در مورد اجرای طرح مونوریل گفت: آقای احمدی‌نژاد همان دو سالی که آمدند موضوع مونوریل و قطار هوایی را به گونه‌ای مطرح کردند که وضعیت مترو را به هم می‌ریخت و من مقاومت شدیدی کردم و اجازه ندادم. وقتی آقای احمدی‌نژاد رئیس جمهور شدند از ابزار وزارت کشور استفاده کردند و شورای عالی شهرسازی و مونوریل را به قم تحمیل کردند.

وی ادامه داد: مونوریل قم روی هوا مانده است، و روی آن کار نمی‌شود. البته می‌گویند به دلیل مشکلات اعتباری است ولی خود مونوریل از نظر طراحی دچار مشکل است، چرا که وسط آن به هم وصل نشده است و هنوز اجازه عبور از جلوی حرم به آن نداده‌اند.

وی با اشاره به نقاط ضعف شهردای تهران گفت: نقطه ضعف قالیباف این بود که به جای توجه به حمل‌ونقل عمومی، بزرگراه ساخت. در صورتی که در شهر باید اولویت را به حمل و نقل عمومی بدهیم. باید شهر انسان‌محور شود و حمل و نقل عمومی‌محور شود.

 هاشمی اضافه کرد: تنها دوره‌ای که می‌توان گفت شهرداری با دولت خیلی همگن و خوب عمل کرد دوره آقای کرباسچی و ریاست جمهوری آقای هاشمی بود. حتی طوری شد که ایشان اجازه داد شهردار عضو هیات دولت شود. این هماهنگی تا اندازه‌ای زیاد بود که برخی جاها نسبت به این هماهنگی اعتراض می‌کردند.

محسن هاشمی رفسنجانی با اشاره به دیدار با مقام معظم رهبری گفت: بعد از فوت ابوی نزد مقام معظم رهبری رسیده بودیم و من خدمت ایشان گفتم ما پدر از دست دادیم و برای ما پدری کنید و بچه‌ها هم قول می‌دهند شما را به عنوان پدر بپذیرند و حرف شما را گوش دهند. ایشان گفت اینجور که من می‌دانم اینها حرف پدر خود را هم گوش نمی‌دادند. البته به شوخی گفتند.