۰ نفر

عضو هیات رییسه موقت شورای شهر پنجم خبر داد:

احتمال شروع کار شورای جدید از نیمه شهریور ماه/ تعویق در معرفی کاندیداهای شهردار تهران

۱۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۱۳
کد خبر: 203894
احتمال شروع کار شورای جدید از نیمه شهریور ماه/ تعویق در معرفی کاندیداهای شهردار تهران

حجت نظری گفت: در جلسه امروز شورای شهر پنجم مصوب شد که اعضا دو هفته دیگر اسامی سه کاندیدای موردنظرشان برای سمت شهرداری تهران را معرفی کنند.

اقتصاد آنلاین- معصومه حاجی ابوالحسن؛ این عضو شورای شهر پنجم در گفتگو با اقتصاد آنلاین تشریح کرد: قرار بود به دلیل شروع به کار دولت در نیمه مردادماه، شورای شهر جدید نیز از همان تاریخ آغاز به کار کند اما چیزی که در خبرهای نسبتا رسمی شنیده می‌شود حکایت از مخالفت نهادهای مسئول با شروع کار شورا در این تاریخ دارد،. لذا به نظر می‌رسد شورای شهر از نیمه شهریورماه کار خود را به طور رسمی آغاز خواهد کرد.

او افزود: گویا استدلال شورای نگهبان در نپذیرفتن مصوبه مجلس مبنی بر همزمانی شروع به کار شورا و دولت این بود که عمر شورای چهارم در نیمه شهریورماه به چهارسال می‌رسد و از نظر قانونی باید دوره چهارساله شورا به اتمام برسد.

نظری تأکید کرد: بر این اساس شورا معتقد است ضرورتی برای وارد شدن به مصادیق در فاصله دو ماه مانده به شروع کار وجود ندارد و بنابراین اعضا تصمیم گرفتند زمان بیشتری را به بررسی برای انتخاب کاندیداهای مورد نظرشان اختصاص دهند.

به گفته نظری موضوع دیگری که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت به اصلاح فرایند انتخاب شهردار مربوط بود. یکی از این تغییرات افزایش نامزدهایی است که باید به شورا برنامه ارائه کنند. طبق فرآیند، پیش‌تر قرار بود پس از معرفی سه کاندیدا و رای‌گیری منتخبین، ۵ نفر که حائز بیشترین میزان آرا بودند برنامه‌های خود را به شورا ارائه و در مورد سوابق و برنامه‌های ایشان تصمیم گیری شود که با رای منتخبین شورای پنجم، به جهت امکان حضور افراد بیشتری در فرآیند، این تعداد به ۷ نفر افزایش یافت.