۰ نفر

گلایه همسایه‌های یکی‌ازبزرگ‌ترین مال‌های‌تهران درغیبت‌نهادهای‌نظارتی؛

محله قدیمی تهران در تصاحب یک پاساژ!/ واکنش مخاطبان اقتصاد آنلاین به تخلفات پالادیوم

۱۲ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۵۰
کد خبر: 203125
محله قدیمی تهران در تصاحب یک پاساژ!/ واکنش مخاطبان اقتصاد آنلاین به تخلفات پالادیوم

دریافت هزینه گزاف پارکینگ توسط برخی مجتمع‌های تجاری بزرگ از جمله مجتمع پالادیوم واقع در خیابان مقدس اردبیلی تهران، موضوعی بود که اقتصاد آنلاین، هفته گذشته به آن پرداخت. این معضل واکنش گسترده مخاطبان را در پی داشت و مورد انتقاد طیف وسیعی از مردم تهران قرار گرفت.

مرکز تجاری پالادیوم در سایه بی‌توجهی مسئولان مربوط در شهرداری تهران، به ازای هر ساعت ۵ هزار تومان از مراجعان خود مطالبه می‌کند! در حالی که هزینه مصوب برای پارکینگ‌ها در تهران ساعتی ۳۰۰ تومان است. این مجتمع متعلق به یکی از برادران رفتاری است که اصالتا چلوکباب دار هستند. پالادیوم بدون مطالعات ترافیکی بنا شده و به همین علت تا چند وقت پیش، فقط تا ۷۰درصد، اجازه بهره‌برداری داشت اما چند ماهی است کل ظرفیتش را فعال کرده است.

عکس هوایی پالادیوم

عکس‌های هوایی نحوه تبدیل یک باغ به مجتمع تجاری پالادیوم

پاسخ این سوال که چند درخت قطع شد تا برج تجاری پالادیوم ساخته شود را قطعا کسی نمی‌داند اما پیش‌تر درباره ناامنی و مشکلات محله‌ای و منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای که مجتمع‌های تجاری بزرگ‌مقیاس در مناطق حساس و مهم تهران داشته‌اند بارها تذکر داده شده و گزارش‌های رسانه‌ای زیادی هم نوشته شده است. عجیب آن است که این روند به شکلی منفعت‌جویانه از سوی شهرداری تهران و سرمایه‌گذاران ادامه دارد و گویا قرار نیست پایانی بر آنها وجود داشته باشد.

استاندار تهران پیش از این در گفت‌وگو با یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار، درباره محدودیت‌هایی که مجموعه تجاری پالادیوم در شمال تهران ایجاد کرده است، تذکر داده و اعلام نگرانی کرده بود.

علی چگینی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی هم امروز از روند ساخت مجتمع تجاری پالادیوم انتقاد کرده و گفته: در پالادیوم تعادل ترافیکی منطقه به هم خورده است. مکان‌یابی ساخت مال‌ها باید درست و براساس ضوابط و مقررات باشد.

رفتاری، مالک این مجتمع تجاری می‌گوید: مرکز خرید وی ۱۰۰درصد خصوصی است. او در خصوص پارکینگ‌ مجتمع هم گفته است که؛ ما ۱۰۰۰پارکینگ داریم و تنها اشتباهم در این پروژه این بود که پارکینگ بیشتری نساختم!

گفتنی است؛ اجناس و خدمات ارایه شده در مجتمع تجاری پالادیوم هم در بسیاری از موارد بسیار گران‌تر از عرف بازار به مراجعان عرضه می‌شود. چنانچه در یکی از بازدیدهای دوره‌ای سازمان تعزیرات یک واحد فروش پوشاک که نمایندگى برندی اسپانیایى را داشت مجبور شد تا قیمت‌های نصب شده روی پوشاک خود را به ۱/۲ کاهش دهد!

در ادامه برخی از نظرات مخاطبان اقتصاد آنلاین و تجربیات آن‌ها از تخلفات این مجتمع‌ها به خصوص پالادیوم را خواهید خواند؛

* سلام.  در رابطه با مجتمع تجاری پالادیوم پرسیده بودید، این مجتمع در مجاورت منزل ما قرار داره ، از ابتدای کار این مجتمع همه چیز تخلف بود ، زمین این مجتمع یک باغ مشجر بود که از قضا وقف هم بود، به شکل کاملا نامشخصی این زمین رو از وقف درآوردن و درخت ها رو خشک‌کردن ، با وجود اینکه ما زنگ می‌زدیم و به شهرداری این موضوع رو اطلاع می‌دادیم و شکایت می‌کردیم هیچ توجهی نمی‌کردند، و همون‌طور که خودتون در گزارش‌تون گفتین با توجه به این که این خیابون و محله به هیچ‌وجه گنجایش چنین مجتمعی رو نداره مشکلات زیادی برای ساکنین به وجود آورده و خودشون هم تلاش زیادی می‌کنن که املاک همسایه‌ها رو بخرند، حتی کوچه‌های اطراف رو میله گذاشته‌اند و کوچه رو در ازای پارک مشتریان ساعتی اجاره می‌دن ما حتی نمیتونیم توی کوچه خودمون ماشین پارک کنیم، و وقتی بهشون شکایت میکنیم پاسخی که دارند اینه که میتونید ملکتون رو به ما بفروشید و متاسفانه به این طریق خیلی از منازل اطراف مجتمع رو از ساکنین عاصی خریداری کرده‌اند برای استفاده‌های مختلف مثلا پارکینگ وی آی پی با اجاره ساعتی سی هزار تومان ، ساخت سینمای ویژه و... از مجتمع مسکونی ما چند واحد رو هم به همین شکل با قیمتی پایین خریداری کرده و خوابگاه برای کارکنانشون کرده اند به طوری که در هر واحد سی تا چهل نفر از کارکنان مرد و زن رو اقامت داده اند، مردان و زنان مجرد با هویت هایی که برای ساکنان مشخص نیست توی مجتمع مسکونی ما رفت و آمد می‌کنند و مشکلات زیادی برای ما به وجود آوردند و با وجود شکایت های زیادی که انجام دادیم در دادگاه متاسفانه هیچ نتیجه‌ای نگرفته ایم.

* در رابطه با قیمت های نجومی این مجتمع مخصوصا در بخش های سوپر مارکت و تره بار و نانوایی و ... بارها به واسطه شکایت ها جریمه شده‌اند ولی درست از روز بعد به روند عادی کار خودشون ادامه داده اند و کوچ‌کترین تغییری در چیزی ایجاد نشده است!!!

* مجتمع پالادیوم یکی از بارزترین مصادیق بی‌مسؤلیتی شهرداری و فروش آرامش مردم است. در بلاد کفر این قبیل خیانت‌ها به مردم، تاوان سنگینی دارد.

* سلام خدا پدر تون را بیامرزه این مجتمع زندگی بسیاری از اهالی محل را با عذاب توام کرده به چه کسی و محلی باید اعتراض کنیم؟

* پالادیوم یک مرکز خرید نسبتا لوکس در یکى از گرانترین نقاط تهران است که مخاطبش با پارکینگ بیهقى و پارک ارم متفاوت است.

* قیمت تنها راهى است که شاید از حمله سیاه لشکرها و آدم‌هاى الاف به این مجموعه محافظت کند

* داد مردم در مقابل خلاف های شهرداری به هیچ جایی نمیرسه. کجای دنیا هر کی هر جور دوست داره می‌سازه و خلافشو می‌ده!!!!

*شما هم چند روز اخبار داغ می‌زارید و فراموش میشه مسئله

* سلام، یه بارم من رفتم پالادیوم کمتر از 2 ساعت اونجا بودم اما متاسفانه کارتمو گم کردم، جلو در 50 هزار تومان ازم گرفتن، گفتن اگه پیدا شد باهاتون تماس می‌گیرم بیاد پولتونو بقیشو پس بگیرید اما نه پیدا شد نه تماس گرفتن.

* یه خیابون با عرض ۵ متر !!! چطور می‌تونه یکی از مکان‌های نمادین شهر رو تو خودش جا بده!

* زندگی همسایه‌ها چی میشه! ما بعضی روز ها از در منزلمون نمیتونیم بیرون بیایم ...

* شکایت‌هایی هم که  از این مجتمع می‌کنیم  راه به هیچ جا نمی‌بره

* سلام وقت بخیر، نظر بنده در مورد مجتمع پالادیوم اینه که هزینه پارکینگ به نسبت قیمت زمینی که داره منطقی به نظر میرسه و مدیریتی که برای تامین پارکینگ مراجعه کنندگان انجام میشه ضعیف نیست. نکته ای که باید بهش اشاره کنم مکان یابی نادرست این مجتمع تجاری موفق هست که توسط شهرداری مجوز گرفته. عدم مدیریت شهرداری در این مناطق نه فقط پالادیوم، تمرکز گرایی و دادن تراکم بیش از حد در این مناطق عرصه رو برای ساکنین تنگ کرده است.

با سلام؛ راجع به مجتمع پالادیوم میخواستم نظر بدم... من تقریبا همیشه ماهی یکبار به این مجتمع سر میزنم...بله هزینه پارکینگ متاسفانه بالاست...ولی شاید یکی از تنها بازار های ایران باشه که تمام مغازه ها یک دست و جنس درجه ١ دست مشتری میدن...  به نظر من فقط باید هزینه پارکینگ رو معقول تر کنن و یه فکری برای ترافیک ؛ از بقیه نظر ها انتقادی به این بازار وارد نیست

*سلام من چند وقت پیش رفتم پالادیوم ،ماشین رو پارک کردم  رفتم دوری زدم و اومدم روز پنجشنبه بود 15 هزار تومن برای یکی دوساعت از من گرفتن، داغی موند پشت دستم که دیگه پالادیوم نرم ... واقعا  متاسف ام که نظارت وجود نداره

* شهرداری حداقل میتواند مجوز ساخت در چنین منطقه ای از مقدس اردبیلی ندهد، هر چند کار ازین حرفها گذشته است.

* پارکینگ متجمع تجاری کوروش هم نسبت به سایر مال ها گرون می‌گیره. برای ۲ ساعت پارک از من ۵ هزار تومن گرفت. حالا بماند که نیم ساعت در حال پایین رفتن ۵ طبقه با ماشین بودم

* سلام .لطفا پارکینگ مجتمع کوروش هم بررسی کنید .ساعتی ۴۰۰۰ تومن و وقتی هم که بعد از معطلی تو طبقه آخر جا پارک پیدا می کنید ، باید بیشتر از نیم ساعت منتظر اسانسور ها باشید .

* مثال جالب دیگه مجتمع کوروش هست که دست کمی از پالادیوم نداره و برای دو ساعت توقف ۴۰۰۰ تومان از ما دریافت کردند... خوبه دیگه ترافیک تهران و عدم وجود جای پارک جیب افراد سودجو رو حسابی پر میکنه!!!

* مجتمع تجاری کوروش واقع در بزرگراه ستاری و اریکه ایرانیان واقع در بلوار فرحزادی- شهرک غرب را نیز به مجتمع پالادیوم اضافه کنید که هزینه پارکینگ گزافی دریافت می کنند و قبض هم به مشتری نمی دهند.

* سلام خسته نباشید . مجتمع کوروش هم همین طوره ترافیکی که توی بزرگراه ستاری ایجاد کرده غیره قابل تحمله قیمت های خیلی فضایی داره  . بحث پارگینگشم که فقط ۲۵۰۰ تومن ورودی داره یعنی شما وارد پارکینگ بشی و همون لحظه خارج بشی باید ۲۵۰۰ تومن پرداخت کنی. رفتار نامناسب کارمنداشون چند بار باعث درگیری توی پارکینگ مجتمع شده ولی کسی نظارت نداره روی این مسائل. واقعا ترافیک خسته کننده و طولانی داره توی بزرگراه ستاری ایجاد کرده. رستورانهای به درد نخوری که داره با اون قیمت هاش اصلا ارزش نشستن اونجارو نداره واقعا غذاهای که میدن به نسبت پولی که دریافت میکنن بدرد نخوره

* پارکینگ مجتمع کوروش اولا که هفت طبقه هست و معمولا ماشین های مدل پایین رو میفرسته طبقات پایین تر، آدم حس میکنه داره واحد جهنم میشه، بعد از مردم پول زیاد میگیره در حالیکه شهرداری وظیفشه یک فضای پارک کنار هر پاساژ تجاری ایجاد کنه، بعد هم ستاری ترافیک میشود و کوچه های اطراف و مزاحمت برای مردم محل ایجاد میشود.

*سلام... پول پارکینگش بخوره تو سرشون...اوضاع ترافیکی که تو این محل درست کردن رو کی باید جواب بده

* مجتمع پالادیوم اوایل فعالیتش خدمات پارکینگ رایگان به مردم ارایه میداد و همچنین مجتمع ارگ تجریش. درحالیکه خارج از ایران اینگونه خدمات رایگان هست راه زیاد دور هم نمیرم همین کشور همسایمون ترکیه. متاسفانه در ایران برای جذب مشتری اوایل شروع به کار، مجتمع های تجاری خدمات پارکینگ رو رایگان در اختیار مشتری میگذارند، که پس از جذب کردن هزینه دریافت میکنند. ناگفته نماند که هایپر استار همچنان خدمات پارکینگ برای مشتری ها رایگان هست.

* پالادیم پنج شنبه و جمعه ها هزینه پارکینگ تصاعدی حساب میکنه، یعنی ساعت اول ٥٠٠٠ ساعت دوم ٦٠٠٠ و ساعت سوم ٨٠٠٠ تومان!

* سلام. اتفاقا دیروز با خانواده پالادیوم بودیم. همین که وارد پارکینگ شدیم یه جوون خوش تیپ گفت پارکینگ vip میخواید. گفتم یعنی چی؟ گفت ماشین را الان ما از شما تحویل میگیریم و موقع رفتن ١٠ دقیقه زودتر شما به موبایل من زنگ میزنی من ماشین را میارم همینجا تا مجبور نباشید چند طبقه پایینتر بروید. ما هم گفتیم حتما یه مقدار بیشتر از پارکینگ عادی میگیرند و قبول کردم. موقعی که رفتم هزینه پارکینگ را بدهم گفتند ٣٠ هزار تومن بدهید!

* آیا ساخت چنین مجموعه تجاری در چنین محلی اصولا مجاز است ، پالادیوم اگر برای یک ساعت پارکینگ ۵۰۰۰ هزار تومان طلب میکند برای ایجاد ترافیک و مزاحمت برای ساکنین و دیگر افراد باید خیلی بیشتر جریمه پرداخت کند

* سلام. من پالادیوم کاری داشتم و رفتم . بیست دقیقه چرخیدم داخل پارکینگ جای پارک نبود. راهنمای داخل پارکینگ گفت ده هزارتومان به خودش بدهم تا از جا پارک های مخصوص مهمان های ویژه بدهد. من هم ندادم و رفتم بیرون و پنج هزارتومان ازم گرفتن بابت بیست دقیقه چرخیدن و نبود پارکینگ !!!! کلی اعتراض کردم که بیست دقیقه پیش وقتی جای پارک نیست در پارکینگ چرا من را راه دادید و حال میگید جای پارک نیست که نیست و باید پنج هزار بدی.

* باسلام رستورانهای پالادیوم بسیار گران هستند وهم ١٠درصد سرویس و٩درصد مالیات میگیرند. مثلاً رستوران خاتون شعبه پالادیم با شعبه شریعتی هر غذاش ٥هزار تومان گران تر است همان غذا

* با سلام. ممنون از انتخاب سوژه ی مجتمع پالادیوم که واقعا تبدیل به یه معضل بزرگ برای محله مقدس اردبیلی شده و توی سکوت خبری به فعالیتش با تخلفات متعدد ادامه میده. واقعا یه علامت سوال بزرگه که سازمان تعزیرات و شهرداری که در برابر تخلفات به مراتب کوچیک تر مثل افزایش قیمت چند درصدی محصولات و سد معبر پیاده روها توسط دست فروش ها خیلی قاطع برخورد میکنند و معتقد هستن وظیفه شون رو انجام میدن، چرا در برابر این غول تخلف هیچ کاری نمیکنن؟!

* این مجتمع پالادیوم که مانند سدی خیابان مقدس اردبیلی را در برخی از ساعت بند می آورد برای اهالی این خیابان و همسایگان و کسبه ی این خیابان بجز مزاحمت هیچ دستاوردی ندارد بجز قیمت گزاف پارکینگ قیمت اقلام موجود در سوپرمارکتش که سربه فلک میکشد و مواد پروتینی به راحتی بالای 20درصد از بهترین فروشگاههای شهرگرانتر است و ایضا میوه جات وشیرین جات اماچه فایده که زور اهالی محل به این غول  که درمحل نامناسب برای کل عمرش توقف کرده نمیرسد

* ماجزء اهالی همین خیابان هستیم که در موقع بازگشایی این مجتمع خیال میکردم که بسیاری از نیازهایمان برطرف میشود و دیگر لازم نیست برای خربد به مناطق دیگر برویم اما زهی خیال باطل. از شما هم متشکریم که درد مارا انعکاس دادید

* من دو ساعت پالادیوم بودم ازم ده هزارتومان گرفتن وقتی اعتراض کردم گفتن اگه ماشین صد میلیونی سوار میشی و میای تهران زندگی می کنی باید هزینشم بدی.