۰ نفر

گزارش اقتصاد آنلاین از صحن علنی شورای شهر تهران؛

انتقاد از قوانین من‌دَرآوردی شهرداری تهران!/ ۸۰درصد درخت‌های شمال تهران خشک شد

۱۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۵۴
کد خبر: 197826
انتقاد از قوانین من‌دَرآوردی شهرداری تهران!/ ۸۰درصد درخت‌های شمال تهران خشک شد

یک عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری بیش از ۸۰درصد درخت‌های شمال تهران را خشک کرده است.

اقتصاد آنلاین - معصومه حاجی ابوالحسن؛ عبدالحسین مختاباد، عضو شورای شهر تهران گفت: «یکی از قوانین من درآوردی که شهرداری تهران اجرا می کند کندن درخت و کاشتن آن در جایی دیگر است. در حالی که این روش تنها باعث خشک شدن درختان می شود.»

وی با تاکید بر اینکه باید جلوی کندن درختان با بولدوزر گرفته شود بیان داشت: «روبه روی منزل ما ۸ درخت حدودا ۶۰ ساله را برای احداث پارکینک کنده اند و کمی آن طرف تر کاشته اند اما همه آنها خشک شده است. همچنین در جایی دیگر حدود ۵۰ درخت را آتش زده اند. باید جلوی این کارها گرفته شود.»

طلایی: سیاست های ما برای حفظ باغات تاکنون شکست خورده است

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، محمد طلایی عضو دیگر شورای شهر تهران نیز در جلسه صحن علنی امروز شورا گفت: تاکنون سیاست های ما برای حفظ باغات شهر تهران شکست خورده و ما در این زمینه موفق نبوده ایم.

محمد طلایی

عضو شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی طرح حفاظت از باغات شهر تهران تاکید کرد: «سیاست های ما متعارض است. ما هم می خواهیم حق و حقوق مالک را ادا کنیم و هم می خواهیم باغ را حفظ کنیم در حالی که این دو هدف در کنار هم با شیوه های فعلی امکان پذیر نیست.»

طلایی ادامه داد: «در منطقه یک شهرداری تهران حتی درختان بیرون مجتمع های مسکونی را هم خشکانده اند. به طور مثال در خیابان جانبازان تمام درخت های طول خیابان را خشک کرده اند. برای حل این مشکل باید مطالعه شده و راهکار اساسی پیدا شود.»