۰ نفر

مشارکت بخش خصوصی با شهرداری کلانشهرها

چمران: راهکارهای درآمد پایدار شهرداری‌ها مشخص شود

۲۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۱
کد خبر: 165258
چمران: راهکارهای درآمد پایدار شهرداری‌ها مشخص شود

رئیس شورای عالی استان ها گفت: فعالیت شهرداری ها بدون داشتن درآمدهای پایدار ممکن نیست و باید راهکارهای کسب این درآمدها مشخص شود.

مهدی چمران، گفت: در حال حاضر شهرداری های سراسر کشور با مشکل کمبود بودجه مواجه هستند و تا زمانی که شرایط برای درآمدهای پایدار شهرداری ها فراهم نشود، مشکل کمبود بودجه شهرداری ها برطرف نخواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، وی افزود: مشکل کمبود بودجه تنها به شهرداری کلانشهرها خلاصه نمی شود و شهرداری های سراسر کشور با این مشکل مواجه هستند.

رئیس شورای عالی استان ها با اشاره به کمبود اتوبوس در کلانشهرهای سراسر کشور خاطرنشان کرد: بدهی دولت به شهرداری ها تنها مختص به شهرداری تهران نیست و شهرداری های سراسر کشور با این مشکل مواجه هستند.

چمران ادامه داد: دولت سهم خود بابت خرید اتوبوس برای کلانشهرها را پرداخت نکرده و همین موضوع سبب شده بیشتر کلانشهرهای کشور با مشکل مواجه شوند.

وی مشارکت بخش خصوصی با شهرداری کلانشهرها را یک الزام دانست و تاکید کرد: شهرداری ها زمانی که با کمبود بودجه مواجه هستند باید از مشارکت بخش خصوصی در پروژه های خود بهره برده و انتظار ما این است که شهرداری ها این روند را در پیش گیرند.

رئیس شورای عالی استان ها تصریح کرد: با کاهش ضوابط اداری و تسهیل شرایط، می توان از مشارکت بخش خصوصی در پیشبرد برنامه های شهرداری ها در سراسر کشور بهره برد.