۰ نفر

اخراج‌ دسته‌جمعی کارگران نتیجه واگذاری‌ها به پیمانکاران

واگذاری پروژه‌های شهرداری به پیمانکاران غیرقانونی است

۱۷ مرداد ۱۳۹۵، ۲۳:۴۷
کد خبر: 139211
واگذاری پروژه‌های شهرداری به پیمانکاران غیرقانونی است

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران معتقد است: شهرداری ها با واگذاری پروژه‌ها به پیمانکاران بدون توجه به مصوبات دولت ، موجب تضییع حقوق کارگران شده‌اند.

«محسن سرخو»، رئیس فراکسیون کارگری شهر تهران در دیدار دیروز صبح (17 مرداد) با اشاره به مشکلات متعدد کارگران پیمانکاری شهرداری‌ها و از جمله شهرداری تهران گفت: وظیفه اصلی شهرداری ها رعایت دقیق حقوق قانونی کارگران است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، وی با بیان این که در دولت قبل مصوبه‌ای در هیات دولت تصویب شد که طی آن، تمام دستگاهها و سازمانهای عمومی و دولتی مکلفند که مستقیم با کارگران قرارداد ببندند، افزود: این مصوبه متاسفانه در شهرداری‌ها اجرایی نشده است و با شرکت‌های تامین نیروی انسانی قرارداد منعقد شده که این شرکت ها مشکلات فراوان دارند و همین مساله موجب شده کارگران پیمانکاری شهرداری در بدترین شرایط شغلی باشند.

سرخو در تشریح این مطلب گفت: تاخیر در پرداخت دستمزدها، ساعات کار طولانی و در مواردی اخراج‌های دسته جمعی و به صورت کلی مخدوش شدن عرصه روابط کار،  حاصل همین واگذاری‌های غیرقانونی است.

وی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر شهرداری‌ها موظفند بر امور پیمانکاران نظارت دقیق داشته باشند و بدون تردید مسئولیت قصور پیمانکاران برعهده مسئولان شهرداری است و به هیچ وجه نمی‌توانند از خود رفع تکلیف کنند.

سرخو به تخلفات متعدد شهرداری تهران در زمینه امور مربوط به نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: برای نمونه شهرداری تهران 500 میلیارد تومان به تامین اجتماعی بابت حق بیمه کارگران بدهکار است و این در حالیست که این وجوه را از پیمانکاران دریافت نموده ولی به تامین اجتماعی پرداخت نکرده‌است.

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر در پایان در پاسخ به این پرسش که در صورت کوتاهی شهرداری‌ها در انجام وظایف قانونی و برآورده نشدن مطالبات کارگران، شوراهای شهر چه مسئولیتی دارند گفت: ما در شورای شهر به شهرداری‌ها تذکر می‌دهیم و تا کنون نیز جلسات متعددی با مسئولان شهرداری تهران در همین رابطه برگزار کرده‌ایم.