۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

نگاهی بر وضعیت محصولات غذایی و آشامیدنی

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۴۵
کد خبر: 435346
نگاهی بر وضعیت محصولات غذایی و آشامیدنی

محصولات غذایی و آشامیدنی به دلیل برطرف کردن یکی از ابتدایی‌ترین نیازهای افراد از اهمیت بالایی برخوردار هستند و نقش به سزایی را در اقتصاد کشورها ایفا می کنند.

اقتصادآنلاینسارا محسنی؛ به دلیل اهمیت صنعت مواد غذایی، لازم است با به وجود آوردن شرایط لازم برای تولید، بقای این صنعت حفظ شود. تعداد زیادی شرکت تولیدکننده مواد غذایی و آشامیدنی در سراسر کشور وجود دارد و این گزارش به بررسی وضعیت مالی تعدادی از شرکت‌های فعال در این صنعت که محصولات مختلفی را تولید و عرضه می‌کنند، پرداخته است.

هلدینگ توسعه صنایع بهشهر که یکی از حوزه‌های فعالیت آن در صنعت مواد غذایی بوده و به تولید قند و شکر می‌پردازد، شرکت صنعتی بهشهر، شرکت صنعتی پارس مینو، شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان و مجتمع کشت و صنعت چین چین، به ترتیب از پرسود ترین شرکت‌های تولید مواد غذایی بوده اند.

شرکت هایی مانند شهد ایران، شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی، شیر پاستوریزه پگاه گناباد، صنایع غذایی مینو فارس و دشت مرغاب از دیگر شرکت‌هایی هستند که با وجود سودآوری در سال 1397، دارای زیان انباشته هستند.

کمترین سودآوری در این گروه مربوط به شرکت لبنیات پاستوریزه پاک ارا است که تنها 57 میلیون تومان سود خالص در سال 1397 بدست آورده است و البته زیان انباشته 3 میلیارد تومانی دارد.

جدول زیر، خلاصه ای از وضعیت مالی شرکت‌های فعال در صنعت مواد غذایی و آشامیدنی نشان می‌دهد:

19