۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

افزایش نرخ دلار بر انتظارات جامعه اثر دارد

۱۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۲
کد خبر: 400774
افزایش نرخ دلار بر انتظارات جامعه اثر دارد

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری پارس آریان: زمانی که نرخ دلار افزایش پیدا می‌کند بر انتظارات تورمی که در جامعه شکل گرفته است، اثر خواهد گذاشت.

به گزارش اقتصادآنلاین، علی امین تفرشی، مدیرعامل و نایب رییس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری پارس آریان در گفتگو با اقتصادآنلاین گفت: باتوجه به افزایش نرخ دلار، افزایش قیمت بنزین و مجموعه اتفاقاتی که در سطح کلان در کشور رخ داده است، تاثیر این عوامل، افزایش در کل قیمت ها خواهد بود. به خصوص صنایعی که صادرات ارزی دارند، بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرند.

وی افزود: در این شرایط که تحولات بازارهای کالایی هم وجود دارد، اگر تغییر مثبتی نیز رخ دهد موجب تشدید این امر می‌شود.

امین تفرشی اضافه کرد: مجموعه این عوامل به همراه اقتصاد کلان کشور موجب می‌شود وجوهی که در اختیار مردم قرار دارد در منطقه امنی سرمایه گذاری شود. در مقاطعی این منطقه امن، سپرده های بانکی یا سودی است که گرفته می شود و در زمان هایی که نرخ سودها جذاب نیست، در بازارهای مالی مانند بازار سهام راه پیدا می‌کند و موجب رشد تقاضا و درنتیجه بالا رفتن قیمت ها می‌شود.

مدیرعامل سرمایه گذاری پارس آریان اظهار داشت: به نظر می‌رسد این روند افزایش قیمت دلار که از روزهای قبل آغاز شده است فعلا تداوم دارد اما باید دید که مولفه های دیگر چه تاثیری بر این امر خواهند گذاشت.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد که شرکت های سرمایه گذاری که در بخش های متنوع تر سرمایه گذاری می‌کنند، عمدتا از شرکت هایی که تنها در یک بخش سرمایه گذاری کرده اند، نتیجه مطلوب تری را عرضه می کنند اما در مجموع اگر ترکیب پرتفوی شرکت های سرمایه گذاری در صنایعی که برتری دارند، متنوع تر باشد، بهتر است.

امین تفرشی افزود: برای مثال زمانی که مبحث ارز رو به رشد است، شرکت های ارز محور و صنایعی مانند پتروشیمی ها رشد بیشتری را شاهد هستند و در زمان هایی که ارز حالت سکون دارد، بازارهای دیگری که فروش و تقاضای بیشتری دارند، ارزش افزوده بیشتری ایجاد می کنند.

مدیرعامل و نایب رییس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری پارس آریان درخصوص ارتباط شرکت های سرمایه گذاری با بازارهای بین المللی گفت: مدتی است که ارتباط بین المللی خاصی وجود ندارد و پس از چندین مرحله تحریمی که شکل گرفته است، امکانات محدودی در بازارهای بین المللی داریم اما امیدواریم این محدودیت ها رفع شوند و اگر خاتمه یابند، پتانسیل درهم آمیختگی صنایع و بازارهای ما با بازارهای بین المللی بیشتر می‌شود.