۰ نفر

موسویان: دولت ایران پیشنهاد عفو عمومی ایرانیان خارج از کشور را بررسى کند

۱۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۵۴
کد خبر: 679758
موسویان: دولت ایران پیشنهاد عفو عمومی ایرانیان خارج از کشور را بررسى کند

دیپلمات و مذاکره کننده پیشین هسته اى ایران گفت: زمانی که من مسئول کمیته سیاست خارجی دبیر خانه شورای امنیت ملی ایران بودم پیشنهاد فرمان عفو عمومی ایرانیان خارج از کشور را دادم چون معتقد بودم همبستگی ملی را تقویت می کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چندثانیه، سید حسین موسویان دیپلمات و مذاکره کننده پیشین هسته اى ایران گفت: حدود شش میلیون ایرانی درخارج از کشورهستند که حدود ٧ درصد جمعیت ایران است. عموم آنها دارای فامیل و خویشاوند و دارایی درایران هستند.   بسیاری از ایرانی ها برای رفت و آمد به ایران دچار ترس و نگرانی هستند لذا این عاملی مهم در تظاهرات اخیر آنهاست که خواهان تغییر شده اند.

موسویان ادامه داد: زمانیکه من مسئول کمیته سیاست خارجی دبیر خانه شورای امنیت ملی ایران بودم پیشنهاد فرمان عفو عمومی ایرانیان خارج از کشوررادادم چون معتقد بودم همبستگی ملی را تقویت می کند. این پیشنهاد من در آن مقطع به جایی نرسید اما شرایط فعلی ایجاب می کند که دولت ایران این پیشنهاد را بررسی کند.

وی افزود: علاوه برضرورت حفظ بی طرفی ایران در جنگ روسیه و اکراین، بهبود روابط ایران و عربستان تاثیرمهمی برصلح و ثبات و امنیت خلیج فارس و خاورمیانه خواهد داشت.

دیپلمات پیشین ایران اظهار کرد: پنج دور مذاکره ایران و عربستان در بغداد پیشرفت های خوبی داشته است. دور ششم این مذاکرات مى تواند درسطح وزرای خارجه برگزار و روابط دیپلماتیک دو کشور عادی شود.