۰ نفر

معاون رییس جمهور: تاکنون با بردباری با قضایای اخیر برخورد شده / باید کوتاهی ها در جنگ نرم را جبران کنیم

۱۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۳۷
کد خبر: 679161
معاون رییس جمهور: تاکنون با بردباری با قضایای اخیر برخورد شده / باید کوتاهی ها در جنگ نرم را جبران کنیم

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: تاکنون با بردباری و خویشتن داری با این قضایا برخورد شده تا اتمام حجت شود و همگان با ماهیت پلید عوامل اصلی این خشونت ها آشنا شوند و افراد فریب خورده صف خود را از دشمنان کینه توز ملت ایران جدا کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سید محمد حسینی، معاون رییس جمهور با حضور در ستاد نیروی پدافند هوایی ارتش در جمع پرسنل این نیرو با اشاره به حضور میلیونی مردم در گرامی‌داشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اظهار کرد: عمده دلیل حضور گسترده مردم در مراسم یوم الله سیزده آبان در سال جاری، واکنش و اعلام برائت از عاملان حوادث اخیر بود که با حمایت و پشتیبانی امریکا و حامیانش رخ داد و همانطور که رهبر انقلاب اشاره کردند، در حوادث اخیر دست خارجی کاملا آشکار بود.

وی افزود: عناصر اصلی آشوب و تخریب اموال و حمله به ماموران امنیتی، کاملا آموزش دیده و با شیوه‌های جنگ شهری، ساخت  بمب دستی و مواد آتش ساز آشنا هستند و از انواع سلاح سرد و گرم با خشونت تمام استفاده می‌کنند. البته یک عده جوانان هم در بین آنان تحت تاثیر هیجانات و احساسات حضور داشتند؛ متاسفانه در این دو سه سال که کرونا بود بسیاری از برنامه های موثر فرهنگی مثل راهیان نور، اردوهای جهادی و تربیتی، مساجد و هیئت‌ها تعطیل شد و جوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان در اختیار فضای مجازی قرار گرفتند؛ جایی که متاسفانه دست برتر در اختیار معاندین و ضد انقلاب است و آنها با سیاه نمایی کامل از داخل کشور و بهشت برین جلوه دادن خارج از کشور جنگ نرم را پیش بردند که حال باید در مقابل حجم سنگین کاری که آنها انجام داده اند برنامه ریزی و اقدامات موثر انجام دهیم کنیم و کوتاهی‌ها را جبران کنیم.

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به آیات قرآن که خداوند می فرماید «و لن ترضی عنک الیهود و لاالنصاری حتی تتبع ملتهم»، تصریح کرد: آنها دشمنی خود را داشته اند، دارند و خواهند داشت و این ما هستیم که همواره باید در ابعاد گوناگون قدرتمند باشیم؛ ارتش، سپاه و بسیج همواره پرتوان و آماده دفاع از کیان ایران اسلامی باشند.

وی با قدردانی از تلاش و مجاهدت نیروهای پدافند هوایی افزود: شما در خط مقدم دفاع از حیثیت، موجودیت و آبروی کشور هستید،  اینکه شما قدرتمند هستید خود عامل بازدارنده است. دشمن اگر احساس کند نقطه ضعفی داریم بلافاصله ضربه می زند و رحم نمی کند. شاهد بودید که برخی اراذل و اوباش و مزدوران گروهک ها چه قساوت قلب و خباثتی از خود نشان دادند؛ همان جنایاتی که منافقین و تروریستها در سال ۱۳۶۰ آغاز کردند و ۱۷ هزار نفر از مردم را ترور کردند.

حسینی با اشاره به علل حوادث اخیر گفت: از سال گذشته که دولت عدالت محور، مردمی و ولایی روی کار آمد و ارکان و قوای نظام با همدلی و همگرایی در خدمت مردم قرار گرفتند و کارهای بزرگی شروع شد و به برخی کم‌کاری‌ها و تعلل های پایان داده شد، دشمن مقدمات فتنه‌ دیگری را مهیا ساخت. دولت مردمی و عدالت محور در آغاز با چالش‌های عدیده‌ای مواجه بود، از مشکل پرداخت حقوق ماهیانه تا بسیاری از پروژه‌ها معطل مانده و واحدهای تولیدی در حالت نیمه تعطیل که باید از این وضعیت عبور می کردیم. در سال اول اقداماتی برای حل مشکلات کارگران، معلمان، بازنشستگان و دیگر اقشار صورت گرفت. در سفر دولت به ۳۱ استان کشور برای اتمام پروژه‌های عمرانی معطل مانده تصمیمات و اقدامات مناسبی صورت گرفت، کارگروهی در ریاست جمهوری تشکیل شد برای احیای بیش از ۲۰۰۰ واحد تولیدی که تعطیل و نیمه تعطیل شده بود.

وی ادامه داد: در همان سال اول رییس جمهور در سفر به همه استان ها، از نزدیک مسائل را ارزیابی و اولویت‌ها را مشخص کردند و کار با جدیت شروع شد که الان نتایج آن را می بینیم مثلاً اگر در تابستان سال گذشته قطعی برق داشتیم در همین یکسال بیش از ۶ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق افزایش یافت. در بحث آب به خاطر سال ها خشکسالی، با اعتراضات و اجتماعاتی روبرو بودیم، برنامه‌ریزی شد تا منابع و توزیع آب  مدیریت شود، استفاده بیشتر  از آب دریا در دستور کار قرار گرفت کنیم، در نحوه آبیاری و نوع کشت بازنگری شد و امسال الگوی کشت برای اولین بار در کشور اجرا شد تا هم نیازهای کشور و امنیت غذایی تامین شود و هم محصول روی دست کشاورز نماند.

وی اضافه کرد: در مجموع در ۱۴ ماه گذشته در حوزه‌های مختلف کارهای ارزنده‌ای انجام شده است، البته در جهاد تبیین ضعیف بوده‌ایم نتوانستیم به خوبی برنامه تحولی و اقدامات مبنایی دولت را برای مردم و نخبگان تبیین کنیم و متاسفانه برخی افراد ارتباطشان با رسانه‌های داخلی محدود شده و آن چه را که بیان می کنیم کمتر می شنوند و می‌بینند و گروهی فقط شنونده رسانه های مغرض بیگانه هستند که حاضر به نشر حقایق و نقاط قوت و پیشرفت‌ها نیستند. برای نمونه وقتی توانمندی کشور در ساخت پهپادهای پیشرفته مطرح شد عده‌ای با تمسخر گفتند اینها فتوشاپ هست، حالا می گویند معادلات جنگ روسیه با اوکراین و در واقع با ناتو را پهپادهای ایرانی بهم زده است! واقعا چه شد که کشورهای مختلف در صف خرید پهپاد های فتوشاپی قرار گرفته اند؟!

حسینی یادآور شد: امروز در حوزه‌های متعدد در شمار ۱۰ کشور اول دنیا هستیم در برخی حوزه ها جزو کشورهای نخست هستیم. در بازدیدی که از نمایشگاه وزارت دفاع داشتم مشاهده کردم چه کارهای بزرگی در مجموعه ارتش و نیروهای مسلح انجام شده که واقعاً مایه مباهات و غرور است اما این دستاوردها توسط دشمنان انکار می شود. خصومت دشمنان همیشگی است ولی اینکه کشور با وجود این همه دشمنی، فشار و تحریم در حال رشد و پیشرفت است آنها را عصبانی کرده است؛ بیش از هفت هزار شرکت دانش بنیان مشغول فعالیت هستند و حمایت جدی از آنها در دستور کار دولت است، در بحث معادن، اقدامات اکتشافی زمینی و هوایی در کل کشور به صورت دقیق تر شروع شده است، ۵۳۰۰ پروژه معدنی در مزایده قرار گرفته که با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران، تحولی بزرگ در این عرصه صورت می‌گیرد و موجب اشتغال آفرینی، افزایش تولید و درآمد و نیز رونق صادرات می شود.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه همکاری راهبردی با کشورهایی مانند چین و روسیه در حال عملیاتی شدن است، اظهار کرد: تنها در یک نمایشگاه قطعات خودرو -که با استفاده از تجربیاتی که شما در نیروهای مسلح دارید و در حال بهبود کیفیت است- در روسیه ۷۰۰ میلیون دلار قرارداد فروش منعقد شد؛ وقتی دشمنان می بینند که نه تنها منزوی نشدیم بلکه تبادلات تجاری و به ویژه صادرات ما رو به فزونی است، در کشور اقدامات اساسی انجام می‌شود، مشکلات یکی پس از دیگری برطرف می شود، ایده‌ ما می‌توانیم تحقق پیدا می‌کند، ناگزیر با تمام توان می کوشند وقفه و اخلال در پیشرفت کشور و خدمت به مردم ایجاد کنند و گروهک های ضد انقلاب مانند منافقین، سلطنت طلب ها، دموکرات، کوموله، پاک، پژاک و بقایای عبدالمالک ریگی که اختلافات زیادی با هم دارند ولی خیانت به ایران، وطن فروشی و نوکری اجانب وجه مشترک همه آنهاست، را به کار می گیرند.

وی در پایان گفت: رسانه هایشان هم به مثابه اتاق جنگ عمل ‌می‌کنند و خشونت حداکثری را ترویج می‌کنند تا به امنیت و اقتصاد کشور ضربه بزنند، کارها را متوقف کنند، در مقطعی تقلا کردند به اجبار بازار را به تعطیلی بکشانند که نتیجه‌ای نگرفتند. البته سردمداران آنها می دانند نظام اسلامی با پشتیبانی ملت بسیار قدرتمندتر از آن است که با این تحرکات دچار ضعف شود بلکه دولت و نهادهای انقلاب مصمم تر از گذشته حرکت جهادی خود را ادامه خواهند داد و تاکنون با بردباری و خویشتن داری با این قضایا برخورد شده تا اتمام حجت شود و همگان با ماهیت پلید عوامل اصلی این خشونت ها آشنا شوند و افراد فریب خورده صف خود را از دشمنان کینه توز ملت ایران جدا کنند.