۰ نفر

خزعلی: در یک سال گذشته برابر چهار سال دولت های سابق برای زنان و خانواده اقدام شده

۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۲۳
کد خبر: 677126
خزعلی: در یک سال گذشته برابر چهار سال دولت های سابق برای زنان و خانواده اقدام شده

معاونت زنان ریاست جمهوری می‌گوید: در یک سال گذشته برابر چهار سال دولت‌های پیشین برای زنان و خانواده اقدام شده و این مطلب را با سند می‌گویم؛ در جایی گفتم که حاضرم در این زمینه تحدی کنم و مقایسه صورت گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، انسیه خزعلی، معاونت زنان ریاست جمهوری دولت سیزدهم گفت: ما در دو ساحت ساختاری و عمومی شاهد طیف وسیعی از اقدامات در این معاونت بوده‌ایم که در راستای رسالت حضور اجتماعی زنان بود و در بخش ساختاری پس از هشت سال محجوریت جامعه زنان در تصمیم‌گیری‌ها، احیای دوباره ساختار پست مشاوران زنان و خانواده در دستگاه‌ها که همطراز با معاون وزیر و مدیرکل است گام کوچکی نبود همچنین انتصاب زنانی در شوراهای عالی تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی از سوی رئیس جمهور امری مبارک و برای نخستین بار است.

 بخش هایی از گفت و گوی خزعلی را در ادامه می خوانید:

*موارد بسیار دیگری که سال گذشته معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در راستای ماموریت‌های خود انجام داد در فعالیت‌های اجتماعی بانوان موثر است که از جمله آن حمایت از نخبگان و فعالان اجتماعی است اگرچه معتقدم هنوز فاصله و راه بسیاری تا رسیدن به وضعیت مطلوب و ایده‌آل وجود دارد.

*ما در فضای کنشگری سیاسی جامعه زنان با وجود همه بهبودها نسبت به قبل از انقلاب، دچار ضعف کمی و کیفی در درون کشور هستیم؛ به طور قطع ما نیز معتقدیم این عرصه در فضای عمدتا مردانه سیاست‌ورزی ایران باید بهبود یابد.

*حال گویا در چنین شرایطی کنش‌گری پویا و فعالانه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در شبکه مسائل جامعه زنان به مذاق عده‌ای خوش نیامده است زیرا همواره بر سر احقاق حقوق جامعه زنان و خانواده مصر بوده و هستیم.

*هدف‌گیری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از سوی دشمن و کار مداوم و پیوسته برای اتهام و دروغ بستن به این معاونت و ساماندهی وسیع فیک‌نیوزها برای تخریب حوزه زنان و خانواده همه نشان از آن دارد که این معاونت در ریل صحیح خود قرار گرفته و به شدت دشمن را خشمگین کرده است. اساسا حرف درستی است که قطار ایستاده را سنگ نمی‌زنند بلکه این قطار در حال حرکت است که سنگ می‌خورد.

*در یک سال گذشته برابر چهار سال دولت‌های پیشین برای زنان و خانواده اقدام شده و این مطلب را با سند می‌گویم؛ در جایی گفتم که حاضرم در این زمینه تحدی کنم و مقایسه صورت گیرد؛ بسیاری از ماموریت‌های برنامه ششم که رها شده بود یا با کندی پیش می‌رفت فعال شده، سرعت گرفته و بسیاری از ترک فعل‌های دولت قبل در حال جبران است.

*پوشش‌دهی‌های بیمه‌ای که در یک سال اخیر اتفاق افتاده چه برای زنان باردار چه برای زایمان و دوران شیردهی وحتی فرزندان تا پنج سال و چه به صورت ویژه و با درصد بالا برای زوجین نابارور بیانگر نگاه دولت به مسئله خانواده و حمایت‌های ویژه جهت تحکیم و تقویت بنیان آن است.

*متاسفانه برخی عادت کرده‌اند با دروغ‌هایی که جلب توجه می‌کند معیشت خود را بگذراند. در طول بیش از ۴۰ سال صدها زن در مناصب مدیریتی، نمایندگی و مشاوره ایفای نقش کرده‌اند. 

*اگر بررسی کنید درصد نسبت فامیلی آنان بسیار ضعیف است البته نمایندگی که از طریق انتخابات است و ربطی به این موضوع ندارد این مطلب در انتصاب‌ها بسیار ضعیف‌تر است.