۰ نفر

امام جمعه موقت تهران: در مراحل پایانی فتنه ۱۴۰۱ هستیم / بنده را تهدید کردند که اگر استعفا ندهی سر تو را روی سینه ات می گذاریم!

۲۳ مهر ۱۴۰۱، ۱۵:۵۸
کد خبر: 674073
امام جمعه موقت تهران: در مراحل پایانی فتنه ۱۴۰۱ هستیم / بنده را تهدید کردند که اگر استعفا ندهی سر تو را روی سینه ات می گذاریم!

امام جمعه موقت تهران می‌گوید: مطلقا از دین و از تک تک اجزاء دین از جمله حجاب عقب نشینی نخواهیم کرد. حجاب حکم قطعی دین است و به فضل خدا نظام اسلامی از این حکم قطعی عقب نشینی نخواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از حوزه نیوز، سید احمد خاتمی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه‌ مدرسه‌ فقهی امیرالمومنین علیه السلام که با حضور جمعی از اساتید، فضلا و طلاب حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به اغشاشات و فتنه اخیر، و با بیان آیه «وَلَا یَزَالُونَ یُقَاتِلُونَکُمْ حَتَّیٰ یَرُدُّوکُمْ عَنْ دِینِکُمْ إِنِ اسْتَطَاعُوا»گفت: فتنه ۷۸ ، ۸۸، فتنه بنزینی ۹۸ و ۱۴۰۱ که در مراحل پایانی آن هستیم همه یک هدف داشته و دارد و آن براندازی نظام ولایی است.

می‌خواهند نظام ولایی را براندازند

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: همان براندازانی که می‌خواستند نظام نبوی را براندازند، امروز می‌خواهند نظام ولایی را براندازند و نخواهند توانست. هیچ جای تردیدی نیست که این تلاش ها مذبوحانه است.

وی در ادامه آیه کریمه"وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کرِهَ الْکافِرُونَ"،را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: مطلقا از دین و از تک تک اجزاء دین از جمله حجاب عقب نشینی نخواهیم کرد. حجاب حکم قطعی دین است و به فضل خدا نظام اسلامی از این حکم قطعی عقب نشینی نخواهد کرد. دشمن این عقب نشینی را دنبال می‌کند، این شلوغی ها و جنجال ها برای این است که ما از دین عقب نشینی کنیم و به یاری خدا تا آخرین نفر، تا آخرین نفس و تا آخرین قطره خون در این راه ایستاده ایم.

امام جمعه موقت تهران در ادامه گفت:به تعبیر مقام معظم رهبری آینده از آنِ دین است.آیه ۳۳ سوره توبه و ۹ سوره صف می‌فرماید: "هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدی وَدِینِ الْحَقِّ لِیظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کلِّهِ وَلَوْ کرِهَ الْمُشْرِکونَ" این دو آیه وعده می‌دهد، معنای این وعده این است که یقینا این آینده روشن در اختیار دین است.باور کنیم این دین و پرچم توحید است که در این کشور بلند شده است.

وی با بیان اینکه باید به حکم الهی برای لیدرهای اغتشاشات اشد مجازات عبرت آمیز را در نظر گرفت اظهار داشت: هیچ تردیدی نیست که لیدرهای اغتشاش از خارج تغذیه می‌شوند پول می‌گیرند و هدایت می‌شوند؛ همانطور که وزیر کشور هم به آن اشاره کرد. با بنده به عنوان عضو حقوقی مجمع تشخیص مصلحت نظام تماس گرفتند و تهدید کردند که اگر استعفا ندهی سر تو را روی سینه ات میگذاریم! که پس از تحقیقات مشخص شد از خارج از کشور تماس گرفته اند!

مردم، دشمن را در اغتشاشات ناکام گذاشتند

خاتمی ضمن بیان اینکه همراهی نکردن مردم، دشمن را در اغتشاشات ناکام گذاشت گفت: به عنوان حوزوی باید بگوییم حوزه انقلابی بوده، انقلاب را آفریده و انقلابی خواهد ماند. نسلی که در این مدرسه و امثال این مدرسه پروریده می‌شوند، باید خود را پاسدار انقلاب بدانند و این است که اسلام را حفظ می‌کند.

وی در پایان گفت: جریانی هستند که همان خط دشمن را پیش رو گرفته اند. بر تز جدایی دین از سیاست که تز رضاخانی است می‌دمند و می‌خواهند طلاب آینده را طلابی بی تفاوت نسبت به نظام و انقلاب بار بیاورند که این توطئه است. ما در پی حوزه انقلابی هستیم همان حوزه‌ای که مقام معظم رهبری و پیش از ایشان امام راحل می‌خواست.لذا مدیر باید انقلابی باشد و مدیر غیر انقلابی در شان یک حوزه نیست.