۰ نفر

امام جمعه قزوین:

پدران و مادران باید مراقب باشند فرزندان آنها ابزار دست فتنه گران نشوند

۱ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۵۸
کد خبر: 670032
پدران و مادران باید مراقب باشند فرزندان آنها ابزار دست فتنه گران نشوند

امام جمعه قزوین با بیان اینکه پدران و مادران باید بیشتر مراقب فرزندان خود باشند، تاکید کرد: پدران و مادران باید مراقب باشند فرزندان آنها به ابزار دست فتنه گران تبدیل نشوند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد اظهار کرد: مردم ما در دفاع مقدس از روز نخست با قیام در برابر یک تجاوز نشان دادند برای انقلاب زنده و پویا هستند.

وی با بیان اینکه نتیجه این زنده بودن و پویایی مردم در برابر دشمن اقتدار و قدرت امروز انقلاب اسلامی است، افزود: دفاع مقدس صحنه تبدیل تهدیدها به فرصتی بزرگ بود.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: آنچه باعث شد اما با آرامش درونی خود جامعه را به سمت یک آرامش درونی پیش ببرد و مردم نیز آن را درک کردند تقوای الهی امام خمینی (ره) به عنوان رهبر جامعه اسلامی بود.

وی بیان کرد: از نظر قرآن مؤمنین با تمام ابزار خود از جمله جان و مال و زبان خود در راه خدا با طاغوت و اولیای شیطان مبارزه می‌کنند و در برابر سردمداران شیطان بیکار نخواهند بود.

آیت الله عابدینی با اشاره به اینکه فتنه بسیار خطرناک است، عنوان کرد: آتش کشیدن اموال مردم، اختلاف و دو دستگی بین مردم، از بین رفتن آرامش مردم، آسیب رسیدن به جان مردم و حتی قتل گوشه‌ای از دستاوردهای فتنه است.

وی گفت: تنها راه مهار فتنه از نظر قرآن مبارزه و نابودی فتنه گران، خشکاندن فتنه گران و مبارزه جدی با اولیای فتنه گر و خشکاندن ریشه عوامل اصلی فتنه است.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه مؤمنین نیز در فتنه آزمایش می‌شوند تصریح کرد: فتنه میدانی برای شناخت راستگو و دروغگو در جامعه است.

وی اظهار کرد: باید مراقب باشیم در فتنه ابزار دست فتنه گران نباشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به برگزاری با شکوه پیاده روی اربعین افزود: برگزاری با شکوه حماسه اربعین دنیا را عصبانی کرد.

وی با بیان اینکه همه ما از حادثه‌ای که برای دختر جوان پیش آمد ناراحت شدیم خاطرنشان کرد: متأسفانه گرگ‌های فتنه گر و نوکران معنویات یهودی‌ها و صهیونیست‌ها جان این دختر جوان را به عنوان ابزاری برای فتنه خود استفاده کردند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه پدران و مادران باید بیشتر مراقب فرزندان خود باشند تاکید کرد: پدران و مادران باید مراقب باشند فرزندان آنها ابزار دست فتنه گران نباشند.

وی تصریح کرد: امروز در حالی فتنه گران برای پیکر این دختر جوان اطهار نگرانی می‌کنند که برای حادثه بزرگی مثل منا و یا حمله به ایرباس ایرانی توسط آمریکایی‌ها هرگز واکنشی نداشتند.

آیت الله عابدینی با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین گفت: این فتنه گران صورتی انسانی دارند اما قلبی حیوانی داشته و درکی از معارف الهی و انسانی ندارند.

وی افزود: امروز سربازان این انقلاب و نظام در نیروهای مسلح از جمله نیروی انتظامی، سپاه و بسیج در راه امنیت مردم و مبارزه با فتنه گران آسیب می‌بینند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: در مواجهه با فتنه اخیر بیشتر از هر زمان دیگری می‌توانیم بیداری و غیرت و بصیرت را از مردم می‌بینیم.

وی گفت: مردم ما نشان داده اند هر ساله فهم و بصیرت بیشتری در برابر فتنه دارند و بصیرت باعث شکست دشمنان و اقتدار ایران اسلامی خواهد شد.