۰ نفر

رحیم پور ازغدی: رسانه ها در حال تخریب انقلاب هستند. اساتید بسیجی باید کتاب منتشر کنند

۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۴۷
کد خبر: 667441
رحیم پور ازغدی: رسانه ها در حال تخریب انقلاب هستند. اساتید بسیجی باید کتاب منتشر کنند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: وظیفه استاد بسیجی آنست که در مسیر تمدن سازی برای مشکلات راهکار ارائه نماید و کنار هر نقد، راهکاری ارائه دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی سازمان بسیج اساتید در مشهد مقدس با بیان اینکه مبانی و اهداف برای تمدن سازی باید درست مطرح شود، گفت: تمدن دینی هم باید درست کار کند و هم باید کار درست انجام دهد. کار درست یعنی اگر هدف درست است روش هم درست باشد.

رحیم پور ازغدی بیان کرد: امروز ایدئولوژی کم اشکال و مترقی و بی اشکالی داریم، منتهی میان آنچه می‌خواهیم انجام دهیم و انجام می‌دهیم در میدان عمل فاصله وجود دارد. اگر این فاصله کاهش نیابد ضربه خواهیم خورد.

وی افزود: باید با آسیب شناسی مشکلات را رفع کنیم. در گام اول در عرصه‌های مختلف موفقیت‌های بزرگی بدست آمده است. این نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی چقدر موفق بوده است. اکنون و در حال برداشتن گام دوم باید متوجه باشیم که هزینه‌ها و مسائلی که در مسیر این گام است با گام اول یکی نیست. باید در این گام از پس حل مشکلات و مسائل مردم و جامعه برآمد.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: در حوزه تمدن‌سازی بزرگترین مسئله تبدیل ایدئولوژی به استراتژی است. در میدان عمل نظام واردات و صادرات و نظام بانکی و مالی ما با مشکلاتی مواجه است که برای رسیدن به تمدن سازی اسلامی باید آن را رفع کرد.

وی وجود اساتید بسیجی را فرصتی برای عملی شدن اهداف گام دوم انقلاب دانست و افزود: برای هر شعاری که گفته می‌شود باید راهکار اجرایی تعریف و بودجه بندی‌ها و ساختار و سایر ملزومات آن را فراهم کرد. این امر اندیشه و تخصص و پیگیری می‌خواهد که کار نخبگانی است. بدون در نظر گرفتن این موارد شکست خواهیم خورد.

رحیم پور ازغدی خاطرنشان کرد: برای حل ناکارآمدی‌ها و کم‌کاری‌ها باید تلاش کرد. باید دانست نا امیدی مردم خط قرمز مسیر تمدن سازی است. اگر زمانی نسل جدید از انقلاب اسلامی و نیرو‌های انقلابی نا‌امید شوند و انقلاب سرمایه اجتماعی خود را از دست بدهد، شکست خواهد خورد.

وی افزود: وظیفه استاد بسیجی آنست که در مسیر تمدن سازی برای مشکلات راهکار ارائه نماید و کنار هر نقد، راهکاری ارائه دهد.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: انقلاب اسلامی تنها انقلابی است که توانسته نظام سازی کند و با شعار دینی مردم را در صحنه نگاه دارد بدون آنکه اصول و مکتبش را ترک کند، این یک معجزه است.

ازغدی تاکید کرد: برای نسل جوان باید خدمات انقلاب را بیان کرد، امروز رسانه‌ها در حال تخریب انقلاب هستند. باید اساتید بسیجی در موضوع تبیین دستاورد‌های آن کتاب منتشر کنند.

وی در ادامه به چند ملاک تمدن سازی دینی اشاره کرده و یکی از ضعف‌های بزرگ را نیافتن راه رسیدن به هدف و عدم مهندسی شیوه رسیدن به هدف عنوان کرد.

رحیم پور ازغدی در ادامه از علم نافع و ضرورت آن سخن گفت و علم و آگاهی را برای تمدن‌سازی لازم دانست و افزود: علم ما باید نافع باشد و بتوانیم با آن تهدید‌ها و سناریو‌ها را پیش بینی کنیم. امروز دشمن مدام برایمان نقشه می‌کشد. ایده‌آل تمدن اسلامی آن است که به سمتی برویم که هیچ فقیر و حتی یک کارتن خواب هم نداشته باشیم. در این خصوص هم مسئولان اگر کوتاهی کرده باشند و نیز ثروتمندان جامعه در محضر خدا مواخذه خواهند شد.

وی همچنین مدیریت زمان، تقسیم کار و تقسیم صحیح منابع را برخی شاخص‌های تمدن سازی اسلامی دانست.