۰ نفر

آیت الله علم الهدی؛

دولت مسئولان را از زیر کولر و کنار کارتابل به میان مردم آورد / مردم در این دولت همه شئونات زندگی خود را وابسته به یک توافق یا یک بیانیه نمی دانند

۱۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۰۸
کد خبر: 664993
دولت مسئولان را از زیر کولر و کنار کارتابل به میان مردم آورد / مردم در این دولت همه شئونات زندگی خود را وابسته به یک توافق یا یک بیانیه نمی دانند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: دولت در تلاش یک‌ساله خود، توانسته اعتماد و امید مردم را به نظام و دستگاه‌های اجرایی احیا کند و با احیای سفرهای استانی، بیش از ۳۰۰ مصوبه برای رفاه مردم به مرحله اجرا رسانده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت حضرت رقیه خاتون (س) اظهار داشت: امروز همچنین سالروز شهادت سرلشکر شهید، محمود کاوه نیز هست که از فرماندهان غیور و دلاور جبهه‌های جنگ تحمیلی بود و امیدواریم که برکات و رحمات الهی از جمع و عبادت ما به روح پرفتوح این شهید بزرگوار خیر و نثار شود.

وی افزود: پیش از اینکه وارد بحث تبیین عظمت جایگاه حضرت رقیه (س) بشویم، لازم است نکته‌ای را تذکر بدهم. در خطبه هفته گذشته تأکید شد که مقیاس ما در قضاوت عملکرد هر دولتی، شاخصه‌ها و مطالبات رهبری است و اگر دولتی برحسب خواسته‌های مقام معظم رهبری عمل کرد، می‌توان آن را موفق دانست؛ همان‌طور در دیدار اخیر رییس جمهور دولت سیزدهم با رهبر معظم انقلاب نیز تصریح شد که دولت در تلاش یک‌ساله خود، توانسته اعتماد و امید مردم را به نظام و دستگاه‌های اجرایی احیا کند، مسئولان را از زیر کولر کنار و نشستن کنار کارتابل به میان مردم بیاورد و با احیای سفرهای استانی، بیش از ۳۰۰ مصوبه برای رفاه مردم به مرحله اجرا برساند و با صرف هزاران میلیارد تومان، گره از کار مردم باز کند.

موفقیت‌های دولت، ثمره مدیریت جوانان خوش‌فکر است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در ادامه به تبیین شاخصه‌های موفقیت دولت پرداخت و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب تصریح کردند که هرجا مشکل، بحران یا آفتی پیش آمد، این مسئولان دولتی بودند که اولین نفر در هر نقطه از کشور حاضر شدند و مردم آن‌ها را کنار خود دیدند. علاوه بر این، دولت سیزدهم توانسته تا اختلافات میان قوا را رفع کند و اگرچه تا پیش از این گاهی اوقات برخوردهایی میان قوای سه‌گانه به وجود می‌آمد که باعث رنج مردم بود اما به بیان مقام معظم رهبری، دولت سیزدهم در ایجاد همدلی میان قوا نیز موفق عمل کرده است.

وی جوان‌گرایی را یکی دیگر از توفیقات دولت سیزدهم به بیان رهبر معظم انقلاب خواند و ادامه داد: با سپردن عرصه‌های تلاش به مدیران جوان و خوش‌فکر، دولت توانسته تا از ابتکارات و مظاهر خلاقیت مدیریت جوان استفاده کند. افزون بر این، موفقیت ششم دولت سیزدهم، خارج کردن مردم از حالت چشم‌انتظاری و نگاه کردن به دست بیگانگان بود تا براساس آن، دیگر مردم همه شئونات زندگی خود را وابسته به منعقدشدن یک توافق یا صدور یک بیانیه نکنند و بر داشته‌ها و تلاش‌های خود تکیه کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب، اعراض از فرافکنی را دستاورد هفتم دولت دانستند و مایه خرسندی دانستند که مسئولان دولتی خود را مکلف به عمل و پاسخگویی می‌دانند و در پایان هر کار، عدم توفیق را به گردن سایر نهادها نمی‌اندازند.

استکبارستیزی در کارنامه عملکرد دولت متجلی است

امام جمعه مشهد سیاست خارجی و عمل طبق برنامه دولت در زمینه‌های فرهنگی را مصداق دو موفقیت دیگر دانست و گفت: اینکه ریل سیاست خارجی عوض شد و به جای اینکه کشورهای معارض مقصد قطار دیپلماسی کشور باشند، همسایگان کشور به اوج تعامل، تفاهم و همکاری با ایران اسلامی رسیدند، موفقیتی است که ثمره مجاهدت‌های دیپلمات‌های انقلابی ما بوده است. در این عرصه باید تأکید داشت که برجسته کردن شعارهای انقلابی و خصوصاً شعارهای استکبارستیزی در دولت سیزدهم نیز یکی از توفیقات دولت بوده و مردم در عمل باور کردند که شیطان بزرگ، آمریکاست و آنچه از اتحادیه اروپا و آمریکا به ما رسیده است، جز جنایت، ظلم و آدمکشی نبوده است.

وی ابراز کرد: وقتی خبرنگار از رییس جمهور پرسید که آیا شما راضی هستید تا به نیویورک بروید و با رییس جمهور آمریکا دست دوستی بدهید و رییس جمهور ما با قاطعیت پاسخ منفی داد، به این خاطر بود که دست دوستی با آمریکایی‌ها، برخلاف نفع مردم ماست و تابه‌حال جز جنایت از آنان ندیده‌ایم.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان دولتی تأکید داشتند که از شعار اجتناب کنند و طبق برنامه حرکت کنند زیرا برخلاف اینکه برخی گمان می‌کنند که تفاوت‌های ظاهری سیره اهل بیت (ع) نشان از استقلال رویکرد هرکدام از حضرات معصومین دارد اما از زمان بعثت نبی مکرم اسلام (ص) تاکنون هر آن چه از سوی اهل بیت (ع) صورت گرفته، طبق برنامه بوده و جریانی که انفعالی عمل کرده، جریان باطل بوده است؛ همان‌طور که هرچه در کربلا اتفاق افتاد، چه در حوزه شهادت و چه در حوزه اسارت نیز طبق برنامه صورت گرفت.

وی افزود: متأسفانه بعضی‌ها در مسئله حضرت رقیه (س) تردیدهایی مطرح کرده‌اند؛ تا جایی که حتی در نسبت حضرت رقیه (س) با امام حسین (ع) تشکیک می‌کنند اما با اینکه در فرزندان حضرت سیدالشهدا (ع) اختلافاتی وجود دارد لکن به یقین حاصل شده که امام حسین (ع) سه فرزند پسر و سه فرزند دختر داشته‌اند. پسران حضرت مشتمل بر علی‌اکبر (س)، علی اوسط که وجود نازنین امام سجاد (ع) است و علی‌اصغر (س) و دختران ایشان شامل فاطمه کبری، فاطمه صغری و فاطمه صغیره بود که سومی همان حضرت رقیه (س) است.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه هر آنچه رقیه خاتون (س) در کربلا و جریان اسارت انجام داد، طبق برنامه بود، خاطرنشان کرد: طبق قاعده، هیچ دختر سه‌ساله‌ای توان ندارد که سر بریده، بدن بی‌سر و تن بی‌سری را ببیند اما قالب تهی نکند اما این رقیه خاتون (س) بود که پس از عصر عاشورا، کنار بدن حضرت سیدالشهدا (ع) حاضر شد و حتی پیش از اینکه به خاطر مصائب خود گلایه کند، ابتدا خطبه‌ای خواند که طبق مقاتل، «حَتی بَکَت کُلُّ صِدیقٍ وَ عَدُو» یعنی هر دوست و دشمنی بر اثر استماع این خطبه اشک می‌ریخت و وقتی عمر سعد خواست تا این کودک را از بدن پدر جدا کند، مشاهده کرد که حتی فرماندهان لشکر همگی به پهنای صورت اشک می‌ریزند و به همین خاطر ناچار شد تا به دسته‌ای از اعراب بادیه‌نشین که در لشکر حاضر بودند، دستور دهد تا رقیه خاتون (س) را از گودی قتلگاه خارج کنند.

وی در انتها هم گفت: در جریان قصر بنی مقاتل هم که هفته گذشته مطرح شد، همه ماجراها برای همین رقیه خاتون (س) رخ داد تا در نهایت، مصائب در خرابه شام به اوج برسد و روح از پیکر مطهر حضرت رقیه (س) مفارقت کند.