۰ نفر

واکنش رییسی به گشت ارشاد

۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۰۹
کد خبر: 663944
واکنش رییسی به گشت ارشاد

رییس جمهوری گفت: گشت ارشاد مدیران را وعده کردم و به وعده عمل کردیم؛ در گشت ارشاد اجتماعی سلیقه‌ای برخورد نشود.

به گزارش اقتصادآنلاین، سیدابراهیم رییسی در  نشست خبری رییس‌جمهور با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی   در پاسخ به سوالی در مورد اقدامات گشت ارشاد مدیران و در کنار آن برقراری امنیت اجتماعی، گفت: من گشت ارشاد مدیران وعده دادم و به آن عمل کردم. گشت ارشاد مدیران زیر نظر بازرسی ریاست جمهوری تشکیل شد و در حال سرکشی در دستگاه‌های مختلف است. نتیجه بعضی از تخلفات به محض گزارش، برکناری خواهد بود که حتی شامل مدیر کل و معاون وزیر است.

رییسی اضافه کرد: در این مدت گزارش‌هایی بوده که توسط دولت پیگیری و تحویل دستگاه قضایی شده است. 

رییس دولت سیزدهم تاکید کرد: گشت مدیران فعال‌تر از همیشه خواهد شد و فقط برای یقه گرفتن نیست. بلکه برای آن است که مدیری توجه نکند و از بک کاستی غفلت کند، این ارشاد و بازرسی او را متوجه کند. یعنی وقتی گشت وارد دستگاهی می‌شود، حتما به این معنی نیست که فرد فاسدی وجود دارد و اجرای قانون، نبودن فساد و روابط سالم را پیگیری می‌کند. 

هیچ کس حق ندارد کار سلیقه‌ای و فراقانونی انجام دهد

رییس جمهور با اشاره مسئله امنیت اجتماعی در جامعه، گفت: زنان و دختران ما عفت و پاکی را از یک فرهنگ، آموخته و یک یک تمدن قوی و قدیمی در ایران اسلامی دارند. عفیفه بودن زن مسلمانان ایرانی برای امروز و دیروز نیست؛ در تاریخ ایران اسلامی، زندگی زنان این سرزمین همواره همراه با عفاف و حجاب بوده است. 

آیت‌الله رییسی بیان داشت: امروز جامعه بر مدار قانون است. هیچ کس حق ندارد کار سلیقه‌ای و فراقانونی انجام دهد. ملاک و معیار در جامعه قانون است. احترام به قانون برای همه ضروری است و قانون‌مداری و قانون‌محوری همه مسائل را حل خواهد کرد.