۰ نفر

دبیر ستاد امر به معروف: عفاف و حجاب در جامعه ما فوریت پیدا کرده

۱۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۰۴
کد خبر: 657981
دبیر ستاد امر به معروف: عفاف و حجاب در جامعه ما فوریت پیدا کرده

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: همانطور که عدالت اجتماعی را در مسائل اقتصادی خلاصه نمی کنیم امر به معروف و نهی از منکر هم نباید در عفاف و حجاب خلاصه کنیم، اما در حال حاضر عفاف و حجاب در جامعه ما فوریت پیدا کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به عملکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سال گذشته گفت: ستاد نقش احیای امر به معروف و نهی از منکر را دارد یعنی نقش اقدام برای احیا و ایجاد ارتباطات سالم در احراز وظایف و ایجاد شبکه های مردمی در مطالبه گری معقول را دارد.

وی ادامه داد: اسلام یک برنامه ای دارد تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر یعنی قوه مجریه ضمانت اجرای بقای اسلام را بر فریضه امر به معروف و نهی از منکر نهاده است. اگر امر به معروف و نهی از منکر بخواهد جایگاه خود را پیدا کند باید در همه سازمان ها در همه نهادها در فرهنگ خانواده و در تعاملات مردمی ظهور و بروز پیدا کند. در این زمینه ما بسیار عقب هستیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: کشورهای پیشرفته و کشورهای غربی در مسئولیت اجتماعی بسیار جلوتر هستند اگر قانونی نخواهد رعایت نشود مردم بی تفاوت نمی مانند در کشور ما به دلیل مسائل مختلف و بعضا تشتت ها و وعده ها و بی عملی ها این احساس مسئولیت اجتماعی سیر نزولی پیدا کرده و ما باید اعتماد عمومی را در پشتتوانه شعارهایی که می دهیم جلب کنیم.

هاشمی گلپایگانی گفت: موضوع امر به معروف و نهی از منکر یک موضوع گسترده است مهمترین موضوع امر به معروف و نهی از منکر عدالت اجتماعی است و جامعه توحیدی و بحث آزادی اجتماعی و معنوی است.

وی با بیان اینکه نباید امر به معروف را در عفاف و حجاب خلاصه کنیم، ادامه داد: حیا یک بعد از اخلاق است عفت در گفتار، عفت در اخلاق و... داریم حتی عفت در مسائل اقتصادی داریم. یک بعد از عفت، عفت در پوشش است که می شود حدود پوشش و حجاب.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان عدالت اجتماعی از مهمترین معروفاتی است که باید اجرا شود، تاکید کرد: همانطور که عدالت اجتماعی را در مسائل اقتصادی خلاصه نمی کنیم امر به معروف و نهی از منکر خلاصه در عفاف و حجاب نمی‌کنیم اما در حال حاضر عفاف و حجاب در جامعه ما فوریت پیدا کرده است.