۰ نفر

رییسی: عقب ماندگی‌ ها را جبران می‌ کنیم

۶ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۳۰
کد خبر: 656686
رییسی: عقب ماندگی‌ ها را جبران می‌ کنیم

رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید حداکثر ظرف دو ماه آینده مسئله آب همدان به سامان برسد، گفت: مسئله آب مردم استان همدان را رنج می دهد و به مسئولان استان و مدیران مربوطه تأکید شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ظهر پنجشنبه ۶ مردادماه در دیدار با مردم دارالمؤمنین و دارالمجاهدین همدان در ورزشگاه شهید سلیمانی، اظهار کرد: دو رمز مهم موفقیت مردم این شهر و دیار ایمان، اعتقاد و باور به خدا و مجاهدت در راه حق است که دو وصف مردم این سامان است. حقیقتاً همدان مهد مردان و زنان فرهیخته ای است که در طول تاریخ نام آور شدند. فقیهان، فیلسوفان، حکیمان و چهره های نامدار، اگر چه نام عین القضات همدانی، نام بوعلی سینا و باباطاهر بر زبان جاری می شود و بزرگانی از علما و فلاسفه که نه فقط در استان همدان، در جهان اسلام تأثیرگذار بوده اند، رشادت و ایستادگی در روزهای جنگ و دفاع مقدس یادمان نمی رود که چگونه با رشادت و شجاعت مردم استان همدان، مردم شهر و روستا فرزندانشان را به جبهه می فرستادند و شهدایی که در جای جای این استان تشییع می شد.

وی افزود: افتخار خدمت رسانی به مردم این استان را در سال های ۶۱ و ۶۲ داشتم. یاد سردار شهید همدانی و بسیاری از شهدای سرافراز استان گرامی باد. حقیقتا باید گفت که مردم استان همدان در دفاع مقدس که در مقابل بمبارانی که شبانه روز مردم را از ناحیه صدام تهدید می کرد، خیلی خوش درخشیدند، ایستادگی، رشادت و بصیرت مردم استان دشمن را ناامید و دوستان را امیدوار کرد.

رئیسی خاطرنشان کرد: امروز هم تکلیف همه ما این است که در محضر مقدس شهیدان و خانواده های معزز و مکرم آنها و مجاهدان و ایثارگران و سلحشورانمان دِین خود را همه ما بازماندگان به شهدا ادا کنیم، امروز عرصه ابتلا و امتحان بزرگ است. شهدا در این عرصه و امتحان نمره آوردند و قبول شدند. خانواده معظمشان با صبر، استقامت و بردباری نمره آورده و موفق شدند. امروز هم نوبت خدمتگزاران و همه کسانی است که در کسوت خدمتگزاری به مردم در هر کجای این مرزو بوم در ابتلای بزرگ یعنی خدمت به مردم و نهراسیدن در برابر تهدیدات و در مقابل تحریم ها و محدودیت ها و موانع احتمالی باید تلاش کنند. امروز خداوند متعال به این کشور و استان ظرفیت های بسیاری مرحمت کرده، از مهمترین ظرفیت ها مردان و زنان مؤمن و مجاهدی هستند که پشتیبان این نظام و دولت هستند که برای ما همه این ابراز محبت ها مسئولیت آور است.

وی در ادامه تصریح کرد: مسئله آب مردم استان همدان را رنج می دهد و تأکید شده است به مسئولان استان و مدیران مربوطه که کار آبرسانی به استان را با جدیت دنبال کنند، اگر چه این پروژه با ۱۷ سال تأخیر انجام شده و در این جهت عقب ماندگی وجود دارد اما قرار است که عقب ماندگی ها را جبران کنیم.