۰ نفر

امام جمعه قرچک؛

برجام باعث شد جامعه به مذاکرات گره بخورد و بحران تورم هم از زمان که برجام امضا شد، آغاز شد

۳۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۵۳
کد خبر: 655065
برجام باعث شد جامعه به مذاکرات گره بخورد و بحران تورم هم از زمان که برجام امضا شد، آغاز شد

امام جمعه شهرستان قرچک گفت: امروز ایران اسلامی ثابت کرده نه فقط در منطقه که در جهان اثرگذاری مستقیمی بر همه امور دارد و این اقتدار ادعا و قدرت‌نمایی آمریکا را پوچ و تضعیف کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام حجت‌الله  اسماعیلی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قرچک گفت: برخی از افراد ناآگاه ، عامل اصلی ایجاد تورم و مشکلان اقتصادی را نداشتن رابطه با آمریکا اعلام می‌کنند در صورتی که از سال ۱۳۹۵ که برجام به امضا رسید، جامعه به سمت شرطی شدن نتیجه مذاکرات هدایت شد و از همان زمان بحران ایجاد تورم در کشور آغاز گردید.

وی افزد: آمریکا و غرب فکر می‌کنند که قدرت اول دنیا هستند و اختیار همه مردم جهان در دستان آنان است ولی امروز ایران اسلامی ثابت کرده نه فقط در منطقه که در جهان اثرگذاری مستقیمی بر همه امور دارد و این اقتدار ادعا و قدرت‌نمایی آمریکا را پوچ و تضعیف کرده است.

وی با اشاره به سفر رؤسای جمهور روسیه و ترکیه به ایران اسلامی گفت: حضور رئیس جمهور روسیه و ترکیه در ایران و برگزاری جلسه با مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی، اقتدار ایران را بار دیگر به رخ جهانیان کشاند و این نشست عزتمندانه ثابت کرد که بدون نقش ایران  اسلامی هیچ اقدامی در منطقه به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.

اسماعیلی با اشاره به پیشنهاد رهبر معظم انقلاب در خصوص حذف دلار از معاملات کشورهای جهان گفت: این که رئیس جمهور روسیه پیشنهاد رهبر معظم انقلاب در خارج کردن دلار از معاملات ارزی را پذیرفت نشان از عزت و اقتدار ایران اسلامی و درایت رهبر معظم انقلاب در شناخت تحولات جهان دارد که قطعا اثربخشی خود را در آینده جهان نشان خواهد داد.

امام جمعه قرچک با اشاره به سالروز اقامه نماز جمعه در تهران گفت: این که خداوند متعال در سوره جمعه مردم را به شتاب حضور در نماز جمعه دعوت کرده و می فرمایند که حتی معامله و خرید و فروش را رها کنید، نشان از اهمیت و جایگاه نماز جمعه دارد.

اسماعیلی تأکید کرد: نمازجمعه به عنوان قرارگاه ایمان، تقوی و بصیرت،  ضامن بقاء نظام مقدس جمهوری اسلامی است.