۰ نفر

امام جمعه ملایر: همین طور که رییس جمهور آمریکا پیر و فرتوت است، آمریکا هم دیگر توان ندارد

۲۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۵۲
کد خبر: 653400
امام جمعه ملایر: همین طور که رییس جمهور آمریکا پیر و فرتوت است، آمریکا هم دیگر توان ندارد

امام جمعه ملایر با بیان اینکه امروز حقیقت آمریکا را در چهره بایدن می بینیم، گفت: همین طور که رئیس جمهور آمریکا پیر و فرتوت است، آمریکا نیز پیر و فرتوت شده و دیگر توانی ندارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه های نماز جمعه ۲۴ تیر ماه ملایر اظهار کرد: ایجاد ارتباط سیاسی یا اقتصادی یک کشور با کشورهای غربی یا آمریکا، نه تنها سبب پیشرفت اقتصادی نشده بلکه این ارتباط، اقتصاد آن کشور را ضعیف تر کرده است.

برقراری ترکیه را نمونه بارز این ارتباط دانست و گفت: امروز ترکیه بالاترین تورم را در حوزه اقتصاد رقم زده که درس عبرتی برای کشور ماست.

وی با بیان اینکه دولت قبل اقتصاد را تک محصولی کرده و برجام را راه‌گشای همه مشکلات اقتصادی می دانست، افزود: هنوز هم آثار تورم‌های افسار گسیخته این اقتصاد تک محصولی وابسته به نفت را در جامعه می بینیم.

برقراری با تاکید بر اینکه ارتباط با آمریکا کشور را آباد نمی کند، مطرح کرد: اتحادیه هوایی و دریایی بر علیه ایران، آزاد سازی آسمان عربستان به روی پروازهای رژیم صهیونیستی و ایجاد شبکه گسترده پدافندی در منطقه توسط آمریکا از نتایج سفر رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه است.

امام جمعه ملایر ادامه داد: آمریکا با فروش تسلیحات به ظاهر پیشرفته خود به عرب ها قصد دارد ایران هراسی را در منطقه افزایش دهد.

وی با بیان اینکه امروز حقیقت آمریکا را در چهره بایدن می بینیم، گفت: همین طور که رئیس جمهور آمریکا پیر و فرتوت است، آمریکا نیز پیر و فرتوت شده و دیگر توانی ندارد.

برقراری با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی طی این سال ها به همسایگان خود یا کشورهای عربی هیچ آسیبی نزده بلکه نسبت به آنان احساس وظیفه کرده است، افزود: این دشمن است که ایران هراسی را در منطقه به راه انداخته است.

وی تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی نسبت به رژیم جعلی صهیونیستی حساس است و همیشه در مقابلش می ایستد.

برقراری با بیان اینکه خداوند عید غدیر خم را "عید الله اکبر" معرفی می کند، گفت: این نشان می دهد که عید غدیر خم نسبت به عید سعید فطر یا عید سعید قربان نسبت افضل به فاضل است.

وی با اشاره به عظمت و شرافت حج بعنوان علم اسلام و حرم مسلمانان، تاکید کرد: با این حال عید غدیر خم نسبت به عید قربان افضل است.

برقراری ادامه داد: طبق فرموده پیامبر(ص) امت اسلام به واسطه امیرالمومنین(ع) هدایت می شوند چرا که ایشان باب الله است و عید غدیر خم روزی است که دین خدا کامل شده و نعمت بر مومنان تمام شده است.

امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه اگر عظمت دین را بشناسیم، عظمت غدیر را خواهیم شناخت، افزود: اگر ولایت امیرالمومنین(ع) نباشد، دین اسلام با آن همه عظمت ناقص است چرا که ایشان دین را کامل کرده است.

وی با بیان اینکه اگر ائمه اطهار و امیرالمومنین(ع) نباشند، رسالت تمام انبیاء ناقص است، گفت: پیامبر (ص) امیرالمومنین(ع) را محور قرار داده و می فرماید" علی(ع) از من است و من هم از علی(ع) هستم".

برقراری با تاکید بر اینکه هر کس در حد توان خود در روز عید غدیرخم برای شاد کردن جامعه کاری انجام دهد، تصریح کرد: نباید نسبت به امیرالمومنین(ع) و اولاد ایشان کوتاهی کرد چرا که اگر کسی کوتاهی کند با خدا طرف است.

وی ضمن اشاره به سالروز تاسیس سازمان بهزیستی و تامین اجتماعی، از نقش شایسته سازمان بهزیستی نسبت به خانواده های معلولان قدردانی کرد و خواستار کمک بیشتر این سازمان به معلولان و خانواده های آسیب پذیر جامعه با توجه به شرایط و مشکلات اقتصادی شد.

امام جمعه ملایر همچنین به اقدامات خوب و موثر سازمان تامین اجتماعی از جمله احداث بیمارستان ها و بیمه کردن زنان خانه دار و دانشجویان و بهره مندی آنان از امکانات مناسب در آینده اشاره کرد.

برقراری در بخش دیگری با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان مجموعه ای فاخر و مورد اعتماد نظام اسلامی و ملت و تصمیمات آن همیشه مورد تایید مردم بوده است.