۰ نفر

امام جمعه ارومیه:

خشکسالی دریاچه ارومیه را تهدید می کند/ نباید آب در آسیاب دشمن ریخت که خشکی دریاچه را دستاویزی برای اختلاف قرار داده

۲۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۳۳
کد خبر: 653394
خشکسالی دریاچه ارومیه را تهدید می کند/ نباید آب در آسیاب دشمن ریخت که خشکی دریاچه را دستاویزی برای اختلاف قرار داده

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: معضل خشکی دریاچه ارومیه باید علمی و واقع بینانه حل شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی امروز ۲۴ تیرماه در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه که در مصلی امام خمینی (ره) شهر برگزار شد،بااشاره به موضوع خشکسالی در کشور و منطقه و تاثیر دریاچه ارومیه از خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی افزود: از علل اصلی خشکی دریاچه ارومیه،کاهش نزولات آسمانی،عدم مدیریت مصرف آب، کشت محصولات پر آب بر توسط کشاورزان و استفاده از سیستم آبیاری سنتی است لذا نباید با عدم آگاهی آب در آسیاب دشمن ریخت که چند صباحی است خشکی دریاچه را دستاویزی برای اختلاف قرار داده اند.

وی ادامه داد: خشکسالی دریاچه ارومیه را تهدید می کند اما باید این موضوع از روشی علمی و واقع بینانه حل شود. نباید موضوع دریاچه ارومیه را سیاسی، قومیتی و امنیتی کرد.

امام جمعه ارومیه با تاکید بر اینکه احیای دریاچه ارومیه مستلزم همت همگانی است، تصریح کرد: همه اعم از مسئولین و مردم در امر بهبود وضعیت دریاچه همت کنند. ضروری است کارهای علمی،پژوهشی در امر دریاچه به درستی انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه طبق روایات، معصیت یکی از علل کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی است، گفت: معصیت وگناه درهای خیر و برکت را می بندد،استغفار و توبه یکی از راههای نزول نعمت است.دعا کنیم نزولات آسمانی افزایش یابد.

حجت الاسلام قریشی بر لزوم هماهنگی بیشتر دستگاههای اجرایی در امر عمل به وظایف مشترک تاکید کرد و افزود: دستگاهها علاوه بر انجام وظایف محوله، هماهنگی و همفکری بیشتری در راستای اهداف مشترک در تامین اولـویتها و توسعه استان داشته باشند.

وی با اشاره به موضوع قاچاق پوشاک با هدف فلج کردن تولید داخل توسط عده ای خاص اظهار کرد: مسیولین کشوری و استانی در امر مدیریت معضل قاچاق پوشاک باید دقت کنند. چنانچه این امر ادامه یابد تولید داخل با مشکل جدی مواجه می شود.

وی ادامه داد: مسیولان امر علاوه بر حمایت از تولید داخل،با قاچاق پوشاک به جد برخورد کنند.

حجت الاسلام قریشی بااشاره به واقعه غدیر خم و اهمیت این واقعه اظهار کرد: تلاش کنیم واقعه غدیر خم را که ادامه رسالت پیامبر است بیشتر تبیین کنیم. 

وی گفت: یکی از نشانه های تقوا توجه و بزرگ شمردن شعائر الهی است،گفت: غدیر خم از شعائر الهی است و باید این روز را با عظمت جشن بگیریم و اعمال مستحبی این روز را انجام دهیم.