۰ نفر

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور:

گاهی بیان می‌شود لباس مناسب در بازار نیست/ دولت و بخش خصوصی صنعت مورد نیاز چادر را در دستور کار قرار دهند

۲۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۱۴
کد خبر: 653388
گاهی بیان می‌شود لباس مناسب در بازار نیست/ دولت و بخش خصوصی صنعت مورد نیاز چادر را در دستور کار قرار دهند

امام جمعه قم گفت: مسئولان اقدام قانونی در برابر هنجارشکنی عامدانه در زمینه حجاب و عفاف داشته باشند و باید اقدام قاطع در آنجایی که قائله آفرینی رخ می دهد صورت گیرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس این شهر برگزار شد با اشاره سالروز تأسیس شورای نگهبان گفت: از کسانی که این نهاد را تأسیس کردند و امروز این نهاد را اداره می‌کنند باید تشکر کرد و در زمینه اطلاع رسانی و توجیه فعالیت‌های شورای نگهبان اقدامات ساختاری بیشتری می‌بایست صورت پذیرد.

عضو شورای نگهبان با اشاره به برخی از وظایف شورای نگهبان گفت: تأیید سلامت انتخابات، صحت قوانین و انطباق آن با قانون اساسی و شرع از جمله مأموریت‌های شورای نگهبان است.

آیت الله اعرافی، گفت: در همه نظام‌ها دستگاه‌هایی وجود دارد که سلامت انتخابات و انطباق قوانین وضع شده با قانون اساسی آن کشور را تأیید می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع عفاف و حجاب اظهار داشت: فروپاشی ارزش‌ها در زمینه ارتباطات جنسیتی و ارزش‌های عفاف و حجاب، پیامدهایی دارد که چندین دهه نیاز است تا ظهور و بروز کند.

خطیب جمعه قم با بیان اینکه سست شدن پایه‌های خانواده از تبعات دوری از عفاف و حجاب است افزود: مراکز حوزوی از منظر علمی و اخلاقی مقوله عفاف و حجاب را می‌بایست مورد تحقیق قرار دهند و تبیین و روشنگری این ارزش الهی بسیار مهم است‌

وی افزود: حضور عفیفانه زنان در مجامع عمومی و در محل کار مهم است و زنان باید حضور خود را در مجامع با مدنظر قرار دادن و رعایت عفیفانه داشته باشند و در این عرصه نیز تبلیغ کنند.

آیت الله اعرافی، تصریح کرد: هر دختر و پسر ما می‌بایست در آموزش و پرورش و دیگر جوامع با فلسفه حجاب و عفت آشنا و زیست عفیفانه برای آنان تبیین شود و فضای اجتماعی با حضور انسان‌های مؤمن تغییر کند و با هنجارشکنی‌ها مقابله شود و امر به معروف از خانه تا محیط‌های عمومی ساری و جاری باشد.

لزوم اجرای قوانین عفاف و حجاب در کشور

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، تاکید کرد: اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی در عرصه حجاب و عفاف می‌بایست از سوی دستگاه‌های مختلف دنبال شود.

وی ادامه داد: گاهی بیان می‌شود لباس مناسب در بازار نیست که دولت و بخش خصوصی صنعت مورد نیاز با چادر و لباس مناسب با زیست عفیفانه را در دستور کار قرار دهند.

آیت الله اعرافی، بیان داشت: زنان ما افزون بر وظایف خانگی و تربیتی که بر عهده دارند می‌توانند در تمامی عرصه‌های اجتماع حضور سنجیده‌ای داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان افزود: دشمن از یک خلاف ما می‌خواهد به ارزش‌های دینی و اسلام ضربه بزند و همگان نسبت به این توطئه دشمنان می‌بایست هوشیار باشند.

مسئولان در برابر هنجارشکنی عامدانه در زمینه حجاب و عفاف اقدام قانونی کنند

وی بیان داشت: مسئولان اقدام قانونی در برابر هنجارشکنی عامدانه در زمینه حجاب و عفاف داشته باشند و باید اقدام قاطع در آنجایی که قائله آفرینی رخ می‌دهد صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه عنوان داشت: این آقا و دموکرات‌ها از مدعیان صلح طلبی در جهان هستند و امروز دستکش‌های حریری آنان کنار رفته و پنجه‌های خونین آنان نمایان شده است.

امام جمعه قم افزود: بایدن سفر خود به منطقه را از پایگاه غصب شده آغاز کرده؛ جایی که به دنیای اسلام ضربه وارد شده است.

آیت الله اعرافی، ابراز داشت: آمریکایی‌ها صدها جنگ علیه امت اسلام و کشورهای مختلف به راه انداخته‌اند و در این سال‌ها از هیچ جنایتی علیه مسلمین دریغ نکردند.

وی در خصوص عادی سازی روابط برخی از کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی گفت: عادی سازی روابط با اسرائیل در کارنامه آنان ثبت می‌شود و هم پیمانی آنان با خونخواران باعث می‌شود روزی امت اسلام و جوانان کشورهای اسلامی به سراغ آنان خواهند رفت و باید بدانند که نباید به اسلام خیانت کنند و این راه غلط است.

خطیب جمعه قم گفت: این رفت و آمدهای ظاهری دوستانه، امت اسلام و محور مقاومت را غافل نمی‌کند و روزی بساط ظلم آنان را بر می‌چینند و آنان را راهی گور می‌کنند.