۰ نفر

رییسی در کرمانشاه: همه باید نسبت به مصوبات سفر حساس باشند تا برای استان نتیجه بخش باشد

۲۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۴۷
کد خبر: 653188
رییسی در کرمانشاه: همه باید نسبت به مصوبات سفر حساس باشند تا برای استان نتیجه بخش باشد

رئیس جمهور در جریان سفر به استان کرمانشاه در جمع پرشور مردم شهرستان سرپل‌ذهاب، گفت: بحث امهال (بازپرداخت) تسهیلات مناطق زلزله‌زده مجدد در دستور کار دولت قرار می‌گیرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، اعضای هیات دولت که در این سفر رییس جمهور را همراهی می کنند، به نمایندگی از رییسی در شهرستان های مختلف حضور می یابند و مشکلات مردم را در حوزه های مختلف بررسی می کنند. نتایج این بررسی ها در شورای اداری استان کرمانشاه که به ریاست رییس جمهور تشکیل می شود، مطرح و برای رفع آنها اعتبارات مناسب مصوب می شود.

میز خدمت ۲۹ اداره و سازمان نیز از روز چهارشنبه ۲۲ تیرماه در شهر کرمانشاه دایر شده و امروز نیز آماده دریافت نامه ها و درخواست های خود به رییس جمهور و اعضای هیات دولت هستند.

براساس اعلام استانداری کرمانشاه، در این سفر، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش به عنوان نماینده رییس جمهوری به شهرستان اسلام آباد غرب سفر کرد و عیسی زارع‌پور و سید احسان خاندوزی وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات و امور اقتصادی و دارایی نیز به ترتیب به شهرستان‌های سرپل‌ذهاب و سنقر رفتند.

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور بررسی مطالبات مردمی برنامه سفر به شهرستان‌های کنگاور و صحنه را در دستور کار خود دارد و سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی به عنوان نماینده ویژه رییس جمهوری مطالبات شهرستان‌های جوانرود و روانسر را بررسی می کند.

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در شهرستان هرسین حضور پیدا کرد و علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو به ثلاث باباجانی رفت و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثار گران نیز وارد شهرستان پاوه شد.

سعید محمد مشاور رییس‌جمهور در امور مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی نیز وارد شهرستان‌های گیلانغرب و قصرشیرین شد و احمد وحیدی وزیر کشور نیز فردا به عنوان نماینده ویژه رییس جمهوری بررسی مشکلات شهرستان کرمانشاه را بر عهده دارد.

همچنین در این سفر انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده و حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی عضو شورای هماهنگی و ارتباطات با روحانیت نیز مسائل تخصصی حوزه کاری خود را پیگیری می کنند.

رییس جمهور: استان کرمانشاه علاوه بر امنیت مرزها در امنیت غذایی نیز نقش ارزشمندی دارد

 رییس جمهور با اشاره به ظرفیت های بالای کشاورزی استان کرمانشاه از جمله قریب به ۹۰۰ هزار اراضی حاصلخیز، گفت: این استان در کنار اینکه امنیت مرزها را حفظ کرده می تواند در امنیت غذایی نقش بسیار ارزشمندی را ایفا کند.

سیدابراهیم رییسی صبح پنجشنبه در بدور ورود به فرودگاه کرمانشاه در جمع خبرنگاران افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند استان کرمانشاه سینه ستبر ایران اسلامی است و از کشور عزیزمان مرزبانی کرده و امروز تمام مردم کشور نسبت به این مرزداران خود را مدیون مردم کرمانشاه می دانند که جانانه و پیروزمندانه هشت سال دفاع مقدس چه در مقابل صدامیان و چه منافقان ایستادگی کردند.

وی اظهار کرد: استان کرمانشاه بیش از ۲۰ هزار ایثارگر و جانباز و قریب به ۱۰ هزار شهید دارد و این نشان صدق حضور مردم در همه صحنه های دفاع مقدس است.

رییس جمهور در ادامه همچنین گفت: زمینه بسیار مناسبی برای گردشگری و صادرات باتوجه به مرز مشترک با عراق در این استان وجود دارد.

رییسی با اشاره به مرز مشترک استان کرمانشاه با عراق، افزود: در این استان زمینه صادرات فراهم است.

وی ادامه داد: نیازهای استان کرمانشاه بررسی شده و هیات هایی که قبلا اعزام شده و صحبت هایی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، استاندار، نمایندگان و افرادی که استان را خوب می شناسند، انجام شده و طرح هایی نیز در تهران آماده شده و مورد بررسی قرار گرفته است.

رییس جمهور اضافه کرد: همه نیازهای استان را در این سفر نمی توانیم برطرف کنیم لذا سراغ اولویت ها رفتیم و اولویت های استان مورد توجه ما است و نسبت به این اولویت ها اعتباراتی را لحاظ کرده ایم.

رییسی افزود: در این سفر جلساتی با نخبگان و فعالان اقتصادی داریم و نتالیج تصمیمات و مصوبات را در جلسه شورای اداری به اطلاع مردم و مدیران خواهیم رساند.

وی تاکید کرد: همه باید نسبت به مصوبات سفر حساس باشند تا این سفر بتواند برای استان نتیجه بخش باشد.

رییس جمهور وارد سرپل‌ذهاب شد

آیت‌الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور در ادامه سفر به استان کرمانشاه دقایقی قبل وارد شهرستان سرپل‌ذهاب شد و در مرقد مطهر احمدابن اسحاق (ره) در جمع مردم سخنرانی می‌کند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت در هشت سال جنگ تحمیلی بارها مورد حمله هوایی، گلوله باران و موشک باران ارتش بعث قرار گرفت و در این مدت ۸۵۶ شهید، یک هزار و ۴۰۰ جانباز و ۱۱۲ آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرده است.

مهلت ۲ ماهه وزیر کشور به مسوولان کرمانشاه برای رفع مشکلات زیرساختی محله "مرادآباد"

«احمد وحیدی» وزیر کشور به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور صبح پنجشنبه از منطقه محروم «مرادآباد» شهرک کیانشهر کرمانشاه بازدید کرد.

«منوچهر فخری» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه و «نادر نوروزی» شهردار کرمانشاه در این بازدید وزیر کشور را همراهی می کردند، مردم مرادآباد از نزدیک مسایل و مشکلات خود را در زمینه‌های احداث فضای سبز، آسفالت معبر، ایجاد مراکز فرهنگی و جمع آوری زباله با نماینده دولت در میان گذاشتند.

وزیر کشور در این بازدید به مسوولان محلی مهلت ۲ ماهه داد تا مشکلات زیرساختی این منطقه را برطرف کنند.

وحیدی با ابراز نارضایتی از وضعیت موجود، خطاب به مسوولان شهری تاکید کرد در ۲ ماه آینده بار دیگر به این منطقه باز خواهد گشت و باید بازسازی اساسی در زیرساخت‌ها و بهسازی معابر مرادآباد صورت گرفته باشد.

منطقه آزاد تجاری منشا توسعه قصرشیرین و استان کرمانشاه است

مشاور رییس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در مراسم افتتاح ساختمان منطقه آزاد تجاری قصرشیرین و شروع عملیات اجرایی این منطقه گفت: امید است که منطقه آزاد تجاری قصرشیرین منشا توسعه این شهرستان مرزی و استان کرمانشاه باشد.

«سعید محمد» روز پنجشنبه با سفر به قصرشیرین در آیین افتتاح دفتر منطقه آزاد تجاری قصرشیرین با تبریک ایام ولایت و امامت و عید سعید غدیر، افزود: از امروز کلید منطقه آزاد تجاری قصرشیرین به عنوان پانزدهمین منطقه آزاد تجاری تقدیم «نادر نادر» مدیر اجرایی این منطقه که شب گذشته در آیینی معرفی شد، می شود تا در جهت رونق این منطقه قرار گیرد.

وی در ادامه در حاشیه بازدید از مرز پرویزخان در جریان چگونگی روند صادرات و مبادلات مرزی در این مرز رسمی قرار گرفت.

محمد همچنین در ادامه در منزل شهید یدالله صادقی از شهدای نیروی انتظامی که در سال ۶۷ به درجه رفیع شهادت نایل آمد، حاضر شد و گفت: به نیابت از رییس جمهور به قصرشیرین آمدم تا سلامی به خانواده شهدا داشته باشم.

رییسی: بازپرداخت تسهیلات مناطق زلزله‌زده کرمانشاه مجدداً در دستور کار دولت قرار می‌گیرد

آیت‌الله ابراهیم رییسی رییس جمهور در جریان بیست‌وهشتمین سفر استانی در بدو ورود به استان کرمانشاه بلافاصله با بالگرد عازم شهرستان سرپل‌ذهاب شدند.

شهرستان سرپل‌ذهاب در زمان جنگ تحمیلی ۸۵۰ شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است؛ رییس جمهور با حضور در حرم مطهر احمد ابن اسحاق (ره) ضمن زیارت مرقد مطهر این محدث بزرگ قمی و ادای احترام به مقام شامخ شهدا و قرائت فاتحه با جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران شهرستان دیدار و آن‌ها را مورد تفقد و دلجویی قرار داد.

آیت‌الله رییسی در ادامه در جمع پرشور مردم این شهرستان در بقعه احمد ابن اسحاق حضور یافت که امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب ضمن خیر خدمت ریاست محترم جمهور چند درخواست را تیتروار از ایشان داشتند که مهمترین آن امهال وامهای اعطایی به مردم مناطق زلزله‌زده و حل مشکل آبرسانی به روستاهای تابعه بود.

رییس جمهور در این دیدار مردمی با اشاره به رشادت‌ها و جانفشانی‌های مردم سرپل‌ذهاب، گفت: مردم این دیار در هشت سال دفاع مقدس در مقابل دشمن بعثی جانانه ایستاد، از جان خود گذشتند تا آرامش و امنیت را برای کشور رقم بزنند.

وی اشتغالزایی را از برنامه‌های اصلی دولت در استان کرمانشاه عنوان کرد و گفت: ایجاد کار مولد می‌تواند به رونق تولید منجر شود، با توجه به پتانسیل‌های سرپل‌ذهاب و هم‌جواری با قصرشیرین و مرز مشترک با عراق فرصتی خوبی برای اشتغال در این منطقه محسوب می‌شود.

آیت‌الله رییسی طرح تکمیل سامانه گرمسیری را از مصوبات سفر دولت به استان کرمانشاه عنوان و خاطرنشان کرد: اشتغالزایی از مهمترین برنامه‌های دولت است.

وی با اشاره به اینکه سرپل‌ذهاب در زلزله سال ۹۶ هم خسارت‌های فراوانی دید، گفت: به علت مشکلات معیشتی و اقتصادی موضوع بازپرداخت وام‌های مردم در مناطق زلزله‌زده یکی از دغدغه‌های مردم در این شهرستان است.

رییس جمهور در ادامه به مردم شهرستان سرپل‌ذهاب قول داد؛ بحث امهال تسهیلات مناطق زلزله‌زده مجدد در دستور کار دولت قرار می‌گیرد.

وزیر کشور: برای جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه قره‌سو کرمانشاه باید تدبیری اندیشیده شود

وزیر کشور گفت: بازدیدی از رودخانه قره‌سو کرمانشاه داشتم که متاسفانه فاضلاب وارد این رودخانه می‌شود و بخشی از زمین‌های اطراف از آب آن استفاده می‌کنند که باید تدبیری در این زمینه اندیشیده شود.

«احمد وحیدی» به عنوان نماینده ویژه رییس جمهوری روز پنجشنبه از محلات محروم کرمانشاه و شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه بازدید کرد و در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون زباله‌هایی وارد قره سو می‌شود که باید تدبیری در این زمینه انجام شود بخشی از زمین های کشاورزی از آن آبیاری می شود که این مشکل با تدبیر استاندار و با هماهنگی آبفا باید رسیدگی مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: کرمانشاه به لحاظ بازیافت پسماند از خیلی از شهرهای دیگر جلوتر است و کارهای خوبی در این زمینه انجام شده و مشکل عمده ای در این زمینه وجود ندارد، چون ۶۵۰ تن زباله ای که در شهر تولید می‌شود تبدیل به کمپوست می‌کنند و آمادگی دارند بخش دیگری از این پسماند را به عنوان سوخت برای کارخانه های مورد نیاز ارسال کنند.

وزیر کشور تاکید کرد: باید هماهنگی بشود کارخانه ها از این کود استفاده کنند زیرا حجم زیادی از کمپوست در کارخانه کرمانشاه وجود دارد که برای کشاورزی قابل استفاده است و فقط به دلیل زیاد بودن هزینه حمل نقل و قیمت آن استفاده نشده که باید رایزنی هایی با وزارت جهاد کشاورزی صورت گیرد که یارانه ای را در این زمینه تخصیص دهند و کشاورزان بتوانند از این ۴۰۰ هزار تن کمپوستی که در اینجا وجود دارد استفاده کنند.

وی اظهار داشت: کارهای خوبی در زمینه بازیافت زباله های خانگی انجام شده اما کار اصلی تفکیک از مبدا است که این کار انجام نمی‌شود که وظیفه اصلی شهرداری کرمانشاه تفکیک از مبدا است و در صورت انجام تفکیک در مبدا زباله خشک می‌تواند زمینه ای برای توسعه دیگر در اینجا انجام شود.