۰ نفر

رئیسی: عمده بانوان و دختران ما بسیار مقید به حجاب و عفاف هستند و باید از آنها تشکر کرد / اقدام سلیقه‌ای مردود است

۲۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۳۹
کد خبر: 653092
رئیسی: عمده بانوان و دختران ما بسیار مقید به حجاب و عفاف هستند و باید از آنها تشکر کرد / اقدام سلیقه‌ای مردود است

رئیس‌جمهور با بیان اینکه عمده بانوان و دختران ما مقید به حفظ حجاب و عفاف هستند، گفت: ملاک عمل در اجرای قانون عفاف و حجاب مر قانون است و اقدام سلیقه‌ای یا خارج از چارچوب‌های قانونی نباید در این زمینه انجام شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در نشست هیأت دولت با اشاره به ضرورت اقدامات تبیینی و اقناعی با موضوع عفاف و حجاب، جامعه ایرانی را جامعه‌ای عفیف و علاقه‌مند به حجاب دانست و گفت: امروز عمده بانوان و دختران ما در جامعه بسیار مقید به حفظ حجاب و عفاف هستند و باید از آنها تشکر کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت اجرای قانون حجاب و عفاف از سوی همه دستگاه‌های اجرایی، ملاک عمل در این زمینه را مُرِّ قانون و آموزه‌های روشن دینی دانست و با رد هر گونه اقدام سلیقه‌ای یا خارج از چارچوب‌های قانونی در این زمینه گفت: قانون حجاب و عفاف، تکلیف همه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و حاکمیتی را در زمینه ترویج و حفظ حجاب، مشخص کرده است.

رئیسی جامعه ایران را جامعه‌ای دینی و علاقه‌مند به رعایت احکام و قواعد شرعی خواند و با قدردانی از منش و روحیات مردم در این حوزه، گفت: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف به نوعی علاقه قلبی عمده مردم است. دستگاه‌های مسئول باید تلاش کنند، ضمن رعایت قواعد و موازین قانونی، در این مسیر گام بردارند.