۰ نفر

امام جمعه اصفهان: تک فرزندی موجب محرومیت از خواهر و برادر، عمه، خاله، عمو و دایی می شود / حداقل چهار فرزند، موجب کمک به فرزندان در آینده می شود

۱۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۵۶
کد خبر: 649630
امام جمعه اصفهان: تک فرزندی موجب محرومیت از خواهر و برادر، عمه، خاله، عمو و دایی می شود / حداقل چهار فرزند، موجب کمک به فرزندان در آینده می شود

امام جمعه اصفهان گفت: ضروری است در شرایط فعلی اقتصادی و افزایش قیمت مسکن صاحب‌خانه‌ها با مستأجران مدارا کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان ضمن تسلیت شهادت امام جواد (ع) اظهار داشت: امام جواد در وصیت خود، صبر و تحمل در سختی‌ها را مهم دانستند، طبق گفته ایشان مردم باید مراقب هوای نفس خود باشند و همواره به این نکته توجه کنند که خداوند همیشه ناظر بر اعمال آن‌ها است.

وی با بیان اینکه همه مسلمانان باید نسبت به عمل صالح توجه داشته باشند چرا که عمل صالح مترادف با ایمان است، ادامه داد: اگر کسی عمل صالح انجام دهد و به خداوند و رسول او ایمان داشته‌باشد، خداوند برای او حیات طیبه قرار می‌دهد که نوع خاصی از حیات محسوب می‌شود.

امام جمعه اصفهان در ادامه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه اشاره کرد و افزود: مردم، مسئولان و نمایندگان مجلس همه مشکلات را می‌دانند و در صدد رفع آنها هستند.

با همبستگی از بحران‌ها عبور کنیم

وی با بیان اینکه در حال حاضر در جنگ اقتصادی تحمیل شده از سوی دشمن قرار داریم و از سوی دیگر دو کشور تولید کننده اصلی مواد غذایی یعنی روسیه و اوکراین با هم در جنگ هستند و بحران ایجاد شده است، ابراز داشت: لازم است با همبستگی و دستگیری از همدیگر از این بحران‌ها عبور کنیم.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به روایات ائمه درباره رعایت حال همسایگان تصریح کرد: لازم است بر اساس روایات دینی به گونه‌ای رفتار کنیم که همسایگان ما آسیب و آزاری نبینند، از سوی دیگر نیز توجه و دستگیری از نیازمندان در جامعه اسلامی ضروری است.

وی تاکید کرد: صاحبخانه‌ها در زمینه شرایط اقتصادی فعلی باید با مستأجران مدارا و مراعات کنند چرا که بی خانمانی سخت‌ترین دردها است.

خطیب جمعه اصفهان همچنین با تاکید بر ضرورت فرزندآوری با توجه به وضعیت پنجره جمعتی کشور و استان اصفهان گفت: تک فرزندی شدن موجب محرومیت فرزند از خواهر و برادر، عمه، خاله، عمو و دایی در حال و آینده شده و در فرزندان احساس کمبود ایجاد می‌کند و حداقل داشتن چهار فرزند، موجب کمک به فرزندان در آینده می‌شود.

امام جمعه اصفهان همچنن با بیان اینکه والدین باید در کنار فرزندآوری به تربیت فرزندان نیز توجه داشته باشند، اظهار داشت: رفتار والدین در تربیت فرزند بسیار مؤثر است از ین رو ضروری است رعایت اخلاق و تقویت عملی راستگویی و سایر صفات شایسته در تربیت کودک مورد توجه باشد.