۰ نفر

در نشست هیات دولت عنوان شد؛

در سال های آینده به مرور، واحد‌های مسکونی آماده شده به مردم تحویل داده می شود

۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۱۴
کد خبر: 649135
در سال های آینده به مرور، واحد‌های مسکونی آماده شده به مردم تحویل داده می شود

معاون اول رئیس جمهور، گفت: وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان برنامه و بودجه در فرصت سه ماهه پیش رو تا آغاز سال جدید تحصیلی، ایمن سازی و تجهیز امکانات مدارس را سریع‌تر پایان دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمد مخبر، امروز چهارشنبه در نشست هیئت دولت با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، به‌ویژه شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی، تصریح کرد: شهدای قوه قضائیه و همچنین دولت، سرمایه و آبروی کشور هستند و مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران با تأسی از منش و شیوه حکومت‌داری آنان در مسیر پیشرفت و تحقق آرمان‌ها و منویات رهبر معظم انقلاب، حرکت می‌کنند. 

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه پرسش از عملکرد یا استیضاح وزرا حق قانونی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، اظهار داشت: دولت مردمی و مجلس انقلابی، دلسوزانه و با تعامل به دنبال حل مشکلات هستند.

مخبر، همچنین درباره برگزاری کنکور سراسری به عنوان بزرگ‌ترین رویداد علمی کشور، گفت: کنکور سراسری و آزمون ورودی دانشگاه‌ها بسیار مهم و اثرگذار است، بنابر این ضرورت دارد کار‌های لازم برای برگزاری با نشاط‌تر و بهتر این آزمون بزرگ و همچنین حمایت و پشتیبانی‌های لازم از دست اندرکاران اجرایی، صورت پذیرد.

معاون اول رئیس جمهور، ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان برنامه و بودجه در فرصت سه ماهه پیش رو تا آغاز سال جدید تحصیلی، ایمن سازی و تجهیز امکانات مدارس را هر چه سریع‌تر پایان دهند که البته خیرین مدرسه ساز مانند گذشته آمادگی دارند کمک‌های لازم را به دولت ارائه کنند.

مخبر بر ضرورت توجه به پیوست‌های فرهنگی در انجام طرح‌ها و برنامه‌های استانی و ملی دولت تأکید کرد و گفت: طرح آزادسازی سواحل از برخی تصرفات دولتی و شخصی، یکی از بزرگ‌ترین کار‌های دولت مردمی برای استفاده اقشار مردم از مواهب و نعمات طبیعی و خدادادی کشور بود که دولت در نظر دارد با پیوست‌های فرهنگی و ایمنی سازی، گردشگری سالم در کشور را ارتقاء دهد.

معاون اول رئیس جمهور، همچنین به فضای سایبری و امنیت شبکه‌ها در سطح نظام بین‌الملل اشاره و تأکید کرد: خوشبختانه کشور در این حوزه از متخصصان و امکانات خوبی برخوردار است، اما برای اطمینان‌بخشی بیشتر باید آمادگی‌های لازم برای رصد نقاط حساس و ناایمن کشور به‌وجود آید.

مخبر در این نشست از وزیر کشور خواست تا پس از جمع‌آوری گزارش کامل، خسارت مالی مناطق آسیب‌دیده از زلزله و سیل، بررسی و به وضعیت زندگی و بازسازی منازل تخریب شده، رسیدگی شود.

معاون اول رئیس جمهور درباره برنامه‌های دولت برای تحقق وعده رئیس جمهور برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، گفت: در نشست‌های مختلف، برنامه‌ریزی‌های لازم و تهیه زمین برای اجرای این طرح بزرگ دولت بر اساس برنامه، انجام شده است و در سال‌های آینده به مرور، واحد‌های مسکونی آماده شده به مردم تحویل داده می‌شود.