۰ نفر

معاون پارلمانی رییس جمهور:

نمایندگان درباره وزیر جدید کار در حد مشورت پیشنهاد بدهند، نه بیش از آن!

۴ تیر ۱۴۰۱، ۹:۳۸
کد خبر: 647507
نمایندگان درباره وزیر جدید کار در حد مشورت پیشنهاد بدهند، نه بیش از آن!

حسینی می‌گوید: به نفع نمایندگان است که درباره وزیرکار در حد مشورت پیشنهاد بدهند، نه بیش از آن.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از منیبان، محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور، در واکنش به اینکه تعدادی از نمایندگان از دخالت سایر همکاران خود در انتخاب وزیر کار جدید خبر داده‌اند، گفت: خیر، درباره انتصاب وزیر کار بحث دخالت مطرح نیست. ممکن است برخی از نمایندگان پیشنهاداتی داشته باشند و به ما می‌گویند و ما هم موارد را به رئیس جمهور منتقل می کنیم، اما این به معنای دخالت نیست بلکه یک نوع مشورت است.

او افزود: نکته قابل توجه این است که دولت، همان‌طور که حضرت آقا فرمودند در همه امور مشورت می‌کند اما اینکه به عنوان مثال یک نماینده بخواهد بر نظر خودش در انتصاب یک مدیر اجرایی، چه در سطح وزیر یا مدیران استانی، اصرار کند، خلاف است در نهایت دولت باید پاسخگو باشد. لذا این به نفع نمایندگان است که درباره وزیر جدید کار در حد مشورت پیشنهاد بدهند نه بیش از آن.

حسینی در پاسخ به اینکه تا امروز نمایندگان برای انتخاب وزیر کار پیشنهاداتی ارائه کردند؟ تصریح کرد: بله، چندین نفر از مجلس و خارج از مجلس برای تصدی در وزارت کار پیشنهاد داده‌اند، ماشاءالله نیرو کم نیست.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در واکنش به اینکه آیا دولت تصمیم دارد طی یکی دو هفته آینده وزیر جدید کار را معرفی کند یا خیر؟ خاطرنشان کرد: خیر، دولت برای انتخاب وزیر جدید کار سه ماه وقت دارد. لذا سر فرصت وزیر را معرفی می‌کند، بالاخره باید رایزنی‌ها صورت بگیرد و بحث‌ها انجام شود تا نهایتاً در این خصوص تصمیم‌گیری شود.