۰ نفر

علم الهدی: حادثه قطار منجر به عزادار شدن ۲۲ خانواده شده، مگر خط راه آهن محافظ ندارد؟

۲۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۵۳
کد خبر: 642945
علم الهدی: حادثه قطار منجر به عزادار شدن ۲۲ خانواده شده، مگر خط راه آهن محافظ ندارد؟

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، آیت الله سید احمد علم الهی در خطبه های نماز جمعه امروز حرم مطهر رضوی با اشاره به جان باختن و مجروح شدن تعدادی از مسافران این قطار ادامه داد: امیدواریم این افراد در ردیف شهدا و مجروحان اسلام محسوب شوند ولی نمی توان از کنار این حادثه ها به سادگی گذشت.

او با اشاره به برخی شنیده ها در مورد مثبت بودن تست هوشیاری راننده بیل مکانیکی منجر به این حادثه گفت: این اتفاق منجر به عزادار شدن ۲۲ خانواده شده است، مگر خط راه آهن محافظ ندارد که این حادثه رخ می دهد؟ باید ابعاد مختلف این حادثه بررسی شود.

امام جمعه مشهد با اشاره به حوادثی همچون ریزش ساختمان متروپل در آبادان و تصادف قطار مسافری مشهد-یزد تاکید کرد: پیشگیری از حوادث انسانی باید مورد توجه قرار گیرد و مسوولان و مردم سعی در جلوگیری و اجتناب از حوادث انسانی داشته باشند.

علم الهدی افزود:جنبه هایی از ولنگاری و بی بند و باری در مسوولیت پذیری ها که منجر به حوادث می‌شود خطرناک است و برای نسل جوان این ولنگاری خطرناک تر است و باید مسوولان به آن توجه داشته باشند تا در آینده چنین حوادثی رخ ندهد. 

بامداد چهارشنبه ۱۸ خرداد چند واگن قطار مسافری مشهد به مقصد یزد، به هنگام عبور از منطقه طبس به دلیل برخورد با بیل مکانیکی، از ریل خارج شد که این حادثه بنابر آخرین آمار ۸۶ مصدوم و ۲۲ فوتی داشت.

وی با اشاره به میلاد حضرت رضا (ع) و خدمت صادقانه خادمان بارگاه رضوی اظهار کرد: بر اساس مضامین دعای اذن دخول حرم مطهر رضوی خادمان امام رضا (ع) که با اخلاص انجام وظیفه می کنند همچون فرشتگان هستند و ان شاالله در آخرت هم در خدمت آن حضرت باشند. 

امام جمعه مشهد گفت: پیامبر اسلام (ص) از حضرت زهرا (س) و امام رضا (ع) به عنوان "بضعه" به معنای سرمایه وجودی خود نام بردند زیرا این ۲بزرگوار با توجه به جریانهایی که برای از بین بردن ولایت تلاش می‌کردند باعث حفظ اساس ولایت شدند که اکنون شاهد بیش از ۴۰۰ میلیون انسان ارادتمند به ساحت ائمه اطهار علیهم السلام هستیم.