۰ نفر

احمد خاتمی: در زمان شاه، ساواک فردی را که به شاه تیکه می انداخت، در قفس شیر‌های گرسنه رها کرد و به بدترین شکل او را کشت

۱۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۵۴
کد خبر: 641374
احمد خاتمی: در زمان شاه، ساواک فردی را که به شاه تیکه می انداخت، در قفس شیر‌های گرسنه رها کرد و به بدترین شکل او را کشت

امام جمعه موقت تهران گفت: اقتصاد کشور نیاز به جراحی دارد و دولت‌مردان انقلابی ما دارند جریانی را دنبال می‌کنند که به موفقیت می‌رسد و من در جریان هستم؛ لازم است خبرنگاران صحبت‌های ما را درست انتقال دهند؛ ما نمی‌گوییم ایراد وجود ندارد، ما می‌گوییم دولت‌مردان فعلی در راه حل مشکلات دلسوز هستند در صورتی که دولت قبل چه در مباحث کرونایی چه در مباحث اقتصادی با مطرح کردن بهانه‌هایی هم‌چون FATF خود را از این موضوعات مبرا می‌دانستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سید احمد خاتمی، جمعه ۱۳ خرداد پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی که در حسینیه حضرت امام خمینی همدان برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت ایام سوگواری رحلت امام خمینی (ره) و قیام خونین و شهدای ۱۵ خرداد (سال ۱۳۴۲ ه.ش) با بیان این‌که همدان شهر دارالمومنین است و هر زمان که به همدان سفر می‌کنم یاد و خاطره شهید مدنی در ذهنم زنده می‌شود، اظهار کرد: شهید مدنی و افراد یاورش کوچه به کوچه شهر را می‌گشتند و بدون این‌که کسی متوجه شود به کمک نیازمندان می‌شتافتند و با شناسایی نیازمندان، غذا و الزامات مورد نیاز آن‌ها را پشت در خانه آن‌ها می‌گذاشتند.

وی افزود: امام جمعه همدان جوان، بانشاط و تحصیل‌کرده درجات عالی حوزه‌ی علمیه است و استانداری که افتخار جانبازگی و آزادگی را دارد، در همدان جهت توفیق خدمت حضور دارند و این موضوع بسیار جای خوشحالی دارد.

خاتمی تصریح کرد: طاغوت در پی دین‌زدایی بود و "جوجه مارکسیسم" های آن زمان دین را افیون می‌دانستند و مردم با احیای دین نشان دادند، دین مایه‌ی حیات جامعه است و کشور در زمان انقلاب نور به استقلال کامل رسید.

وی ادامه داد: چه در طول دوره قبل از انقلاب و چه در دوره قاجار ایران تحت الحمایه بود، گاهی تحت الحمایه روس‌ها و گاهی تحت الحمایه انگلیسی‌ها و پیش از انقلاب تحت الحمایه آمریکا؛ مردم حق استقلال و آزادی خود را از دوره سیاه طاغوت با حضور امام خمینی (ره) پس گرفتند و با شکنجه‌گران و سرکوبگران طاغوت مقابله کردند.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری ارزشمندترین یادگار امام خمینی (ره) را تشکیل نظام اسلامی دانست و گفت: امام خمینی با اقدامات خود اقتدار نظام اسلامی را تضمین کرد و به همین سبب مردم شاهد خدمات شایانی از سوی نظام بودند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: در این ۴۳ سال هر جا به اسلام عمل کرده‌ایم، آن‌جا نقطه موفقیت ما بوده است.

خاتمی با بیان این‌که نماز شکوه دین است و باید از خلوت شدن مساجد بترسیم و عدم استقبال بخشی از جوانان از نماز بترسیم، بیان کرد: قصه‌یِ حجاب یک مسئه تشریفاتی نیست و طبق فتوای تمام مراجع از ضروریات است؛ اگر این مسئله رعایت نشود از اسلام عبور کرده‌ایم و آسیب دیده‌ایم؛ نمی‌گویم هر کس بی‌حجاب یا بدحجاب است با اسلام مشکل دارد اما کسانی که به این افراد خط می‌دهند معاند، کافر و دشمنان قسم‌خورده دین اسلام هستند.

وی تاکید کرد: نباید بگذاریم مناسک دینی نادیده گرفته شود و باید تمام نماز جمعه‌های ما با حضور جوانان برگزار شود که الحمدالله آمارهای خوبی در این زمینه در همدان وجود دارد و به دست ما رسیده است.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: حساب "ولایت شعار" و "ولایت مدار" از یک‌دیگر جداست و این منشی که رییس جمهور دارد و می‌رود در دل حوادث ستودنی است و این یعنی "ولایت مداری".

وی در ادامه گفت: سرمایه هر نظامی مردم است و اگر زمانی مردم به نظام خود پُشت کنند، آن نظام آسیب می‌بیند و لازم است مسئولان ما انقلابی باشند و مشکلات را ببینند و آن‌ها را نفی نکنند؛ لازم است مردم ما موفقیت‌های نظام هم ببینند و با مشاهده کشورهای مجاور متوجه امنیت فعلی کشور ما بشوند؛ مشکلات وجود دارد اما این‌ها را هم ببینید!

خاتمی مطرح کرد: در دولت قبل می‌گفتند ما چون FATF را امضا نکرده‌ایم به ما واکسن نمی‌دهند و کاری نمی‌شود کرد اما دولت جدید این "کرونای لعنتی" را مهار کرد.

وی اشاره کرد: دولت باید بر نرخ و قیمت‌های جامعه نظارت داشته باشد و این افسارگسیختگی اقتصاد را برطرف کند؛ دولت قبلی هیچ کاری در این مسیر انجام نداد و اکنون هم عوامل و پیروان دولت قبل در راه دولت جدید و مردمی سنگ اندازی کرده و با یارانه‌ها مخالفت می‌کنند؛ امام خمینی (ره) همیشه مدافع مظلومین و نیازمندان بود؛ یارانه نقدی و کارتی در این راستاست و نمی‌شود که به نیازمندان بی توجه بود.

امام جمعه موقت تهران گفت: اقتصاد کشور ما نیاز به جراحی دارد و دولت‌مردان انقلابی ما دارند جریانی را دنبال می‌کنند که به موفقیت می‌رسد؛ خبرنگاران صحبت‌های ما را درست انتقال دهند؛ ما نمی‌گوییم ایراد وجود ندارد، ما می‌گوییم دولت‌مردان فعلی در راه حل مشکلات دلسوز هستند.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مبحث "جهاد تبیین" در حفظ انقلاب اسلامی مهم است و نباید اجازه ورود دشمنان به مباحث رسانه‌ای را بدهیم؛ جوانان ما باید بدانند در زمان شاه از سوی ساواک، فردی که به شاه تیکه می‌انداخت را در قفس شیرهایی که در باغ وحش گشنه بوده‌اند رها کرده‌اند و به بدترین شکل وی را کشته‌اند! اما مفسدین و معاندین تمام این مسائل گذشته را تکذیب می‌کنند و می‌خواهند جوان را گمراه کنند؛ رسانه‌های معاند می‌خواهند مردم را ناامید کنند و به جوانان القا کنند که هیچ چیزی در کشور سر جای خودش نیست.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی‌موثقی، امام جمعه همدان نیز با بیان‌ این‌که نقشه‌های دشمن نقش بر آب شده است، اظهار کرد: با وجود تلاش‌های زیاد دشمنان، مردم نشان دادند در کنار روحانیت هستند و این اتصال جدا نمی‌شود و آغاز این حرکت از سوی امام خمینی (ره) شکل گرفت.