۰ نفر

امام جمعه اهل سنت ارومیه: خرید بیش از اندازه مایحتاج زندگی امری ناصواب است

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۱۳
کد خبر: 635230
امام جمعه اهل سنت ارومیه: خرید بیش از اندازه مایحتاج زندگی امری ناصواب است

امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: خرید مازاد و بیش از اندازه برای احتکار امری ناپسند و ناصواب است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، ماموستا مامد کلشی‌نژاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهل‌سنت ارومیه، اظهار داشت: همه عبادات الهی اعم از واجب یا مستحب، یک هدف واحد را دنبال می‌کنند و آن نیز همان تقوی الهی است.

وی در ادامه با اشاره به روز بیماران خاص و صعب‌العلاج، تصریح کرد: در این رابطه نیز باید یک نگاه خیرخواهانه به این موضوع داشته باشیم چون بسیاری از این بیماران دارای تمکین مالی نبوده و بنابراین همه باید دست به دست هم داده و به آن‌ها کمک کنند تا قسمتی از زحمات و آلام آنها حل شده و به آرامش برسند.

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه، با اشاره به اینکه برخی در ظاهر، دین را تکذیب نکرده اما از درون دین را تکذیب می‌کنند، بیان کرد: این افراد منافق هستند که فقرا و یتیمان را ترد کرده و از آنها دوری می‌کنند و نه تنها خود به ایتام کمک نمی‌کنند بلکه اجازه کمک دیگران به فقرا نیز نمی‌دهند.

وی به حذف ارز ترجیحی نیز اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه حذف این ارز سبب گرانی شده اما از صفات مسلمانان نیست که زمان گرانی به فروشگاه‌ها هجوم برده و در منزل دست به احتکار کالا ببرند.

ماموستا کلشی‌نژاد با اشاره به صحبت‌های خود با فرماندار ارومیه در زمینه مشکلات مربوط به آرد و نان، اظهار داشت: فرماندار ارومیه به صراحت اعلام کرده که هیچ کمبود آردی در نانوایی‌های سطح شهر وجود نداشته و از سوی دیگر دولت تا پایان سال هیچ برنامه‌ای برای گرانی نان ندارد و بنابراین تشکیل صف‌های طولانی برای خرید و احتکار نان به دور از اخلاق انسانی و اجتماعی است.