۰ نفر

امام جمعه شهرکرد؛

دست های خبیث شناسایی شود تا کار بزرگ دولت شکل بگیرد

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۰۷
کد خبر: 635229
دست های خبیث شناسایی شود تا کار بزرگ دولت شکل بگیرد

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دولت‌های سابق جسارت لازم را برای این اقدامات اساسی در اقتصاد نداشتند، گفت: دولت سیزدهم جسورانه وارد شد، زندگی و معاش مردم برای دولت مهم است، یارانه واریز شد و مردم خود دخل و خرج را مدیریت کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ۲۳ اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: کوتاه شدن دست مستکبرین از کشور مهم‌ترین دستاورد این انقلاب است، مستکبران تحقیر مردم را به اوج خود رسانده بودند و منابع کشور را غارت می‌کردند، قوانینی مانند کاپیتولاسیون را تصویب کردند که آمریکایی‌ها در ایران مصونیت قضایی داشته باشند.

امام جمعه شهرکرد افزود: آمریکایی برای حضور در ایران از دولتشان حق توحش دریافت می‌کردند، انقلاب اسلامی این ذلت را کنار زد و برای مردم عزت به ارمغان آورد و در جهان به ملت مستقل و شجاع می‌شناسد و حامی مظلومان جهان است.

وی با تاکید بر اینکه باید برای انقلاب اسلامی ارزش قائل باشیم، گفت: سایر دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف قابل چشم‌پوشی نیست.

نکونام با اشاره به اینکه یک خیزش برای پاسداشت زبان فارسی در جهان و کشور شکل گرفته است، بیان کرد: ۲۵ اردیبهشت به‌نام حکیم ابوالقاسم فردوسی نامگذاری شده است، همه باید برای پاسداشت زبان فارسی تلاش کنیم.

خطیب نمازجمعه شهرکرد در ادامه با بیان اینکه روز ۲۵ اردیبهشت به‌نام روز خانواده نامگذاری شده است، یادآور شد: متاسفانه خانواده در معرض آسیب قرار گرفته است، در خانواده باید اهداف خلقت و آفرینش شکل بگیرد، عده‌ای خانواده رو مورد آسیب قرار داده‌اند، نباید بگذاریم فرهنگ بیگانه و مبتذل در خانواده رسوخ کند.

وی با اشاره به اینکه سفر ریاست جمهوری به‌علت سفر امیر قطر به کشور به زمان دیگری موکول شد، گفت: این سفر برکات زیادی به همراه داشت، در تلاش بودیم بدون اطلاع قبلی در مصلی شهرکرد یک دیدار مردمی پیش‌بینی کنیم که اصل سفر فعلا منتفی شده است، مردم چهارمحال و بختیاری منتظر حضور پربرکت ایشان هستند.

نکونام در ادامه هدفمندی یارانه را از موضوعات مهم کشور عنوان و تصریح کرد: همه واقفیم که این مسئله یک جراحی بزرگ و اصلاح اقتصادی است، از تخصیص یارانه به تجار آسیب‌های فراوانی دیده‌ایم، سالانه هشت میلیارد دلار سرمایه کشور در اختیار عده‌ای خاص و کشورهای بیگانه قرار می‌گرفت و کشور رها بود، امکان کنترل اقتصاد وجود نداشت.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: مجلس شورای اسلامی، دولت را موظف کرد تا این مسئله ساماندهی کند، همچنین دولت وعده داد تا امکانات کشور با عدالت توزیع شود و به دست مردم برسد و باید ضرورت این معنا را در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه دولت‌های سابق جسارت لازم را برای این اقدامات اساسی در اقتصاد نداشتند، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم جسورانه وارد شد، زندگی و معاش مردم برای دولت مهم است، یارانه واریز شد و مردم خود دخل و خرج را مدیریت کنند، قطعا جراحی اقتصادی بدون همراهی مردم امکانپذیر نیست، مشکلاتی نیز نصیب مردم می‌شود، اما مقطعی است تا اصلاحات انجام شود.

نکونام بیان کرد: مردم اهل درک و فهم هستند، عده‌ای راجع‌به جزئیات این مسئله هدفمندی رایانه‌ها اطلاع کافی ندارند، اطلاع‌رسانی کافی نیست، باید مردم در جریان جزئیات این طرح قرار بگیرند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با اشاره به برخی جریانات سیاسی در کشور، گفت: این افراد برای رسیدن به اهدافشان کشور را با چالش مواجه می‌کنند، این افراد جسارت نداشتند و اکنون شروع به تحریک مردم و سمپاشی کرده‌اند، باید مراقب باشیم.

وی تاکید کرد: اقتصاد پر مشکل امروز، دسترنج کم‌کاری همین جریانات سیاسی است، اما دارند با ذهن مردم بازی می‌کنند، جریان‌های معاند نیز در خارج از کشور می‌خواهند چالش درست کنند، باید مردم اقناع شوند.

نکونام یادآور شد: باید با جهاد تبیین مردم را آگاه و از فتنه‌های احتمالی جلوگیری کنیم، این مسئله مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است، در قرآن کریم نیز به مسئله تبیین توجه شده است، دست‌های خبیث باید شناسایی شود تا این کار بزرگ دولت شکل بگیرد.