۰ نفر

خطیب جمعه زنجان؛

مسئولان پاسخ گوی انتقادات و نقدهای واقع گرایانه و منطقی باشند

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۰۴
کد خبر: 635228
مسئولان پاسخ گوی انتقادات و نقدهای واقع گرایانه و منطقی باشند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان تاکید کرد: بحث تحول اقتصادی به نفع مردم است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز (۲۳ اردیبهشت‌ماه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان با بیان اینکه هدف‌دار کردن یارانه‌ها به روش درست و منطقی، تعبیر و مصداقی از جراحی مشکلات است، گفت: جلسات و برنامه‌ریزی‌های متعددی صورت گرفت تا این طرح که باید خیلی قبل‌تر اجرا می‌شد، به مرحله عملیاتی رسید.

وی با اشاره به اینکه مرحله اول این اقدام، اغناسازی مردم است، بیان کرد: مسئولان باید در این زمینه پای کار بوده و در برابر ابهامات و سئوالات مردم پاسخ‌گو باشند.

خطیب نماز جمعه زنجان با بیان اینکه تاکنون دستگاه‌های اجرایی و مسئولان استانی در پاسخ‌گویی به مردم خوب اقدام کرده‌اند، ادامه داد: مردم در طول چهار دهه گذشته امتحان خود را خوب پس داده‌اند؛ چرا که با وجود همه مشکلات، پای انقلاب و باورهای‌شان ایستادگی کردند. در واقع هیچ‌کس به اندازه مردم پیروز و سربلند نبوده است، از این رو مسئولان باید پاسخ‌گوی انتقادات و نقدهایی که واقع‌گرایانه و منطقی است، باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه باید قدردان مردم باشیم، گفت:‌ عملیاتی کردن طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها لازم بود تا جلوی رانت‌خواری، فساد و قاچاق گرفته شود؛ چراکه مطالبه مقام معظم رهبری نیز نجات اقتصاد از قاچاق بود. ایشان بارها در سخنرانی‌های‌شان فرمودند هزینه یک میلیارد دلار واردات بی‌رویه معادل از دست رفتن یک‌صد هزار فرصت شغلی و بیکاری جوانان و کارگران این سرزمین است. اگر چه می‌دانیم تحریم ناجوانمردانه و افزایش نرخ تورم، مشکلاتی به همراه داشته است اما به دولت انقلابی که بارها اقدامات موثر و کارسازی انجام داده است، امیدوار هستیم.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه مردم صاحبان اصلی و نجیب انقلاب هستند، تاکید کرد: مردم باید نقد سازنده و پاک نکردن صورت مسئله و نیز با صبوری، منتظر ترمیم اتهام این زخم و ترمیم اقتصاد باشند.

وی در ادامه با اشاره به لایحه کاپیتولاسیون در سال ۱۳۵۸، اظهار کرد: ابرقدرت‌ها با نام‌گذاری کشورها، این حق را به خود دادند تا سلطه بر کشورهای در حال توسعه یا به اصطلاح جهان سوم را از پی گیرند، از این رو در مجلس شورای ملی، اعطای حق کاپیتولاسیون به تصویب رسید و این به این معنا بود که سپردن حق رسیدگی قضایی به جرایم اتباع و شهروندان یک کشور خارجی به نماینده حقوقی آن کشور است و مجری قضایی کشور ما در صورت بروز جرم حق اعتراض ندارد، از این رو امام راحل مخالف سرسخت این قانون بودند.

امام جمعه زنجان با اشاره به سخنان حضرت امام خمینی (ره) در مخالفت به لایحه حق کاپیتولاسیون، یادآور شد: دشمنان هیچ‌گاه دست از دخالت برنداشتند. اعطای حق انحصار تنباکو به یک شرکت انگلیسی، نشان بی‌کفایتی دولت‌مردان آن زمان و بی‌لیاقتی شخص اول مملکت بود که آیت‌الله میزا حسن شیرازی با یک فتوای کوبنده بیان کرد که استعمال توتون و تنباکو در حکم محاربه با امام زمان (عج) است، همین فتوا در اندرونی شاه به اجرا در آمد و همه به قدرت و ترس دشمن از مرجعیت پی بردند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به سفر اخیر بشار اسد به ایران، خاطرنشان کرد: سفر بشار اسد به ایران نقشه دشمنان را نقش بر آب کرد؛ چرا که دشمنان در خیال خام خود می‌پنداشتند رابطه تهران و دمشق تضعیف شده است.