۰ نفر

سخنگوی شورای شهر تکذیب کرد؛

محل برگزاری نمایشگاه کتاب از اول هم مساله اختلافی نبود

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۱۴
کد خبر: 634251
محل برگزاری نمایشگاه کتاب از اول هم مساله اختلافی نبود

​همین چندی پیش بود که محل برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب به یک موضوع پر چالش در شهرداری و شورای شهر تهران تبدیل شده بود. این چالش به اختلاف توییتری دو معاون شهرداری نیز تبدیل شد. علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران در این مورد گفت: اختلافی میان معاونین شهرداری در مورد مکان برگزاری نبود. در شورا مصوبه‌ای داشتیم که تمام نمایشگاه‌های مهم شهر تهران در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار شود. ولی دوستان در جریان نبودند که رییس قبلی شهر آفتاب اعلام کرده بود، در مدت چند ماهه نمی‌توانیم رفع نقص بکنیم و نمایشگاه را برسانیم.

اقتصادآنلاین – پرستو بهرامی‌راد؛ محل برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب کجاست؟ سوالی که اختلافاتی در شهرداری تهران به دنبال داشت. در حالی که زمان کمی تا برگزاری نمایشگاه باقی مانده، اخبار ضد و نقیضی حاکی از آن است که در نهایت نمایشگاه مانند سال‌های قبل در مصلی برگزار می‌شود. علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران گفت: اختلافی میان معاونین شهرداری در مورد مکان برگزاری وجود نداشته است، در شورا مصوبه‌ای داشتیم که تمام نمایشگاه‌های مهم شهر تهران در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار شود که کمیسیون فرهنگی نیز در جریان این قضیه بود و کمیسیون عمران و حمل و نقل نیز شرایط را دنبال می‌کرد.

وی ادامه داد: برخی از دوستان که در جریان اعلام قبلی رییس پیشین شهر آفتاب برای رفع نواقص این نمایشگاه تا زمان برگزاری نمایشگاه کتاب نبودند، در این باره اشتباه کردند. 

نادعلی در ادامه توضیح داد: رییس جدید نیز تلاش کرد حدود ۴۵ هزار متر مربع مساحت را آماده کند و به شورای ترافیک و شهردار تهران گفتند ما توانستیم زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم؛ این درحالی بود که از اسفند ماه سال قبل آقای قادری رییس پیشین اعلام کرده بود که قادر به تامین زیرساخت‌های لازم نیستیم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت فرهنگی شهرداری، مصلای تهران را به عنوان مکان نمایشگاه انتخاب کرده بودند. 

این نماینده شورای اسلامی تهران در مورد میزان مساحت لازمی برای نمایشگاه تصریح کرد: موضوع مهمتر نیز این بود که نزدیک به ۸۰ الی ۹۰ هزار متر مربع فضا برای نمایشگاه نیاز است و شهر آفتاب نصف این فضا را می‎توانست آماده کند. لذا شهردار محترم و سایر اعضا قانع شدند که امکان برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب وجود ندارد و عدم هماهنگی به دلیل بی اطلاعی بخش‌هایی از شورا بود.

سخنگوی شورای شهر تهران همچنین وزارت ارشاد را به عنوان مسئول برگزاری نمایشگاه کتاب معرفی کرد و گفت: شورای شهر برای برگزاری نمایشگاه کتاب به عنوان دستگاه همکار حضور دارد. یعنی به عنوان مجموعه مدیریت شهری، خدماتی را به وزارت ارشاد ارائه می‌دهیم. 

وی تاکید کرد:‌ اگر قرار بر برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب بود، خدمات چند برابر می‌شد. طبق سنت برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در سال‌های پیش از کرونا، تمام دستگاه‌های شهرداری تهران بسیج می‌شوند که به وزارت ارشاد کمک کنند. 

نادعلی در پایان خاطرنشان کرد: تا امروز حداقل سه جلسه هماهنگی برگزار کرده‌ایم، جلساتی در اسفند سال گذشته، فروردین امسال و جلسه‌ای هم روز گذشته (۱۷ اردیبهشت ماه) در مصلی برگزار شده که مسئولیت همه دستگاه‌ها در این جلسات مشخص شده است. شورا ممکن است برای ایجاد برگزاری و هماهنگی‌ها  مرکزیت داشته باشد، اما برگزار کننده نمایشگاه بین‌المللی کتاب شورای شهر و شهرداری نیست.